"En riktigt bra deal!" – Eller cykeln på köpet!

steglund

Aktiv medlem
sen har vi de eldrivna fläktsäckarna. Dyra, tunga, tveksam hållbarhet på batteriet/kondensatorn. Fördelen är att man kan dra airbagen obegränsat samt samt slippa problem vid atlantflygningar
Det nya Alpride E1-systemet är betydligt lättare än de tidigare eldrivna varianterna, men för den som jagar de sista grammen är det fortfarande gas-patron som gäller. Med Addnatures nuvarande rea behöver det dessutom inte bli så farligt dyrt, t ex den här säcken:

Senast ändrad:

Ivo del Scandi

Aktiv medlem
Det nya Alpride E1-systemet är betydligt lättare än de tidigare eldrivna varianterna, men för den som jagar de sista grammen är det fortfarande gas-cylinder som gäller. Med Addnatures nuvarande rea behöver det dessutom inte bli så farligt dyrt, t ex den här säcken:
"jagar de sista grammen.." den säcken väger in på 2730gr mot 1500gr för den jag rekade...

steglund

Aktiv medlem
"jagar de sista grammen.." den säcken väger in på 2730gr mot 1500gr för den jag rekade...
Nu är just de säckarna inte speciellt lika varandra i övrigt heller, med avseende på storlek och hållbarhet m m. Om vi tittar på bara den vikt som airbag-systemet bidrar med, väger det elektriska systemet 270 gram mer - 1280 mot 1010 (förutsatt att vi jämför med kolfiber-patron, som är det lättaste alternativet).

Ivo del Scandi

Aktiv medlem
Hur pass säkert är det att köpa en begagnad lavinrygga? Räcker det med att poppa den för att kontrollera funktionen eller är det något annat man skall kontrollera?
en rygga med patron är "bulletproof" och håller hur länge som helst (förutsatt att man vägt cylindern så den är full). Självklart kan man lösa ut ballongen om man är osäker

farsan56

Aktiv medlem
Då har höstutförsäljningarna startat i byn. Elevenate tjuvstartade idag i en källarlokal för vänner/bekanta och alla glada som hittade dit.
Hustrun gick loss och köpte bla. ett par Bec de Rosses skidbyxor för 2000:-
Nu är jag duktigt sur för jag gav 3000:- för jackan förra året som nu kostar 2500:-
Köpläge!

steglund

Aktiv medlem
Stadium har 25 % rabatt på stora delar av sortimentet för medlemmar, vilket alla kan bli efter några klick. Gäller fram till 1/11. Det kan t o m gå att få ett skidpaket billigare än från "tysken". Förra året hade de samma kampanj och då lade jag vantarna på ett par Völkl Blaze 94 + Duke PT 12 åt min fru.

Oscar Tegni

Medlem
Stadium har 25 % rabatt på stora delar av sortimentet för medlemmar, vilket alla kan bli efter några klick. Gäller fram till 1/11. Det kan t o m gå att få ett skidpaket billigare än från "tysken". Förra året hade de samma kampanj och då lade jag vantarna på ett par Völkl Blaze 94 + Duke PT 12 åt min fru.
Bra tips, tackar!

farsan56

Aktiv medlem
steglund: kan du sluta upp med sådana tips. Du vet ju hur det blir, då kommer jag att gå in imorgon bara för att kolla lite, inte köpa. Sen står man där i kassan med nån pryl man absolut inte visste att man behövde.
Jag har åt helskotta för mycket skidprylar som det är.
Det är utfärdat köpstopp från högsta instans (frugan alltså) hon har nån konstig idé att pengarna skall användas till pågående renovering.
Ja se kvinnor alltså, dom är ju för goa.

Hmm... vänta här nu, ett par klarglas till mina Line Miner till kvällsåkningen, merinokallingar att ha när dom andra ligger i tvätten, ett par skidstrumpor till kan väl inte skada, nån........
Kanontips alltså (y) Jag smiter in imorgon, frugan är ändå på jobbet. Och medlem är man ju sen gammalt.

fredw

Aktiv medlem
Det är ju väldigt svårt att på ett vetenskapligt sätt prova ut om klarglas eller Hi Yellow är bäst för kvällsskidåkning och flatljus om man inte får köpa båda. Och eftersom det delvis är en smaksak så kan man ju inte lita på vad andra tycker. (Vore tacksam för fler argument av den typen, vi kanske borde bygga upp en "argumentbank"...)

TopiNieminen

Aktiv medlem

Bilagor

• Screenshot_20220123-155640_Facebook.jpg
    Screenshot_20220123-155640_Facebook.jpg
    282.6 KB · Besök: 155

Leafy

Aktiv medlem
Sitter och letar bindningar och kom över detta, är inte det ett väldigt bra pris? Visst 16 modellen finns inte idag då de släppte 14 och 17 i år från Tyrolia men lär väl fortfarande vara en bra bindning i klass med Jester 16 och Pivot 15?

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp