Dodge pjäxor - någon som testat dem?

Eskas

Aktiv medlem
Är på jakt efter ett par nya pjäxor då mina sjungit klart på sista versen... har en problemfot utan överdrift: bred och platt med för många knölar.

Började googla lite och hittade Dodge ski boots. Tydligen ska man knäppa kort på sin fot med en app som de tillhandahåller och sen generera en 3d-modell utifrån korten. Utifrån 3d-modellen bygger Dodge skon åt kunden. Det här låter ju kul, men frågan är:
1. Någon som har testat?
2. Blev det bra på första försöket, eller fick du hålla på och skicka pjäxorna fram och tillbaka till USA?

Lätta ska de tydligen vara också.

UCPAisme

Medlem
Är på jakt efter ett par nya pjäxor då mina sjungit klart på sista versen... har en problemfot utan överdrift: bred och platt med för många knölar.

Började googla lite och hittade Dodge ski boots. Tydligen ska man knäppa kort på sin fot med en app som de tillhandahåller och sen generera en 3d-modell utifrån korten. Utifrån 3d-modellen bygger Dodge skon åt kunden. Det här låter ju kul, men frågan är:
1. Någon som har testat?
2. Blev det bra på första försöket, eller fick du hålla på och skicka pjäxorna fram och tillbaka till USA?

Hade aldrig vågat beställa. Inte särskilt förtroendeingivande hemsida heller, men pengarna kanske läggs på pjäxorna och inte webbutvecklare.

Vore kul att höra om någon testat.

Annars känns det väl som att de flesta high-end pjäxor går att forma rätt mycket. Svårt att se att Dodge skulle formgjuta "mer" än övriga.

Eskas

Aktiv medlem
Visa bilaga 4171Sådana? Testat en boot fitter?
För många ... visst kan jag nöta på och gå till bootfitter och göra sulor, formspruta innersko och fräsa och trycka skal, men det skulle vara skönt att slippa.

En annan intressant detalj med Dodge boot är att de tydligen ska hålla ganska konstant flex oavsett utetemperatur.

Pillard

Aktiv medlem

1. Någon som har testat?

Varför anger de lästbredder till antingen 102 eller 98, om nu pjäxorna är helt custom made?

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp