Extrem Mother Tree 95 - Vad är era erfarenheter av den skidan?

Christozzz

Ny medlem
Hej, jag håller på och letar efter en passande offpistskida till min fru, och har börjat titta på Extrems Mother Tree 95. Dock är det svårt att hitta recensioner. Det finns ju tusen jämförande recensioner på de stora märkena, så där har jag koll - men här är det i stort sett information från tillverkaren alt återförsäljare man får lita på. Någon här som har egna erfarenheter, eller har någon i familjen som åker på dem?

De ska användas med techbindning för kortare turer och liftburen offpist, men ska också funka bra i pisten.

Åkaren är fyllda 43 och har åkt skidor hela sitt liv ca 2 veckor/år - så har en bra teknisk grund. Hon är inte superstark och är mer en glidare än aggressiv i sin åkstil. Hellre sköna kontrollerade svängar än fart helt enkelt. De skidor jag fastnat för bland de stora märkena är Blizzard Sheva och Fischer Ranger - för att ge en bild av vilken typ av skida jag tror skulle passa.

Hoppas någon kan dela med sig av sina erfarenher - tack på förhand.

Senast ändrad:

SaintX

Medlem
Kanske sticker ut hakan här men är det du eller frun som har efterfrågat dessa egenskaper och utrustning. Kommer det realistiskt att bli så mycket tur och offpist? Missförstå mig rätt, går på egen erfarenhet med fru i samma ålder. Skulle vara synd att köpa utrustning som inte används för det de är skapat för.
95 i midja känns spontant som en 90% pist och lite lek vid sidan om.
Samma sak med de modeller du har tittat på. Där har ni även Nordica Santa Ana, Völkl Secret

Christozzz

Ny medlem
Hej och tack för svar. Det är hon som efterfrågar dessa egenskaper, hon har bara delegerat researchen. :)
Hon har redan ett par allmountainskidor som hon är mkt nöjd med, som också funkar för lite lek vid sidan om. Så det primära syftet nu är tur. Vi har även tittat på 105-versionen av Mother Tree, men lutar åt att 95 känns som en bra avvägning.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp