"En riktigt bra deal!" – Eller cykeln på köpet!

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
unsuspected sa:
xQubeZ sa:
En jacka med Gore Tex Pro för 2k är inget man ser ofta. Skulle anse detta vara en rätt vettig deal. Skulle köpt själv om jag inte redan hade en bra skaljacka. Enda nackdelen jag ser är placeringen av fickorna.

https://www.outdoorexperten.se/p-39937-the-north-face-ms-point-five-jacket.aspx
Och att den bara finns kvar i dvärg/barn storlek.
När jag kollade fanns den i fler, ser ut som att de gått åt ;)

xQubeZ

Medlem
unsuspected sa:
xQubeZ sa:
En jacka med Gore Tex Pro för 2k är inget man ser ofta. Skulle anse detta vara en rätt vettig deal. Skulle köpt själv om jag inte redan hade en bra skaljacka. Enda nackdelen jag ser är placeringen av fickorna.

https://www.outdoorexperten.se/p-39937-the-north-face-ms-point-five-jacket.aspx
Och att den bara finns kvar i dvärg/barn storlek.
Har nog gått åt då för när jag kollade fanns den i flera storlekar. För en annan brukar S i TNF funka rätt bra dock, beror ju helt på hur man är byggd dock

miol11

Medlem
Shellstrom sa:
Vad är det som gör dem dåliga? Jag trodde att Oakley överlag var bra
Jo Oakley är bra, fast dyr.
Sågningen måste (väl?!) bero på färgsättningen och att Prizm rose en ganska medioker flatljuslins
(Hi Pink är däremot mycket bra )

bootfitta

Medlem
Oakley i allmänhet gör bra brillor, men just den modellen är verkligen inget att hänga i julgranen. Linsbytarmekaniken är dålig, det känns som att linsen kommer falla ut och att det lär dra luft kring kanterna.

Nä, köp ett par Canopy eller Flightdeck om du vill ha ett par stora oakleys.

havreboll

Aktiv medlem
bootfitta sa:
Oakley i allmänhet gör bra brillor, men just den modellen är verkligen inget att hänga i julgranen. Linsbytarmekaniken är dålig, det känns som att linsen kommer falla ut och att det lär dra luft kring kanterna.

"Känns som att" och "lär dra luft", är det en recension av någon som inte testat själv jag anar?

Jag har iaf haft 140 dagar med dem på huvudet och det är lätt det paret goggles med bäst synfält och bäst mekanism för att byta lins. Och då jämför jag b.la med de modeller du nämner...

Sen att dessa kostar en mindre förmögenhet är en helt annan sak.

bootfitta

Medlem
havreboll sa:
bootfitta sa:

"Känns som att" och "lär dra luft", är det en recension av någon som inte testat själv jag anar?

Jag har iaf haft 140 dagar med dem på huvudet och det är lätt det paret goggles med bäst synfält och bäst mekanism för att byta lins. Och då jämför jag b.la med de modeller du nämner...

Har provat dom vid 2 olika tillfällen.

Svårt att bedömma draget då de satt som illa mot min hjälm, men att du gillar linsbytermekanismen har jag svårt att tro på. Det låter snarare som du bestämt dig för att den ska vara bra då du lagt en stor summa pengar.

Flightdeck och Canopy är två stycken over-sized gogglar från Oakley och nämns pågrund av det.

miol11

Medlem
Jag tycker ”linsfunktionen” fungerar bra och nej det tycker inte för att jag betalat dyra pengar på dom.... vill man spara lite pengar så är smith i/o ett bra alternativ

havreboll

Aktiv medlem
bootfitta sa:
havreboll sa:
bootfitta sa:

Har provat dom vid 2 olika tillfällen.

Svårt att bedömma draget då de satt som illa mot min hjälm, men att du gillar linsbytermekanismen har jag svårt att tro på. Det låter snarare som du bestämt dig för att den ska vara bra då du lagt en stor summa pengar.

Flightdeck och Canopy är två stycken over-sized gogglar från Oakley och nämns pågrund av det.
Fick dem gratis som goodwill av butiken som försökte lura mig genom att skicka ett repigt par av en annan modell som de hävdade var nya... Så priset har inte påverkat mig.

Vad tycker du illa om mekanismen? Linsen sitter super och tar sinnessjukt kort tid att byta. Har bytt lins säkert 60-70 gånger och mekanismen känns som ny fortfarande. Mycket bättre än crowbar, flightdeck, canopy, Smith i/o mm. (ja, jag har testat samtliga).

Sitter också super på både mitt ansikte och två olika hjälmar jag använt. Passform borde inte tas med i beräkningen. Isf skulle crowbar vara den sämsta goggle som gjorts för den sitter skit på mig ;)

Shellstrom

Ny medlem
Jag har faktiskt just den här modellen också, har väl ungefär 30 skiddagar med dem. Jag tycker inte jag har känt av något vinddrag och aldrig reagerat på att låsmekanismen är speciellt dålig.
Jag har inte jättemycket att jämföra med men jag känner mig nöjd!

kappakomplett

Aktiv medlem
Outnorth Kampanj! Singles Day! 25% rabatt på ett köp!.

Köpte själv ett par (men det finns ju förstås mkt annat...):

Wearcolour hawk pant black för 2 096 kr

skalbyxor

unsuspected

Aktiv medlem

kurono

Aktiv medlem
Alfakrull sa:
Undra vad shift säljs för nästa säsong när den redan nått 3750kr i Sverige...
Eftersom salomon är så pass stora och dem verkar ha tillverkat väldigt stora volymer av shift och säljer till alla större sportkedjor så är jag inte förvånad att hitta den till 40% nedsatt eller mer till våren eller nästa år.
Potentiellt första turbidningen som kan gå väldigt mainstream iom att priset kan blir så lågt. Detta är mina Spekulationer dock haha :)

melkersson

Ny medlem
Svårslaget pris, de fanns bara i 115 bredd men i alla längder. Hade gärna skickat men åker till Norge i morgon bitti...

Det kanske går att beställa via xxl.se, eller testa att ringa butiken och be dem skicka?

/Patrik

kurono

Aktiv medlem
melkersson sa:
Svårslaget pris, de fanns bara i 115 bredd men i alla längder. Hade gärna skickat men åker till Norge i morgon bitti...

Det kanske går att beställa via xxl.se, eller testa att ringa butiken och be dem skicka?

/Patrik
Inte så jätteviktigt men galet pris iaf! Tack iaf!

Verkar som att dom slutat sälja g3 på xxl... kanske därför dem är så billiga?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp