En "Hjälp mig med parkskidor" tråd

jcca

Medlem
- Nuvarande skidor: Völkl Step 171
- Vikt: 75kg
- Längd: 180cm
- Åkstil: Mycket rails, snurrar, nosebutters osv
- Erfarenhet: Gjorde min första säsong som skidåkare i vintras, bytte från att ha åkte snowboard sedan 7 års ålder.
Började som helt novis, men gjorde stor framgång under vintern.
Åker på alla rails, snurrar på och av, gillar att leka runt med butters och sådant. Kom inte lika långt med hoppandet, har lärt mig treor men vill lära mig mer nästa vinter.

Så, vilka skidor finns därute som kan vara något för mig? Längd?

Har kollat på K2 Domain 174, Salomon NFX Lab 170/176, Völkl Ledge, Völkl Wall. Testade ett par Whitedot Zero.One under vintern som har skithärliga men är rädd för att de kanske är FÖR mjuka för mig.

Någon som har testat någon av dessa jämfört med Völkl Step? Har kollat speciellt på K2 Domain.

Är ute efter någonting aningen mjukare än de jag har, gärna lite bredare också. Upplever att mina är lite för hårda, åtminstone i tailen.

Daniel-LAB

Aktiv medlem
Ta en titt på Henrik Harlauts pro model hos Armada, Al Dente (eller Edollo som den kommer heta) i 178 cm.
Mjukt flex, bra till butters och breda. Roligare och mer lekfull skida får man leta efter.

jcca

Medlem
Daniel-LAB sa:
Ta en titt på Henrik Harlauts pro model hos Armada, Al Dente (eller Edollo som den kommer heta) i 178 cm.
Mjukt flex, bra till butters och breda. Roligare och mer lekfull skida får man leta efter.
Tack för tipset! Ska kolla in den! 178 är inte för långt för mina blygsamma 180cm?

Skatt

Medlem
Jag kör på domain 174 och är själv 171. Visst dem är lite långa på rails men absolut hanterbart.
Jag har även provat kompisars al dente och dem är hårdare än domains. Dessutom tycker jag att domains är lättare att köra med utanför park. Jag skulle säga att pröva sig fram är bästa sättet.

Annars tror jag att icelantic da nollie skulle passa dig!

jcca

Medlem
caketheday sa:
Jag kör på domain 174 och är själv 171. Visst dem är lite långa på rails men absolut hanterbart.
Jag har även provat kompisars al dente och dem är hårdare än domains. Dessutom tycker jag att domains är lättare att köra med utanför park. Jag skulle säga att pröva sig fram är bästa sättet.

Annars tror jag att icelantic da nollie skulle passa dig!
Åh fan. Tycker du jag isåfall ska köra på 179orna som 180? Det känns jäkligt långt måste jag säga, då mina Völkl Step är 169.

Tack för tipset på Da nollie, ska kolla upp den! Men ja, bäst är väl att kunna testa sig fram.

EBonnevier

Ny medlem
kör al dente 178 och är själv 170 och 50 kilo, rekommenderar al dente starkt:)

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp