Ditt bästa köp ?

Johannes_P

Ny medlem
Tjenare! Jag har sökt på forumet och har inte hittat någon tråd om detta (så jag starar en)..
Det ska alltså vara ditt bästa köp du har gjort inom "jibb-prylar" skidor, kläder, pjäxor, hjälmar, googles, stavar.. Jaa vad som hellst typ. Prismässigt eller när det gäller kvaliteten på produkten.
Jag startar tråden mest för att jag vill berätta mina schyssta köp under sommaren och höstkanten, och tänker att det kanske är fler som har gjort schyssta deals ?

Jag har lyckats köpa till mig en Poc receptor BUG hjälm för endast 330 kr på Junkyard.se under deras sommar-REA dom hadde i början av sommaren !

Och sen har jag köpt ett par Salomon suspect skidor 2011 , med ett par Rossignol scratch 120 bindningar för galna 1500 kr (helt nya i butik) På XXL sport och vildmark i Örebro under deras öppningsdag :)

Jag är fett nöjd med mina inköp och hoppas att grejerna kommer fungera bra i vinter !!

Corin

Aktiv medlem
Räknas sånt man inte betalat för?

Anars är det nog Poc Lobes för ca 600 spänn. Helt nya.

assr

Ny medlem
Ett par sprillans nya Vans brallor för 300kr inkl frakt av kalle ohlsson
Ett par nästan helt nya nitro brallor för 200kr! helt galet. I princip nya, finns några fåtal märken men inget som man inte ser om man inte tittar mycket väl.

Ett par Hellbent som jag köpte för två år sedan för 2000kr med bindn, åkte på 30dar i alperna och sedan sålde för en månad sedan för 3500kr.. 1500kr vinst på 30 åkdagar, det är 50kr värdeökning/dag. Jag skäms nästan!

Senast ändrad:

Johannes_P

Ny medlem
Det låter bra att tjäna 50 spänn pär dag, och samtidigt få åka på skidorna !:)

Självklart att gratis räknas också, det är extra bra !;)

Jsundqvist

Ny medlem
Mina Armada el ray med Marker jester pro bindningar. Hela sommarjobbs pengen gick åt men det var det värt!:)

Freeridefredde

Ny medlem
Bästa köpte är nog min jacka, Whiteout Cosmonaut (nypris 5000kr) som jag hittade på rea för 1250kr. Grym jacka, grymt pris. Eller min nike "primaloft" för 170kr på rea :), nypris 1200 ich....

SiouX

Ny medlem
Helt klart mina skidor.
Prutade ner dom 20% på intersport i skellefteå när dom var helt nya i butik.
Fick dom alltså för 4400 med bindning. (Head J.o pro model (07/08)
2 säsonger senare så reklamerar jag dom och får hans kommande modell (09/10) som kostade över 8000 med bindning. åker på dom den säsongen. och säljer sen iväg dom för 4000 i april.
Sen i november köper jag hans 10/11 skidor för 5.500 på alpingaraget.

Få 3 betala för 1 :)

LinusOnTheLine

Ny medlem
Jag köpte en limiterad cashwear-hood för 300 kr och sålde den för 900 kr + en jacka, en t-shirt och en hel drös med stickers. Ganska värt.

jerrylagerlund

Ny medlem
Helt klart mina Full Tilt Hot Dogger 10/11! Köpte dem här på fr för 1500 inkl frakt och de var knappt använda :) Lite av vita färgen på tårna som var borta men skiter man ju i, Innerskon hade inte ens formats efter första ägaren :D

J

jjosefsson

Guest
Det är tur att det finns folk som betalar ordinarie pris och inte är så snåla.
Om inte det fanns, skulle inte någon vilja utveckla nya produkter.
Det är inte själva produktionen som kostar en massa pengar utan att ta fram nya bättre produkter
Utvecklingen på alla utrusning har varit enorm, speciellt på kläder.

Det kommer så småningen även billigare kläder till del när produktionen ökar..
Skulle inte utveckling ha skett skulle alla fortfarande ha kläder av typ McKinley klass eller Ullared

PNyberg

Ny medlem
jjosefsson sa:
Det är tur att det finns folk som betalar ordinarie pris och inte är så snåla.
Det är inte själva produktionen som kostar en massa pengar utan att ta fram nya bättre produkter

Det kommer så småningen även billigare kläder till del när produktionen ökar..
Skulle inte utveckling ha skett skulle alla fortfarande ha kläder av typ McKinley klass eller Ullared
Jepp. Folk som vill pruta =evil
Kapitalstarka investorer = sneel :)

delta

Aktiv medlem
jjosefsson sa:
Well, hela skid- och snowboardindustrin älskar att berätta hur extremt mkt produktutveckling de bedriver hit och dit, och jag är antagligen lite trångsynt men på vägen från tillverkare till slutkund vill och tar industrin ut en fet vinstmarginal och speciellt avancerad produktutveckling tycker jag inte det handlar om (kanske sett ur industrins egen lilla värld. Det är helt klart inget att jämföra med den produktutveckling som bedrivs i branscher med mycket mer komplexa produkter som exempelvis bilindustrin där vinstmarginalen inte direkt är speciellt stor.

Dessutom finns det många andra branscher där alla säljer enligt listpris? Butiker liksom internethandlare springer runt och säljer på listpris, iaf när det gäller snowboard. (Vet inte om er vän sport conrad säljer under tyska listpriser eller bara helt enkelt har tyska listpriser som råkar vara lägre än svenska).

Carled

Ny medlem
Mitt bästa "köp" är J. Westers gamla Alpha 2'or (tuggummifärgade, 182cm). Jag fick dem av en polare (<3) för den trevliga summan noll kronor. Väldigt sönderbombade av stadstävlingar (det var typ fullrocker), men belag och kanter i fantastiskt skick. Jag var tvungen att frammontera 5mm, men jag tror ändå att det slår de flesta andra inlägg i den här tråden.

Det är ett av många fantastiska kap som jag har gjort...

IsakBrander

Ny medlem
Först ett par full tilt hot dogger för 2000 i butik,ett par scott fix för 500(också i butik) som kostade 1200 i vanliga fall och slutligen ett par völkel gotama med bindning för 2900 och ett par rossignol scratch pro teen för 150 kr som var väldigt fina när jag köpte dom(som railskidor):D

AlbinCG

Ny medlem
Köpte ett par dr.zipe pimp googles på stadium outlett idag :D
Betalade 299 för dem när dem kostar 1100 på vanliga stadium

CookieMonster

Ny medlem
köpte en limited level 1 tee för 200 som jag sedan bytte mot ett par crowbars... värt! EDIT: bytte sedan crowbarsen mot ett par afterbangs!

Senast ändrad:

Fel1x

Ny medlem
köpte ett par k2 domain idag dock 2010-2011 modell med marker griffon bindning enligt mig ett awesome köp! :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp