"En riktigt bra deal!" – Eller cykeln på köpet!

RWD

Medlem
la_grave sa:
Hmm, intressant men den verkar inte ha ficka för spade, sond, yxa etc? Eller?
Stämmer att den 8 liters säck som medföljer endast har ett "stort" fack där man får slänga ner allt. Tror det ska gå att fästa skidor/bräda. Tanken är dock att man ska köpa en riktig zipon.

2004 kr för abs med 26 liters zipon var ett kanon pris. Nu återstår att se ifall det ingår flaska och handtag. Var lite otydligt på den fronten.

Tyvärr är alla sålda nu.

la_grave

Ny medlem
PatrickSthlm sa:
la_grave sa:
Hmm, intressant men den verkar inte ha ficka för spade, sond, yxa etc? Eller?
Stämmer att den 8 liters säck som medföljer endast har ett "stort" fack där man får slänga ner allt. Tror det ska gå att fästa skidor/bräda. Tanken är dock att man ska köpa en riktig zipon.

2004 kr för abs med 26 liters zipon var ett kanon pris. Nu återstår att se ifall det ingår flaska och handtag. Var lite otydligt på den fronten.

Tyvärr är alla sålda nu.
Hur lång är du? Framgår ju inte storleken på själva ryggsäcken.

Den verkar innehålla allt man behöver

https://www.abs-airbag.com/en/conf/POWDER-GREY+STEEL+26-PURPLEORANGE/PBU2900G+AE1501ST+PZ2726PO.html

Varför skulle man köpa en 15 l? Någon kan förklara? 26 l är ju inte särskilt stort i sig.

zingo11

Aktiv medlem
la_grave sa:
Är detta något att ha?

https://www.xxl.se/hunter-jaktradio-hunter-f1-155mhz/p/1097438_1_style

Står inget om licens eller liknade? Får man använda den i övriga Europa?
Hola,
Är allergisk mot XXL med motto: Sälj kvantitet i stället för kvalitet (va f.n är en turbo-radio).
155 MHz och 31 Mhz behövs ingen licens i Sverige och Norge.
Har haft med 155 ute i Europa men vete f.n om man får.Det s....r jag i förresten,man är alltid på "jakt" på ett bra åk.
Har en Genzo Basic 155 LT med skogsantenn ,den funkar bra (Hylte Jakt&Lantman).
Batteri och antenn är det som är viktigt och hyfsad IP klass,det har inte XXL produkten.
God jakt på ett bra åk!

iSooLi

Medlem
Vattendroppe sa:
iSooLi sa:
Nilseds sa:
Jaha, och är det samma dps som du undrade om nån fått stulna? Var det du som bar iväg dom?
Håhå, här hoppas jag verkligen på en uppföljning! :D
Svårt att tro att det kommer att falla så mycket mer ljus på det här kejset. Hen verkar ha tokredigerat det första inlägget. Kanske spår av medioker marknadsföring som behövde spacklas över..?

havreboll

Aktiv medlem
iSooLi sa:
Vattendroppe sa:
iSooLi sa:
Jaha, och är det samma dps som du undrade om nån fått stulna? Var det du som bar iväg dom?
Håhå, här hoppas jag verkligen på en uppföljning! :D
Svårt att tro att det kommer att falla så mycket mer ljus på det här kejset. Hen verkar ha tokredigerat det första inlägget. Kanske spår av medioker marknadsföring som behövde spacklas över..?
Vad stod det i "hans" (Nils E är en kille) första inlägg ungefär?

Om vi misstänker brott borde väl det gå att återskapa inlägget?

iSooLi

Medlem
Det stod ungefär att "han" (Nils E kan vara påhittat av vem som helst...) funderade om någon blivit av med ett par Dps RPC med dynafits. Minns inte exakt, om han påstod sig fått ett erbjudande att köpa dem alldeles för billigt eller nåt i den stilen. Vad vet jag, han kanske köpte dem och bara försöker sälja dem vidare...

Corin

Aktiv medlem

Shellstrom

Ny medlem
XXL kör nyårsdagsrea, kanske är någon mer som hinner med innan priserna återgår till standard.

https://www.xxl.se/alpine-set-tracer-98-griffon-13-17-18/p/bp/1144976_b

Armada Tracer 98 inkl Marker Griffon 13 (alt. F12 eller Duke)
4 499 kr
F12 +1 400 kr
Duke +1 500 kr

Jag hoppas att det är en bra deal, slog själv till på ett par med Duke monterade. Fått en del bra recensioner men tydligen en ny modell så fanns inte så mycket att gå på som jag hoppats.

Carfil

Ny medlem
Vill tipsa om att Haglöfs brand outlet i Avesta just nu har ABS ryggor för 3500kr!

Det är modellen Vojd 18L och det ingår patron och handtag. Jag är dock osäker på hur många som finns då det var en kompis som köpte åt sig nu i helgen.

Danisl

Ny medlem
Lite off-season men Sport Bittl har ”extra” 20% på det mesta med koden SUNNY18. Beställde precis ett par stighudar för halva priset.

la_grave

Ny medlem
Hoppas det är ok att vända på steken:

var kan jag köpa storpack (=billigare så småpack alltså) fett man kan smörja in skinnhandskar, skinnskor osv med? Förpackningar man hittar på Ica, skomakare, friluftsbutiker osv är normalt 50-100 gram eller milliter. Jag skulle vilja ha en förpackning som är 10 gånger så stor (dvs ett halvkilo-kilo/halvliter-liter). Någon som vet om detta går att få tag på?

Shellstrom

Ny medlem
En vild chansning, men eventuellt en hästsportbutik. Jag vet att min mamma hade tidigare stora behållare av fett för att smörja in ridsadlar. Dom var säkerligen närmare kilot om jag minns rätt.

la_grave sa:
Hoppas det är ok att vända på steken:

var kan jag köpa storpack (=billigare så småpack alltså) fett man kan smörja in skinnhandskar, skinnskor osv med? Förpackningar man hittar på Ica, skomakare, friluftsbutiker osv är normalt 50-100 gram eller milliter. Jag skulle vilja ha en förpackning som är 10 gånger så stor (dvs ett halvkilo-kilo/halvliter-liter). Någon som vet om detta går att få tag på?

Clas Ohlson säljer en handske i sin jubileums kollektion i skinn o primaloftfoder. Öppnar man lådan så ser man att det är hestra som tillverkat.

Tyvärr bara i storlek 8 eller 10. Verkar vara ett kap för 199kr, nu tre för två på hemsidan.

Mvh

Senast ändrad:

OlofEd

Ny medlem
PatrickSthlm sa:
[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/5dd2037c91feb311c75518954f758d10.jpg[/url]
Clas Ohlson säljer en handske i sin jubileums kollektion i skinn o primaloftfoder. Öppnar man lådan så ser man att det är hestra som tillverkat.

Tyvärr bara i storlek 8 eller 10. Verkar vara ett kap för 199kr, nu tre för två på hemsidan.

Mvh
För de som inte orkar googla fram handskarna finns det på denna länk: https://www.clasohlson.com/se/40-1395-10

la_grave sa:
PatrickSthlm sa:
[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/5dd2037c91feb311c75518954f758d10.jpg[/url]

Mvh
Vad ska man använda den till?
Givetvis säljs denna handske parvis som brukligt är. Antar att du försökte vara lustig eller kvarstår frågan?

la_grave

Ny medlem
PatrickSthlm sa:
la_grave sa:
PatrickSthlm sa:

Mvh
Vad ska man använda den till?
Givetvis säljs denna handske parvis som brukligt är. Antar att du försökte vara lustig eller kvarstår frågan?
Nej, ja. Varför tar man upp extrapris på en arbetshandske i ett skidforum? För att man borrar hål för bindningar så ofta att man får skavsår i händerna?

la_grave sa:
Nej, ja. Varför tar man upp extrapris på en arbetshandske i ett skidforum? För att man borrar hål för bindningar så ofta att man får skavsår i händerna?
Läs beskrivningen och prova om du har vägarna förbi gubbdagis. Det faktum att den är tillverkad av Hestra, inköpt av CO i endast två storlekar och troligtvis i stora kvantiteter för att pressa priset gör att den passar utmärkt i tråden. Antingen är det ett kanonpris på en grym handske för lite varmare dagar eller som extra handskar i botten av ryggsäcken. Alt cykeln på köpet och skräp ;)

-Snygg och smidig handske av mjukt getskinn.
-Extra förstärkning i innerhand för bättre hållbarhet.
- Fodrad med 40 g. Thinsulate.
-Resår runt handleden - håller handsken på plats.

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp