Färg på railar

PCarmichael

Ny medlem
Det är väl olika, Don efter person jag har clean metal och en guldig jävel....
Bor man i GBG ska man ta dom guldiga rören uppe på räckena vid busshållplatserna dom e mycket goa att raila på ska du se!

NJohansson

Ny medlem
Gäller det färgtyp för målande av ett rail så är det ju helt beroende på vilket material denne rail är tillverkad utav. Men varför en sådan fråga skulle ligga under "kommersiell skidfilm" vet jag inte, jag kanske missförstår frågan helt? Tack för mig.

Wilmsson

Ny medlem
Ruskigt cool färg? (homemade box too)

Bilden fick inte plats men den är 4 m lång

Senast ändrad:

porky

Ny medlem
men färga railen som du gör med en cykel ram för typp färg sen klarlack för ja tror man kan behöva lacka men hör me nån i en skid backe dom brukar ju veta för ja vet att flottan färgade en av sina egna rails men ja vetefan hur

B

BigAir

Guest
youknow_ramis sa:
men ja menar vilken slags färg som gör att det glider bra
Håller med, du kan ju uttrycka dig lite bättre nästa gång. Och sen spelar det ju fan ingen roll vad det är för färg, det som spelar roll är ju vad det är för fabrikat, kvalitet och färgingridienser.

Som att grönt skulle glida sämre än rosa, villket skämt!

Även om du målar din rail blå, så kommer det nötas bort ganska snabt när du åker. Så jag skulle nog rekomendera dig att skita i hela bättre-glid-färg idén!

NJohansson

Ny medlem
BigAir sa:
youknow_ramis sa:
men ja menar vilken slags färg som gör att det glider bra
Håller med, du kan ju uttrycka dig lite bättre nästa gång. Och sen spelar det ju fan ingen roll vad det är för färg, det som spelar roll är ju vad det är för fabrikat, kvalitet och färgingridienser.

Som att grönt skulle glida sämre än rosa, villket skämt!

Även om du målar din rail blå, så kommer det nötas bort ganska snabt när du åker. Så jag skulle nog rekomendera dig att skita i hela bättre-glid-färg idén!
"Och sen spelar det ju fan ingen roll vad det är för färg, det som spelar roll är ju vad det är för fabrikat, kvalitet och färgingridienser." Säger du inte emot dig själv där kamrat? För senast jag kollade så är ordet "färg" även benämningen på en produkt, nämligen färg. Och färgens karaktär påverkas sedan av de variabler du tar upp. Du är säkerligen helt medveten om detta och jag är bara jobbig som påpekar det, ber om ursäkt för detta. Att färgen nöts bort väldigt snabbt har du nog rätt i, likaså borde det öka friktionen istället för att minska den. Jaja, förlåt igen, vet inte vad jag fick sagt med detta. Stor glädje åt er alla mina vänner!

PS: Grönt glider bättre än rosa, rött är snabbare än blått. =D

Tobias_L

Ny medlem
Finns ju färg så att inte railen rostar, men spelar nog inte så stor roll om du tar in den i garaget. Eller använder den regelbundet.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp