Era Projektarbeten?

Jarle

Aktiv medlem
Era Projektarbeten?
Håller på att göra en skid/klätter/forspaddlingsfilm plus lite annat roligt och meningslöst.

Grymt kul

Var det inte Nojlas som försökte sig på att göra egna skidor? Kolla med han ,verkar kul men svårt

cederholm

Medlem
Era Projektarbeten?
elproduktion/elframställning + lite annat som t.ex en kalkyl på vad som vore bäst att satsa på inom skiten. :)

Senast ändrad:

Carled

Aktiv medlem
Era Projektarbeten?
Jag hade om myoner. Jag gick runt med en partikeldetektor på Fysikum i Stockholm. Det var spännande.

Jarle

Aktiv medlem
Era Projektarbeten?
Cedrholm: Det klänns faktiskt inte som jag behöver "göra" något faktiskt...
Gör ju bara sånt man ändå skulle gjort plus att man filmar lite samtidigt =)

M

MattiasSt

Guest
Era Projektarbeten?
All3 sa:
Jag bygger en box :D
Jäklar vad tidigt du börjar med ditt projektarbetedå, du går väl i 9:an eller nåt. Men det är vä bra att börja tidigt=) ..själv har man inte kommit på nåt ämne än.

B

BigAir

Guest
Era Projektarbeten?
Just nu moddar jag min motard i garaget, slänger på lite trim, polerar upp och höjer.
I skolan gör jag ett par skidor av hög klass, olika träkärnor och plast ihoplimmade och lagda i spann. Riktiga puderlagg med 110+mm i midja!

Senast ändrad:

wolwerin

Medlem
Era Projektarbeten?
heej

roligt att du ska göra detta för det har en klass för sig själv!! 0roligt roligt är det!

1a: först jag gjorde var en snowboard av sanfèr och stål!
hur jag gjorde den lite kortfattat// när jag tog 3 STORA sanfèrskivor (1.5mm) och två tjocka fanèr skivor (ca 2.7mm används för över och under redet) skar jag av exakt lika på alla (som en snowboard) la dom i vatten i en dag för att dom skulle mjukna upp så att man kan böja dom jag böjde först den tjocka skivan och sen limmade jag på dom 3 smala skivorna och sen så satt jag fast den andra tjocka skivan över lätt den torka.... sen var det bara detaljer!!

2a: det andra jag gjorde var en ganska lång box på ca 3m. du vet väll hur man gör det om du inte vet och vill veta det så hojta till så hjälper jag dig med det!!

3e: var en 3 stegs rail // hur jag gjorde den kortfattat// jag tog ut 3st 5cm rör som är ca 145cm långa var deka. jag böjde kanterna som ett bakåtvänt C så att man inte kunde slå i skidorna eller snowboarden i kanten gjorde det på samtliga svetsade ihop det med en indianmetod sen när det var klart är det bara att sätta ihop den med dom andra tre och det bästa då när dem e klara att man kan ha 3 stegs höjder på dem......

ps: om ni inte fattar det jag har skrivit eller vill ändra något eller vill ha hjälp med något som jag har skrivit ner här så är det bara att kontakta mig så ska jag försöka hjälpa er så gått det går..

mvh//
wolwerin.
Peace!

Superpark

Aktiv medlem
Era Projektarbeten?
Jag spelade in en skiva med 5 låtar, och sen hade jag en liten konsert som slutkläm..

riktigt skoj var det i alla fall!

OlaMelin

Aktiv medlem
Era Projektarbeten?
Som projektarbete valde jag att göra skidfilm. Drog ihop sponsorer och drog ner och filmade under lite mer seriösare former i Alperna. Blev lite större releasefest i Halmstad och inför detta året har de flesta sponsorerna fortfarande ett finger med i spelet.

Jaay-Bone

Ny medlem
Era Projektarbeten?
Jag gjorde ett projektarbete om våra förfäders sportsliga äventyr... Jävla tråkigaste jag gjort. Men det fanns några uppgifter om skidåkning, fast det var ju ganska basic på den tiden...

Så skriv inte om det. (Kommer själv inte ihåg hur fan jag kom på nått så dumt)

Danny_Ramone

Ny medlem
Era Projektarbeten?
Jag kan rekomendera att ni besöker ett land som är på samma industriella nivå som sverige fast som har en annan värdegrund. sen säger ni till era handledare att ni är tvugna att åka till glasgow (som vi gjorde) för att undersöka skillnaderna i skolsystemet.

Sen åker ni dit och hänger på en highschool så länge ni har råd, tar nummer av söta tjejer och vilda katter, skejta, dricka bärs, testa typiskt brittiska houseklubbar (ett fakking måste), ah what not. Min poäng är att man kan resa iväg med klasskompisarna och ta det halvseriöst och ändå få MVG.

Dra till glasgow, staden rockar!!

Peace

Appelsved

Ny medlem
Era Projektarbeten?
Formgivning av en 45ft Day Cruiser, grafisk profil, lanseringsplan samt analys av marknaden. Slå det om ni kan. Behöver jag nämna att jag smällde till med ett fett MVG?

AD ACTA

Dunkan

Ny medlem
Era Projektarbeten?
ja o nåra polare gjorde introduktionsfilm i amerikansk fotboll! Va skitkul men när man väl vart färdig me den va ja så trött på den att ja inte orka kolla på den mer!!! Alldeles för många timmar i redigering!!! men fint mvg blev d :D

Era Projektarbeten?
BigAir sa:
Just nu moddar jag min motard i garaget, slänger på lite trim, polerar upp och höjer.
I skolan gör jag ett par skidor av hög klass, olika träkärnor och plast ihoplimmade och lagda i spann. Riktiga puderlagg med 110+mm i midja!
hur tar det sig med skisen? släng upp nå bilder

OlofM

Medlem
Era Projektarbeten?
Jarle sa:
Håller på att göra en skid/klätter/forspaddlingsfilm plus lite annat roligt och meningslöst.

Grymt kul

Var det inte Nojlas som försökte sig på att göra egna skidor? Kolla med han ,verkar kul men svårt
Jag gör också skidfilm:)

ekebom

Ny medlem
Era Projektarbeten?
Sorry för bumpet.. men kan någon ge oss några idéer på vad vi skall ha för projektarbete? Går samhällsvetenskaplig-linje, och arbetet skall involvera skate/snowboard.. måste alltså vara samhällsinriktat

Senast ändrad:

SiouX

Medlem
Era Projektarbeten?
Gör bara en fet edit. och när den är klippt och klar så skriver ni "manuset" eller vad man nu ska säga. typ vilket klipp ni ska ha vart och vilken vinkel. blir lite lättare då.

Hippieolle

Ny medlem
Era Projektarbeten?
Traskade runt i Jotunheimenmassivet en vecka under sommaren, förberedde med prep.-träning, fotograferade samt skrev två omfattande resereportage samt publicerade dessa. Lättförtjänt högsta betyg i och med att jag gjorde projektarbete av tre intressen - just skriva, vandra i fjäll och fotografera.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp