"En riktigt bra deal!" – Eller cykeln på köpet!

Tottek

Aktiv medlem

Sen 20% om man signar upp för nyhetsbrev så 2956kr för en av dom mest kompetenta skidorna på marknaden 👍

omp

Medlem

Sen 20% om man signar upp för nyhetsbrev så 2956kr för en av dom mest kompetenta skidorna på marknaden 👍

Klickade hem sista (eventuellt enda) långa paret. Ytterst spontant men får se om den går igenom, känns som ett typo av outnorth. Synd bara att det inte var samma pris på vision 108, som jag är mer sugen på egentligen...

Tottek

Aktiv medlem
Klickade hem sista (eventuellt enda) långa paret. Ytterst spontant men får se om den går igenom, känns som ett typo av outnorth. Synd bara att det inte var samma pris på vision 108, som jag är mer sugen på egentligen...
98 kommer till mer nytt om man ska tura I Sverige iaf 😀

ilon

Medlem
Stadium har medlemsdagar.
Så går man in och blir medlem, eller redan är medlem, får man 25% på BD JetForce Pro 25 l

Tack, grymt tips!
Blev ett köp på den, har länge haft span på att köpa en jetforce, och med detta pris var det lättare att motivera!

kunta

Medlem

zingo11

Aktiv medlem
XXL har bra priser på barn bindningar + linser till airbreak XL
Kolla i Blackout
Om det nu inte skulle bli någon skidåkning i 20-21 så kan man alltid förbereda för 21-22 säsongen med prylar🥶
Någon annan som hittat något i Svart-veckan?

Johan_Ljung

Medlem

Logga in och ni får paketet för 3999 NOK. Bara idag
2799 på svenska sidan så ännu bättre pris där:

VickeLang

Aktiv medlem

miol11

Aktiv medlem
Letade efter en ny hjälm, hittade en bra hjälm till pris 1800:- (Sweet Trooper II)
Anmäler man sej till nyhetsbrev så får man ytterligare 10%

Pillard

Aktiv medlem
Gick runt på XXL i Linköping och såg ett par Hoji PX i 27,5 för 1500:- Borde va en bra deal om man är på jakt efter just detta

waxoff

Aktiv medlem
...och på tal om XXL. Om man behöver ett par vettiga, vanliga, hederliga, alpinbindningar och inte måste ha sista skriket eller turfunktion, så kan man klippa ett par Look PX 12 XXL med 117 mm broms för en ynka femhunka på deras web eller Barkarbybutiken.

mrDGriffon

Medlem
Ingen speciell deal, bara ett tips om vad jag tycker verkar vara bra priser. Hittade inget på forumet så lägger in det här.

Danskt företag av två skidkillar.

Dyker upp en liten ruta nere till vänster som ger en 10% (även på reapriset) om man signar upp sig för deras nyhetsbrev.

fredw

Aktiv medlem
Fina skidor till ett vettigt pris. Dessa populära premiumskidor säljer oftast slut innan de riktiga reorna kommer och jag tror att nypris under 5500 kr med dessa bindningar blir svårt att hitta även med postorder från kontinenten. Så 3500 kr känns rimligt (men man försöker givetvis alltid pruta...)

PisteCarver

Aktiv medlem
Fina skidor till ett vettigt pris. Dessa populära premiumskidor säljer oftast slut innan de riktiga reorna kommer och jag tror att nypris under 5500 kr med dessa bindningar blir svårt att hitta även med postorder från kontinenten. Så 3500 kr känns rimligt (men man försöker givetvis alltid pruta...)

Ser ju onekligen prisvärt ut, undrar bara varför man efter så kort tid kommer på att "skidorna blivit för korta".
Verkar vara en riktig "pist-charger" för hög speed och långa svängar. Blev först lite sugen (nästan samma sulmått som jag har), men nej jag har skidor vad jag ska ha.
Dessa är nog kul de första timmarna på morgonen, men inte med trötta ben den sista nerfarten på eftermiddagen i en uppkörd pucklig nerfart ner mot dalstationen.

Du som kan så mycket om skidor @fredw , har nästan alla skidor nuförtiden tip-rocker?
Mina K2 pistskidor har ca 7-8 cm och mina QST 99 ca 15 cm, men grabbens Völkl Racetiger ser ut att ha noll tip-rocker. De har spann ända fram till de sista centimetrarna där brättet viker upp.

fredw

Aktiv medlem
Vet inte, ett tag hade nog de flesta skidor tiprocker men där går jag bet.

Dessa Kendo 88 liknar mina Deacon 80 med en sorts varierande sidoskärning som är ganska tajt på mitten, så om man kantar ordentligt så går det utmärkt att göra kortare svängar. Fungerar faktiskt. Men förstås inte riktigt samma sak som med dedicerade pistskidor.

Ivo del Brallo

Aktiv medlem
Jag kunde inte motstå att uppgradera till marknadens lättaste lavinryggsäck med den här dealen:

sen hittade jag en passande cylinder för 105€ på Sportokay.com

PisteCarver

Aktiv medlem
Ursäkta frågan från en okunnig. Hur fungerar en sådan, är det ”engångs” som en bil-airbag?

klassy

Aktiv medlem
Ursäkta frågan från en okunnig. Hur fungerar en sådan, är det ”engångs” som en bil-airbag?

Inga lavinryggsäckar är "engångs", vad jag vet, med avseende på själva ballongen.
De allra flesta patronerna är engångs och man kan själv inte fylla på dom.
Det brukar ofta gå att byta in dom för en mindre summa (än att köpa ny), där de skickas tillbaka till tillverkaren för påfyllning och kontrollering.

Om jag minns rätt har vissa Mammut patroner som man kan fylla på i dykarbutiker etc, då med luft och inte kvävgas som i de andra flesta!

När man har en elektrisk lavinryggsäck så är det bara ladda upp systemet igen efter några drag i handtaget!

Ballongen viker man ihop och stoppar in i ryggsäcken bara!

Ivo del Brallo

Aktiv medlem
Det finns trådar här på forumet som tar upp för- och nackdelar med olika typer av airbagsystem. Kortfattat:

det vanligaste är att ballongen drivs av en cylinder fylld med 300bar kväve. När man använt airbagen (dvs då den räddat ditt liv) lämnar byter man in cylindern mot en påfylld för ca300kr.
Finns även modeller där cylindern är fylld med 200bar luft. Då kan man fylla den själv hos dykarfirma, verkstad eller dyl.

sen har vi de eldrivna fläktsäckarna. Dyra, tunga, tveksam hållbarhet på batteriet/kondensatorn. Fördelen är att man kan dra airbagen obegränsat samt samt slippa problem vid atlantflygningar

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp