En plats sökes i bil Schweiz till Sverige

Emilia2014

Ny medlem
Hej! Min mor kan inte flyga hem från mig i Schweiz i Geneve P.g.a. Öronskada och vi undrar om det finns ngn som ska köra bil från Schweiz (eller närliggande Frankrike tex) till Sverige (var som, hon kan ta tåg från Köpenhamn, bor annars i Västergötland), och som möjligtvis har en ledig plats i bilen?

mxeman

Medlem
det går väl annars snabbtåg mellan geneve och köpenhamn?

åkte motsatt håll för något år sedan och det var ganska bekvämt!

Emilia2014

Ny medlem
Jo, det går tåg men vi fick prisuppgift 5000 SEK enkel väg med fem byten sådär. Skandal att tåg funkar så dåligt tycker jag!

la_grave

Aktiv medlem
Mycket märkligt, jag förstår verkligen ingenting. Måste ju krylla av folk som pendlar Genève - Köpenhamn ToR.

la_grave

Aktiv medlem
Emilia2014 sa:
Vill gärna veta mer om det!!
Du är 40 år gammal och förstår inte enkel logistik? Är du helt väck? Det kryllar av städer av Göteborgs storlek på vägen Genève - Köpenhamn samtidigt som antalet resenärer som vill åka denna sträcka direkt en genomsnittlig dag nog kan räknas på ena handens fingrar. Men det är klart, eftersom just DU vill åka så borde ju alla tågbolag anpassa sig.

la_grave

Aktiv medlem
Mountain_Man sa:
@Emilia2014
Ta inte åt dig ...
@la_grave är välkänd för sin oemotståndliga charm här på FR (eller kanske blandar jag ihop honom men någon annan)! ;-)

/MM
Förstör nu inte mina försök att förolämpa genom att släta över på det där sättet. Skriv något på wikin istället om du har överskottsenergi i fingrarna…

Hawk100

Aktiv medlem
Märkligt att den där la_grave alltid måste uppföra sig som ett drygt jävla svin här på Freeride....... Är han lika ocharmig i verkligheten mån tro??? Så trött man blir på den typen av människor.......

Ruben

Medlem
Han tillför sällan eller aldrig något här på Freeride. Han har ju en egentråd här, men det är ju den enda tråden han inte har skrivit i på Freeride. Konstigt.

Bara synd att folk måste förklara varje gång han hoppar på någon ,att han inte har alla päron i korgen. Enklast är ju att inte ta åt sig. Men det kan ju vara svårt för någon som är ny här och inte vet vem han är och HUR han är.

Senast ändrad:

Emilia2014

Ny medlem
Tack ni som var snälla och tipsade mig (otrevlighet har jag inte tid med)! Den där länken ser definitivt intressant ut Max Factor, tack för den, ska kolla upp närmare. Jag vidhåller att jag tycker det är galet att tåg kan kosta fem till tio ggr så mkt som flyg samma sträcka, och att det borde finnas medel att ändra på detta. Med det är en annan diskussion. Trevlig kväll!

somebody

Medlem
Kolla med ucpa eller what ever bolag som chartrar bussar, brukar alltid gå att hitta någon plats! Hade dock hellre valt en spräckt trumhinna alternativt grav hjärnblödning framför buss genom europa en gång till!

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem

@Emilia2014 : Låter konstigt att det har blivit så dyrt? Jag åkte hem från Schweiz förra året och betalade ca 1100 kr till Köpenhamn med ett byte. Iofs från Basel men ändå?

Ogi-June

Ny medlem
Forum / Bilkollektivet / Jag kör La Grave - Stockholm ca 20/4. Har minst en plats. Ev via Wien ca 25/4
Det såg ju lovande ut för en stund....

la_grave

Aktiv medlem
Hawk100 sa:
Märkligt att den där la_grave alltid måste uppföra sig som ett drygt jävla svin här på Freeride....... Är han lika ocharmig i verkligheten mån tro??? Så trött man blir på den typen av människor.......
Alltså, vi pratar om en människa som haft rösträtt i mer än 20 år om presentationen är korrekt. En individ som med stor sannolikhet tycker sig ha rätten att bestämma över sina medmänniskor men som inte förstår (en uppenbar ironi) att det förmodligen är ett väldigt begränsat antal individer som har precis samma resebehov som skribenten. Narcissism och naivitet i sitt esse. Där har vi negativiteten i den här tråden, något som är uppenbart om man funderar ett steg längre.

la_grave

Aktiv medlem
Mountain_Man sa:
@la_grave
Jag är lite förvånad över att dina inlägg i den här tråden når min bildskärm. Beror det på
@Heddious frånvaro?
Nope, det finns inget underliggande utan det är precis som jag skrev: människor som tycker sig ha rätten att bestämma över sin omgivning borde kanske ha lite koll på verkligheten innan de använder sig av den rätten (allra bäst är förstås om de låter bli, det gör jag). Om Emilia är 16 tar jag tillbaka allt jag skrivit. Ungdom är ursäktligt. Vi har alla varit där.

Snödjup

Topp