fästskenor ntn

Realmode

Aktiv medlem
fästskenor ntn
Mjahaja, :D Jag får väl svara mig själv då, eller i alla fall lägga in det svar jag fick från Rottefella. Det kan ju vara nån annan som återanvänder gamla prylar.

Svar från Rottefella:

Hei

Ja, du kan bruke den nye bindingen på den gamle metall platen. Men du kan ikke bruke den gamle oransje bindingen på den nye magenta platen, men hvis du kjøper ny ski stopper til oransje binding, kan du bruke den på magenta plate.

Mvh/Best regards

Jag har ej testat detta själv än och vet därför inte av egen erfarenhet att det passar, men antar att svaret från rottefella stämmer.

Realmode

Aktiv medlem
fästskenor ntn
Ok tog bilder på mina befintliga skenor och fick svar enligt ovan.
Ska försöka kolla vad det är för årsmodell på de prylar jag har.
Blir osäker nu, de 2 första jag hade blev aluminium ramen krökta på så de jag har nu kanske är nyare än jag först trodde.
Åren börjar flyta ihop :-P

Edit: Funderat lite (bara en sån sak) och tror inte jag har något som är nyare än höst 2010, (införskaffat då)

Senast ändrad:

xkm

Ny medlem
fästskenor ntn
Skamlig reklam comin' up: har ett mounting plate kit för rottefellas freeride bindning liggande oanvänt hemma. dvs metallplatta + hälhöjare. Jag vet inte riktigt om det var det du sökte efter men kan hända att nån annan söker ;)

När jag köpte mina första ntn freeride så var dom svarta med metall skena men det var nog bara ett år dom körde med svart + metall innan dom gick över till "magenta platen"

Realmode

Aktiv medlem
fästskenor ntn
Då fick jag anledning att testa en ny bindning (freeride) på mina gamla förstagenerationsskenor.

I bland kan man tycka att det är för mycke små plastbitar inblandade överallt.

Hur som helst så är det vad jag kan se ingen skillnad på själva bindningens infästning alls, och passar därför kanon rakt av. :)

Det är sånt som ser lite vanskligt ut när man tittar på tex. tts-varianter som Meidjo. Nu vet jag ju inte om det är mycke plastbitar där, men den ser ut att innehålla ganska många delar ivf.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp