Enklare topptur nära Borlänge

Carfil

Ny medlem
Har precis införskaffat ett par skidor med stighudar och kommer inte bege mig norrut på några veckor men är väldigt sugen på att få testa dom. Tänkte om nån här vet någon "kulle" i närheten av Borlänge som går att knata upp på. Behöver inte vara något fantastiskt åk tack på förhand :D

Larsus

Ny medlem
Provade mina hudar inför säsongen i Nybrobacken. Finns till och med lite lössnö kvar efter kanterna men givetvis inte lika bra som för ett par veckor sedan när det vräkte ner snö...
Är någon då och då som tränar på kvällstid med hudar eftersom det är kvällsåkning och belyst.

erik_lagg

Aktiv medlem
Såg ett berg mitt emot Rommes framsida som såg rätt ok ut - ett hygge. Kanske impopulärt från skogsägaren men så länge man inte skadar några plantor borde det vara helt ok.

Vi brukar tura i källviksbacken Falun. Finns även några små skogsåk där.
Har även sneglat på hygget uppe på berget på vänster sida när man åker mot romme från ”City” och berget mitt emot romme som ovan nämde.

Senast ändrad:

erik_lagg

Aktiv medlem
Tyckte också att det såg nära ut. Tänkte själv testa vid tillfälle och ställa bilen på parkeringen.

Carfil

Ny medlem
Det ser ju lovande ut, får ta och skära mina hudar å pallra mig ut man vet ju inte hur lång vinter vi får här i söder :)

Neoh

Medlem
Kom ihåg att du måste korsa järnvägen och ett mindre vattendrag om du parkerar vid RA.

Mountain_Man

Ny medlem

@Carfil
Är det du som varit framme? Såg två spår på respektive hygge idag, lite flackt men annars ser det helt OK ut, bilden är tagen från "Torget" i RA. :)

/MM

Senast ändrad:

Carfil

Ny medlem

Fermen

Medlem
Den filmen är inspelad i Älvdalsskogarna så du har c:a 16 mil dit om du bor i Falun.

Senast ändrad:

Andreas80

Ny medlem
En fråga till,
Nu när Romme stänger i helgen.
Får man gå på tur i deras anläggning efter det?
Vet att det räknas som arbetsplats under säsong vid stängda liftar, men hur är det efter säsongen?

Carfil

Ny medlem
Andreas80 sa:
En fråga till,
Nu när Romme stänger i helgen.
Får man gå på tur i deras anläggning efter det?
Vet att det räknas som arbetsplats under säsong vid stängda liftar, men hur är det efter säsongen?
Osäker på vad reglerna egentligen är men jag har varit upp flera gånger efter stängning och ingen har sagt något så det borde gå bra. Bommarna in kan va stängda så man får knata en bit bara.

Senaste inläggen

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp