DPS Wailer 99

DrJ

Ny medlem
Vikten borde väl ligga runt 1,6 kg? Men lite kort radie kanske för en optimal turskida?

Carled

Aktiv medlem
Det här kommer bli en riktigt Hendryxdödare om folk bara får upp ögonen för den...

jeffa

Ny medlem
Jag är sugen... Verkar helt klart vara en skön allroundskida.

Nojlas:

Vad är coupon code? Har du en kod till mig så jag får rabatt eller?
Sitter här men fingret på orderknappen men tvekar lite...

jeffa

Ny medlem
Nojlas för faan!

Man ska smida medans järnet är varmt! Blir det nån rabatt så vi kan beställa ikväll?

Du har ju kunden på kroken ju, bara att veva in...

jeffa

Ny medlem
Dollarn gick upp rätt rejält idag så jag väntar tills imorgon och hoppas på nedgång.

Hur avgörs det vilken kurs de fakturerar för???

Blide

Medlem
DrJ sa:
Vikten borde väl ligga runt 1,6 kg? Men lite kort radie kanske för en optimal turskida?
Läste i nån TGR tråd att den kommer väga ungefär som årets Dynafit Manaslu, alltså ca 3 kg paret. Kan nog vara en riktigt fin turskida, särskilt som den beskrivs som styvare än RP112.
Men fyfan vad 1200 USD tar emot!

DrJ

Ny medlem
Blide sa:
DrJ sa:
Läste i nån TGR tråd att den kommer väga ungefär som årets Dynafit Manaslu, alltså ca 3 kg paret. Kan nog vara en riktigt fin turskida, särskilt som den beskrivs som styvare än RP112.
Men fyfan vad 1200 USD tar emot!
Jo om man gillar w112 men vill ha nått (ännu) lättare och smidigare som turskida borde ju den vara perfekt. Men dom flesta turskidor har väl längre radie? Antar att det är för att bli mindre oroliga vid stökig snö och det borde ju vara lättare med längre radie när man går på skrå på väg upp?

Carled

Aktiv medlem
jeffa sa:
Dollarn gick upp rätt rejält idag så jag väntar tills imorgon och hoppas på nedgång.

Din bank vars betalkort du använder bestämmer. De går efter sina egna kurser, och sedan lägger de på växlingsavgift på ngn procent.

snej

Aktiv medlem
Carled sa:
jeffa sa:

Din bank vars betalkort du använder bestämmer. De går efter sina egna kurser, och sedan lägger de på växlingsavgift på ngn procent.
skaffa icabanken så slipper ni procentpåslag...

snej

Aktiv medlem
^^ ok, köper förklaringen, men det tar väl isf bort en hel del turtänkta skidor...det är juh inte så att dynafits manaslu eller stoke har flera mil längre radie...

JanN

Ny medlem
Smart drag av DPS med tanke på försäljning i Europa. Fransmän&co har fortfarande svårt att acceptera att 100mm+ kan vara allround. Wailer 112 var testvinnare i freeride-rando segmentet i franska SKI, men blev totalsågad för hård snö. "Välj vad som helst annat ifall snön är hård...". Antar att de syftar på isiga transfers när man turar, men det lät lite konstigt. Tveksamt ifall de ens testat skidan.

Beställde själv ett par 112 efter några sjukt roliga teståk i pist... :)

Senast ändrad:

Nojlas

Aktiv medlem
Blidee sa:
Någon som har koll på vikten? Nojlas?
Inga exakta siffror på vikten ännu, men det pratas om ca 3kg/paret för 184cm pure. Vi håller på att väga dem, jag postar vikter så snart jag får reda på mer exakta siffror.

Wailer 99 kommer troligtvis vara med på skidtestet i Åre, i 184cm. Både pure/hybrid.
(192cm kommer nästa säsong)

Idémässigt lånar den en hel del från Wailer 112RP, men det är INTE en smalare W112RP. Skidans flexprofil är helt omgjord, radien är större än W112RP, tailen är styvare, något längre kantlängd.
Personligen tror jag att det är den ultimata one-quiver-skidan för skandinavien. (W112RP kommer dock ha bättre puderegenskaper, och kanske vara ett bättre val om man åker mer i alperna)
Wailer 99 är inte en uppbiffad pistskida, utan verkligen byggd för att shredda hela berget. Med en tech-bindning (dynafit, plum) kommer den (pure) bli helt otroligt lätt, definitivt mitt förstahandsval för en superlätt topptursskida för skandinavien/alperna som fortfarande går att shredda på.

Coupon code har jag ingen, finns inga aktiva sådana nu tror jag. Billigast blir som vanligt att beställa via en återförsäljare. (Hemsidan erbjuder ungefär samma pris med tull och moms inräknat). De beräknas skickas i början av dec. Det kan ta 1-2 veckor att få grejjorna. Antalet Wailer 99 är lite begränsat i år, då det är en nästaårs-skida som vi tidigarelagt.

All info finns i filmen:

Nojlas

Aktiv medlem
Pimpelgas sa:
snej sa:
Pimpelgas sa:
Jo, dom kan ju knappast vara gjorda för att tura på med den korta radien.
för att....?
Därför att när du går på skrå kommer dom att vilja svänga upp för berget hela tiden. Sjukt jobbigt.
Skärningen är progressiv, d.v.s. att den vid lätt kantning är väldigt stor, och blir tightare ju mer man kantar. 22m radie uppnås när du ger järnet på hårt underlag och har initierat hela kanten, annars är radien större.

dr-telemark

Ny medlem
Pimpelgas sa:
Jo, dom kan ju knappast vara gjorda för att tura på med den korta radien.
Dags att plocka fram ett av mina gamla favoritcitat från Vargen i Bamse:
"Snickeridingstruntsnack!"
Det är inga som helst problem att tura med en radie på 22m. Inte 18 heller. Det är dessutom bara på stenhårt underlag och långa traverser som det spelar roll alls.

Blide

Medlem
Finns bara ett sätt att montera om de skall användas till både pist och tur:

W99 kommer se precis lika fin ut med Sollyfits :)

Senaste inläggen

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp