patrikt
Ny medlem
Drönare för skidfilm?
Jag har blivit lite sugen på att köpa en drönare, t ex för att kompletera hjälmkameran. Har ingen drönare idag och förstår att drönarkort är en bra ide men vilken drönare är bra för skdiåkning? Den måste ju ha en "följa mej" funktion och så ska den ju ha "krocka inte med något"-sensorer. Vad mer är viktiga funktioner?
Är följa mej alltid filmning bakom eller kan den följa även framför?
"Landa där jag är nu"-fuktion låter ju bättre än "landa där du startade" så slipper jag knata upp och hämta den.
Hur mycket vind och hastighet bör den klara? Ja, jag vet hur fort jag åker och tänkte inte filma speed-skiing utan hellre lite finsväng i fluff.
Jag åker ju inte så långa åk i taget så batteritid är nog inte problemet såvida inte batterierna är väldigt köldkänsliga.
Kan ju cokså vara kul att i förväg kunna programera den att flyga en runda och filma åt ett visst håll mm.
Ser att DJI släppt en som heter mini 3 PRO nu precis som väger in på "körkortsfria" 249 gram och en prislapp på cirka 11kSek inkl fjärr. Är den ett bra val?
Någonstans däromkring är väl maxpris
Det är min första drönare så gärna användarvänlig men vill inte snabbt komma på att jag vill ha en bättre så lite "filmiskt utrymme att växa i" är önskvärt.
Fler funktioner man måste/bör ha och vilka funktioner kan man strunta i att ha?
Finns någon bra sajt som testar och jämför drönare?
/Patrik
Är följa mej alltid filmning bakom eller kan den följa även framför?
"Landa där jag är nu"-fuktion låter ju bättre än "landa där du startade" så slipper jag knata upp och hämta den.
Hur mycket vind och hastighet bör den klara? Ja, jag vet hur fort jag åker och tänkte inte filma speed-skiing utan hellre lite finsväng i fluff.
Jag åker ju inte så långa åk i taget så batteritid är nog inte problemet såvida inte batterierna är väldigt köldkänsliga.
Kan ju cokså vara kul att i förväg kunna programera den att flyga en runda och filma åt ett visst håll mm.
Ser att DJI släppt en som heter mini 3 PRO nu precis som väger in på "körkortsfria" 249 gram och en prislapp på cirka 11kSek inkl fjärr. Är den ett bra val?
Någonstans däromkring är väl maxpris
Det är min första drönare så gärna användarvänlig men vill inte snabbt komma på att jag vill ha en bättre så lite "filmiskt utrymme att växa i" är önskvärt.
Fler funktioner man måste/bör ha och vilka funktioner kan man strunta i att ha?
Finns någon bra sajt som testar och jämför drönare?
/Patrik