erfarenheter av Bergzeit?

lamboren

Aktiv medlem
tänkte utnyttja mig av vårens sänkta priser för att komplettera utrustningen (med ny bräda). Hittat bra pris på Bergzeit och recensionerna ser bra ut tidigare, men sista tiden sämre - någon som har erfarenhet av att beställa från dom sista året?

lamboren

Aktiv medlem
Tack allihopa.
Brädan kom i tisdags - funkat bra med bergzeit men strulade med betalningen på ’.se’ varianten av hemsidan så beställde på ’.de’ sidan - med knackig gymnasietyska funkade det att få det rätt🥴. Börjat montera bindningarna - Och KLART snyggaste brädan i mitt lilla quiver!😄
125DBE8F-2FF2-418B-957E-7F10EB02AF1D.jpeg

Senast ändrad:

Inka

Aktiv medlem
Beställde mycket prylar där för två år sedan till mig och sambon (kläder och ryggsäckar), kändes seriöst och fungerande smidigt. Fick en Bergzeitlogga på ryggsäcken och jackan på köpet :ROFLMAO:

PisteCarver

Aktiv medlem
Jag beställde ett par Shift för 349 euro men nu kräver de 403kr i tull.
är inte Bergzeit tyskt..?
fler som råkat ut för detta?
Det är ett tyskt företag som ligger i Otterfing söder om München, så det är nog några insnöade bayrare som inte har koll på att Sverige (även Norrland ;)) är med i EU.
Ring ner till dem.
Och om de där Lederhosen-nissarna inte pratar engelska så kan jag hjälpa dig.

lmk30

Aktiv medlem
Har beställt både skidor och stighudar på Bergzeit utan några problem. Dock inte med monterade bindningar så kan inte uttala mig om den kompetensen.

Topp