En egen avdelning om hemmabyggen? (rails osv)

padbmx

Ny medlem
Hej

Tycker det kunde vara en ide med en egen forum del för hemmabyggen, hur bygger man en box, rails, drop-in osv. allt som kan tänkas för "hemmaparken"

Där frågor kan ställas och man kan visa upp sina egna grejer och kollas på andras för inspiration.

Eftersom en box för snowboard passar lika bra för skidor så blir det dumt när det delas upp mellan jibb och snowboard avdelningen.

Ett förslag iaf, håller någon annan med? :)

T

The_Snarf

Guest
Cookie monster:
här är en bra video

Annars bra tråd.

padbmx

Ny medlem
Dom frågorna skulle också kunna samlas.
hur bygger man en snö kanon?
vad är bäst att använda till en sommarsetup?

felix

Aktiv medlem
CookieMonster sa:
haow da fakk bygger man snökanoner på ett lätt men effektivt sätt?
sug på den nöten!
Finns en snubbe här på freeride som byggde sin egen snökanon, har för mig att den blev rätt bra... eller fungerade i alla fall.

CookieMonster

Aktiv medlem
kebabmannen sa:
Cookie monster:
här är en bra video

Annars bra tråd.
vet folk som har gjort snökanoner på ungefär det sättet... dom sa dock att det var väldigt svårt att få någon effektivitet på kanonen...

felix sa:
CookieMonster sa:
haow da fakk bygger man snökanoner på ett lätt men effektivt sätt?
sug på den nöten!
Finns en snubbe här på freeride som byggde sin egen snökanon, har för mig att den blev rätt bra... eller fungerade i alla fall.
har du någon aning om vem det var som sålde? har du själv köpt så du vet att det funkar eller har du bara hört ryktesvägar? ;)

Wall-E

Ny medlem
Håller faktiskt på med en rail nu, i trä och plast :D får se om den håller... Kommer med bild senare!

RAIL

Ska förstärkas lite mer bara.

Senast ändrad:

CookieMonster

Aktiv medlem
haha, har du allvarligt tänkt binda fast röret eller är det bara tillfälligt? kommer inte att hålla så länge iaf ;)

linder

Aktiv medlem
Låter som en awesome kategori! vi kan kalla den , "Tummen ur!" så kan man posta trådar om saker man byggt :D

linder

Aktiv medlem
Ja, har man kvar den i röven eller mitt i handen så är man ju varken intresserad av att läsa eller skriva i den kategorin ;)

Anton-Lind

Medlem
Här är en film från min home-setup på baksidan.
Filmat med en linbana ovanför :)
Står lite om hur den är gjord i början.
Ratea gärna 10/10 :)

26350

Wall-E

Ny medlem
Pr0z sa:
Här är en film från min home-setup på baksidan.
Filmat med en linbana ovanför :)
Står lite om hur den är gjord i början.
Ratea gärna 10/10 :)

26350
ÄLSKAR verkligen kameran på linbanan! Blir mycket roligare att kolla på när man bara har ett rail att leka med.
Hur fick du fast kameran? :)

padbmx

Ny medlem
det verkar finnas intresse för detta iaf, vem på freeride pratar man med?

linders namnförslag va inte helt fel, visar man upp nått där har man ju faktiskt fått Tummen ur! :D

Senast ändrad:

A-sjosten

Ny medlem
Kan ingen som "kan" det här berätta hur man bygger en snökanon enkelt utan kompressor och sånt ? Stämmer det att det funkar med kärscher terass tvätt ? Det är typ en sorts högtrycks tvätt :D har en sån själv :) snön kommer ju aldrig !! :(

j_johansson

Ny medlem
Wall-E sa:
Håller faktiskt på med en rail nu, i trä och plast :D får se om den håller... Kommer med bild senare!

RAIL

Tror knappast att det där kommer hålla, såg inte så bra ut. Köp ett nytt rör också så blir det nog tusen gånger skönare också.

T

The_Snarf

Guest
addekungen sa:
Varför är det omöjligt ?
Mot fysikens lagar.
på fysiken gick vi igenom detdär
blablabla...materia...blablabla...omöjligt att bygga en snökanon utan kompressor...blablabla

linder

Aktiv medlem
jesper-johansson sa:
Wall-E sa:

RAIL

Tror knappast att det där kommer hålla, såg inte så bra ut. Köp ett nytt rör också så blir det nog tusen gånger skönare också.
Nej va kul! Filma när ni provar det vetja! :D Så kanske det blir en till "Den gick sönder" video här på freeride :D

röret ser alldeles för klent ut helt enkelt så den skulle behöva ligga på något, hade kanske fungerat att ha dom om man hade en sådär 4 i bredd och en skiva under :)

A-sjosten

Ny medlem
Jaha vilken klass går du i ? :D går själv i 8:an så hoppas man får lära sig om sånt där så att man vet hur man ska tillverka snö :)

Chickenbone

Ny medlem
Har precis byggt två grejer ett rail och en typ bonk av nå slag vet inte riktigt vad jag höll på med, men laddar upp en bild nån gång imorrn om jag kommer ihåg :)

padbmx

Ny medlem
Kom på att jag glömt och komma tillbaka med svar i denna tråden, någon egen forum del för hemmabyggen blir det inte så vi får istället starta egna trådar.

Jag kommer starta en tråd (om ingen annan hinner före) där man kan visa upp sin hemma setup, iaf så fort jag är klar med min egen vilket jag hoppas blir innan denna veckan är slut.

Senast ändrad:
T

The_Snarf

Guest
Hur höjer jag pvc rör utan å slå i kanterna om fanskapet bailer?

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp