Extrem Project 90, likande skidor?

mrBoes

Medlem
Kör idag på ett par Fischer Motive 80 175or och sneglar på nya skidor. Är 181 lång 75 kg.

Har tidigare bland annat testat Fischer rc one 82 och 86, head, rtm osv. 82orna kom jag överens med direkt, 86orna kändes tunga och lite klumpiga. Men köpa fischer 82 när jag har Fischer Motive 80 känns inte som ett jättelyft, typ isch samma skida.

Tog mod till mig och testade för någon dag sedan ett par Extrem project 90, 172or r16.

Bra isgrepp, lagomt lekfulla och styrde mig dit jag ville utan att det blev jobbig åkning, kändes helt enkelt rätt. Var förvånad över hur lätta upp på kant de var, har levt i tron att 85+ är jobbigare att få upp på kanten, kan fladdra mer samt att skidan vrider sig vid hårt tryck och lut.

Tyvärr fick jag inte loss mer tid att testa andra par denna gång, så jag vänder mig till er.

Vilka skidor finns det som liknar Project 90? Är väl pist mestadels, men kan ju vara kul att de bär ok när jag får för mig att gena genom skogen eller hittar en opistad backe med lössnö.

Hit me!

Senast ändrad:

QRikard

Aktiv medlem
Skulle rekommendera dig att testa nordica enforcer 93. Riktigt trevlig och stabil skida i både hårt och mjukt före. Upplevde den som lite roligare och flexiblare än project 90. Var dock något år sen jag åkte på båda nu.

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Kör idag på ett par Fischer Motive 80 175or och sneglar på nya skidor. Är 181 lång 75 kg.

Har tidigare bland annat testat Fischer rc one 82 och 86, head, rtm osv. 82orna kom jag överens med direkt, 86orna kändes tunga och lite klumpiga. Men köpa fischer 82 när jag har Fischer Motive 80 känns inte som ett jättelyft, typ isch samma skida.

Tog mod till mig och testade för någon dag sedan ett par Extrem project 90, 172or r16.

Bra isgrepp, lagomt lekfulla och styrde mig dit jag ville utan att det blev jobbig åkning, kändes helt enkelt rätt. Var förvånad över hur lätta upp på kant de var, har levt i tron att 85+ är jobbigare att få upp på kanten, kan fladdra mer samt att skidan vrider sig vid hårt tryck och lut.

Tyvärr fick jag inte loss mer tid att testa andra par denna gång, så jag vänder mig till er.

Vilka skidor finns det som liknar Project 90? Är väl pist mestadels, men kan ju vara kul att de bär ok när jag får för mig att gena genom skogen eller hittar en opistad backe med lössnö.

Hit me!
Fusion 95?

tmpolice

Medlem
Nu är jag rejäl rookie men fått rekommendationen på Deacon 80 men även K2 Mindbender 89Ti (2023) samt Fischer Ranger 90.
De kan vara värt titta på dessa som alternativ.

zerode

Aktiv medlem
Om du nu gillade Project90, så vet jag inte varför du vill ha andra, extrem gör riktigt bra skidor, så de är ett bra val om du gillar dem...

Men vill du förvilla dig in i djungeln utav skidor i den kategorin, så kastar jag in Völkl Kendo88, en skida jag beskriver på samma sätt som du gjorde med P90

Men som sagt, jag skulle aldrig köpa något som någon rekommenderar här utan att testa först, så har du inte möjlighet att testa, kör extrem, som du vet funkar så du inte riskerar göra bort dig

Larslilja

Ny medlem
Även jag testade project 90 men även project 83. Jag gillade den senare bättre i pist. Var tyvärr ingen vettig offpist tillgänglig. Så testa även denna.

Senaste inläggen

Topp