Dps 112!

Blidee

Medlem
lär väl gå på minst $1200 för pure modellen och $799 för hybrid som lotusen gör. kanske lite mer t.o.m.

Men det hade vart en klockren all-round skida! Tänk en med en Duke på...

FF

Ny medlem
Ballt. Men... 18m svängradie i 190cm? Hmm...

Men låter ballt med konstruktionen.

RichardL

Ny medlem
DPS gillar ju inte sväng eller är det bara Noljas som inte gillar det? Hur skall det gå för Noljas nu då?

Eder Richard

Nojlas

Aktiv medlem
RichardL sa:
DPS gillar ju inte sväng eller är det bara Noljas som inte gillar det? Hur skall det gå för Noljas nu då?

Eder Richard
Uuuhm. Va?
Svänga är ju något essentiellt vid skidåkning.
Tänker inte gå in på det här ämnet närmare i den här tråden...

Jag kommer kolla in skapelsen nu på söndag, bilder m.m. kommer att dyka upp under "bloggar" och "disentisbloggen".

Är sjukt taggad på att provåka den här skapelsen. Shapen med den brutala rockern verkar sjukt intressant i mitt tycke. Känns som en sjukt grym one-quiver-ski.
Lovar att skvallra lite om jag får tag på mer info efter ISPO... ;)

Blide

Medlem
Nojlas sa:
Är sjukt taggad på att provåka den här skapelsen. Shapen med den brutala rockern verkar sjukt intressant i mitt tycke. Känns som en sjukt grym one-quiver-ski.
Lovar att skvallra lite om jag får tag på mer info efter ISPO... ;)
Det jag är mest nyfiken på är hur den klarar uppkörd och stökig snö i högfart, att den kommer äga i allt mjukt tar jag för givet...

Do tell!

Carled

Aktiv medlem
Det skulle ju vara mycket konstigt om de har byggt en skida som inte klarar varierade förhållanden, den är ändå 112 i midjan och har ordentlig skärning. Att den även kallas för RP, Resort Pow, gör att kraven bara blir högre! Men med tanke på hur mycket testande som lär ligga bakom är jag inte orolig. Har jag bara pengarna när pre-orders öppnar så beställer jag ett par, och då blir de inte gula! Ännu en fördel med pre-orders, hehe...

Jag behöver just en one-quiver-skida, visst det är kul med massvis med skidor och köpa skidor som är helt über-grymma på ngt särskilt, men polarna idiotförklarar en när man hela tiden vill släpa med minst 2 par skidor. Nästa vecka blir det Funäs med enbart Lotusarna, tidigare har jag iaf. kunnat åka av mig på SL-skidor. Det ska bli spännande!

Om man kan ha kul i pisten, köra uppkört puder och snurra lite i parken uppfyller 112'orna kraven. Med tanke på att det är DPS vet jag att de små detaljerna och puderegenskaperna kommer vara kick-ass!

Carled

Aktiv medlem
Inte i Alaska... Inte helt säker var de tillverkas just nu, men de har Oregon som kontorsadress. Nojlas vet!

Jag försöket hitta pre-order priser från i somras men den länken/sidan är nere. Dock kunde man få ett par Hybrids för $575 om det säger dig något. Tror Pure var 100-150$ dyrare. Och att man kan välja färg utan extra kostnad.

Carled

Aktiv medlem
Speciellt när de har lagt in metall vertikalt i skidan för att dämpa den, dvs. det som folk har klagat på... 112 kommer bli en så tokig allroundskida!

JanN

Medlem
Correct me if I'm wrong, men ar inte DPS produktion i China? Atminstone tidigare var det sa. Kommer ihag eftersom jag blev lite forvanad.

Carled

Aktiv medlem
Just ja, det har ju jag också läst. Känns ju mycket otroligt att de skulle flytta tillbaka produktionen därifrån. China it is!

JanN

Medlem
Carled sa:
Jag försöket hitta pre-order priser från i somras men den länken/sidan är nere. Dock kunde man få ett par Hybrids för $575 om det säger dig något. Tror Pure var 100-150$ dyrare. Och att man kan välja färg utan extra kostnad.
Tror det var $795 for pure, och valfri farg. Bra deal!

Nojlas

Aktiv medlem
DPS tillverkas för hand i Kina, R&D etc sker i Alaska.
(Handtillverkade kolfiberskidor är dyra att tillverka...)

Vet inte vad sommarens preorder kommer ligga på, men folk som beställde i somras pröjsade ca 8 lök för pure och en 5-6 lök för hybrid. (Grovt räknat - Inkl fakt och tull)

Preorders för nästa års wailer 112 kommer ploppa upp om någon månad eller två.

Jag sitter på testskidor ifall nån vill prova...
Övriga DPS-frågor kan mailas till mig direkt så svarar jag så fort jag kan.

telistomas

Ny medlem
Tja
Är det någon vet vart man ska vändas sig till för att få tag i ett par DPS skidor

Senast ändrad:

AKvS

Medlem
Har försökt få kontakt med Nojlas men han verkar ha fullt upp.

Jag mailade med DPS kille i Europa och han påstod att det inte skulle vara någon pre-season-sale men jag är rätt sugen på att vänta till maj/juni och se vad som händer.

Kanske dags att styra upp freerides (mig veterligen) första group-buy? Vem vill inte ha DPS 112?

PNyberg

Ny medlem
AKvS sa:

Jag mailade med DPS kille i Europa och han påstod att det inte skulle vara någon pre-season-sale men jag är rätt sugen på att vänta till maj/juni och se vad som händer.

Kanske dags att styra upp freerides (mig veterligen) första group-buy? Vem vill inte ha DPS 112?
jag försökte få till ett groupbuy för 2 år sedan. Då var det genom alpingaraget och man kunde köpa vilken skida man ville i deras sortiment till ett ruskigt bra pris... ytterst få nappade..men får hoppas att detta går bättre då :)

AKvS

Medlem
PNyberg sa:
AKvS sa:

jag försökte få till ett groupbuy för 2 år sedan. Då var det genom alpingaraget och man kunde köpa vilken skida man ville i deras sortiment till ett ruskigt bra pris... ytterst få nappade..men får hoppas att detta går bättre då :)
Minns att du startade ett ambitiöst projekt.

Jag tycker vi gör ett försök till...

Vilka är sugna? Lägg till er i listan så ser vi hur många vi kan få ihop.

AKvS: 1 par

telistomas

Ny medlem
AKvS sa:
PNyberg sa:
AKvS sa:

Är intresserad av att köpa 2-3 par skidor

Rose_N

Ny medlem
telistomas sa:
AKvS sa:
PNyberg sa:

Är intresserad av att köpa 2-3 par skidor
Är det bara 112'an vi snackar om eller även andra modeller? Isf skulle ett par Lotus 120 vara väldigt intressant.

Blide

Medlem
Har den ansvarige för märket i Sverige någon koll på vilka priset det går att förvänta sig vid gruppköp? Känns rätt avgörande...

Carled

Aktiv medlem
Jag är självklart med om det går, men jag är YTTERST TVEKSAM till att det skulle ge några större rabatter. Det skulle isf. vara om man skickar hela ordern till en person som sedan fördelar här i Sverige eller något liknande. DPS har inte stora marginaler på skidorna, tillverkningskostnaderna är inte nådiga!

Med rep-kod så brukar slutpriset bli som priset utan frakt och tull, vilket inte är fy skam.

AKvS

Medlem
Tanken var att det endast skulle vara 112 men, jag skall ringa deras europa representant imorgon och kolla lite.

Känns som att det hade varit bra med en rep-kod, denna + 5-6 par skidor beställda samtidigt kanske ger ännu bättre rabatt? Värt att testa iaf.

fyll på i listan nedan så kan jag ge honom en indikation på hur många skidor som skulle kunna vara aktuellt.

Senast ändrad:
A

andreasbj

Guest
Jag kommer köpa ett par 112:eek:r så om vi kan få det billigare om vi gör ett gruppköp så är jag på.

Är det värt att köpa pure eller räcker det med hybriden? Blir marker jester bra eller bör man uppgradera till ett par duke?

Oavsett så ska jag iaf ha ett par så skriv upp mig.

Senast ändrad:
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp