Douchebag the douchebag, går det in två par skidor och en bräda?

ClaesKlumpfot

Ny medlem
Ja, frågan stäjlls för att resan med firman har fått problem med att få hem våra skid/brädpaket.
Vi är 3 som tar med egna och åker samtidigt hem, och två av de andra har inte garanterad plats för skidor/bräda på vägen hem. Så, om vi köper DBn nämnd i ämnet, får vi plats med alla 3? Ett paket får väga 32 kg säger firman som bokat.

Senast ändrad:

Gurran1993

Ny medlem
Japp det ska funka! 2par skidor + pjäxor funkar fint viktmässigt och 2 skidor och en bräda ska inte väga mer. Vad gäller plats så kommer det inte vara några problem så länge ni "ställer" ett av skidparen på sidorna.

Kaskar

Aktiv medlem
Jag har fått in 2 par lagg+bräda i min douchebag. Det var lite pusslande med det går.
Mitt stalltips är att dra något över skidspetsarna. Några gamla strumpor el dyl. Den är inte gjord för att ha så mycket grejer i sig och gillar inte stålkanter. Jag fick några hål i den då ena skidan skavde mot tyget.

ClaesKlumpfot

Ny medlem
Kaskar sa:
Jag har fått in 2 par lagg+bräda i min douchebag. Det var lite pusslande med det går.
Mitt stalltips är att dra något över skidspetsarna. Några gamla strumpor el dyl. Den är inte gjord för att ha så mycket grejer i sig och gillar inte stålkanter. Jag fick några hål i den då ena skidan skavde mot tyget.
Ah, fint tips, jag fattar, en rulle silvertejp får följa med. :)

Kaskar

Aktiv medlem
ClaesKlumpfot sa:
Kaskar sa:
Ah, fint tips, jag fattar, en rulle silvertejp får följa med. :)
Ta med en skruvmejsel också. Ni kan behöva skruva av bindningarna på brädan. Jag hade fördelen av ett par lång och ett par korta lagg. Så jag kunde lägga omlott för att få det att passa. är det samma längd på laggen misstänker jag att det kan bli lite knepigare. Men med fritt spelrum med snowboardbindningnarna kommer det bli betydligt enklare

ClaesKlumpfot

Ny medlem
Jo, ta loss bindningarna på brädan trodde jag var nödvändigt, tack tack.j
Snubben med haschplankan får själv ta med verktyg för det. :)

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp