En liten varning för Alpy Bus -transfer i Chamonix

Snowjunkie

Aktiv medlem
Hej!

Vi åkte transfer med Alpy Bus eftersom dom var billigast mellan Geneve och Chamonix.
Hämtningen från flygplatsen gick bra, förutom att chauffören höll på att somna flera gånger. Men hem var det värre. Vi hade bokat hämtning i god tid och de bekräftade att de skulle hämta oss mellan 16.30 och 17. Incheckningen skulle stänga 19.35 och resan tar ca 1 tim 15 min. När de inte kom ringde vi ca 17.10 och de sa bara att de inte hade någon bokning på oss. Trots att vi fått skriftlig bekräftelse. Då sa de att det fanns plats på nästa tur 17.55. De kom 18.20 och chauffören var en seg kille som till vår fasa hämtade ytterligare tre personer. Vi lämnade Chamonix 18.30. På bussen talade vi med en stressad kille som skulle med en flight till Australien 20.30. De hade glömt honom också...

Vi kom tack och lov med planet -med nöd och näppe.

På UCPA centret skrattade de gott när vi sa att vi skulle åka med Alpy Bus. Så de har tydligen rätt risigt rykte i Chamonix.

De är alltså billiga, men inte särskilt pålitliga. Bara så ni vet.

kryckster

Ny medlem
Varning for alpy bus fran mig med.
De skulle hamta mig pa flygplatsen i geneve men nar de inte kom sa ringde jag. da sa dom att jag att skickat confirmationen till dom forsent men jag mailet tillbaka till dom 15 min efter jag fatt boknigen av dom.

Under tiden jag varit i chamonix nu sa har jag pratat med 3-4 st som har vart med om samma sak.....

sa boka inte med dom..

Jollen

Ny medlem
Får instämma...

skulle blivit hämtade i Chamonix i slutet av mars förra året... hade fått confirmations mailet och allt verkade alla tiders. Sen lyckades de med konststycket att inte dyka upp.. Vi missade planet i Geneve trots kompis som skjutsade oss tre med packning för fyra månader i en liten bil i 160... De vägrade både svara i telefon och på mail...

Må de brinna!!

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp