Falun - Malmö på longboard

Fabianomne

Ny medlem
Har fått en galen idé, att se sverige på longboard, hur fett vore inte de?
Är det någon som har dragit en cruise genom sverige förr? Och är det någon som har något tips? Jag vill verkligen göra detta och försöker att klura ut hur man på bästa sätt tar sig ner och överlever dagarna. Se bild för att få mer info om hur jag hade tänkt!

rocknerPR

Medlem
Kul idé!

Hade liknande planer fast då från mig(Oskarshamn) till Falun.

Fast du lär behöva en stor ryggsäck och behöva ha med ett extra set med kullager och kanske ett extra set med hjul.

Men det låter som en kul idé, ska vem som helst få vara med eller är det bara du som beskriver dina tankar och idéer om hu du ska göra?

Fabianomne

Ny medlem
rocknerPR sa:
Kul idé!

Fast du lär behöva en stor ryggsäck och behöva ha med ett extra set med kullager och kanske ett extra set med hjul.

Men det låter som en kul idé, ska vem som helst få vara med eller är det bara du som beskriver dina tankar och idéer om hu du ska göra?
Aafan hjul o kullager känns bra att ha med sig asså.
Vi är ju en grupp i Falun, Falu långbrädor. Jag har lagt upp denna bild där och har väl kanske någon med mig därifrån. Skulle va kul om man kunde få fler anhängare! Dock svårt om man liftar då det kanske inte finns plats för 10 pers i en bil haha. Men det kan man väl säkert lösa!

rocknerPR

Medlem
Fabianomne sa:
rocknerPR sa:
Kul idé!

Aafan hjul o kullager känns bra att ha med sig asså.
Vi är ju en grupp i Falun, Falu långbrädor. Jag har lagt upp denna bild där och har väl kanske någon med mig därifrån. Skulle va kul om man kunde få fler anhängare! Dock svårt om man liftar då det kanske inte finns plats för 10 pers i en bil haha. Men det kan man väl säkert lösa!
Soft :)

Kanske ha någon som kör en minibuss efter åkarna så slipper man lifta och riskera att man blir våldtagen av en bergsget ^^

Longboardresan

Ny medlem
Fabianomne sa:
Är det någon som har dragit en cruise genom sverige förr? Och är det någon som har något tips? Jag vill verkligen göra detta och försöker att klura ut hur man på bästa sätt tar sig ner och överlever dagarna. Se bild för att få mer info om hur jag hade tänkt!
[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/4d7f64ffe7caba300f1db552e916901e.jpg[/url]
Ett tips är att du åker längs västkusten, finns en led där som heter ginstleden.
Det är en cykelbana som lite oregelbundet sträcker sig längs västkusten. Jag själv har åkt mellan Varberg och Malmö (ca 25mil) det tog oss ca 5dagar.

Vi kör endast med en bräda och ryggsäck som innehåller ett tält i som man delar på 3 personer.

Vi kommer i år göra om vår resa fast nu med flera åkare och sponsorer! kolla gärna in www.longboardresan.com !
Ni kanske kan haka på oss när ni börjar närma er västkusten! ;)

jeppenator

Aktiv medlem
låter som en sjuukt soft ide, hoppas det blir sol åt dig så du slipper åka i regnet..
FOTA OCH FILMA om detta igenomförst och lägg upp en freerideblogg så man kan följa äventyret!

maxi4ever

Ny medlem
Skulle den här brädan rekommenderas att ha med påenlång åkning? :)

Bräda: Dr Longboard Odin,42,5x10,2.

Truckar: DRL Trucks 180 mm eller Randal R2 180 mm

Hjul: DRL All around wheels 70mm

Kullager: Slipstream Bearings abec 5

Å hare gott på landsresan dalabroder! :)

(längtar efter sköna videos och foton från resan) :)

somebody

Ny medlem
maxi4ever sa:
Skulle den här brädan rekommenderas att ha med påenlång åkning? :)

Bräda: Dr Longboard Odin,42,5x10,2.

Truckar: DRL Trucks 180 mm eller Randal R2 180 mm

Hjul: DRL All around wheels 70mm

Kullager: Slipstream Bearings abec 5

Å hare gott på landsresan dalabroder! :)

(längtar efter sköna videos och foton från resan) :)
70 mil med wcave. Skönt!

Fabianomne

Ny medlem
Longboardresan sa:
Fabianomne sa:
[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/4d7f64ffe7caba300f1db552e916901e.jpg[/url]
Ett tips är att du åker längs västkusten, finns en led där som heter ginstleden.
Det är en cykelbana som lite oregelbundet sträcker sig längs västkusten. Jag själv har åkt mellan Varberg och Malmö (ca 25mil) det tog oss ca 5dagar.

Vi kör endast med en bräda och ryggsäck som innehåller ett tält i som man delar på 3 personer.

Vi kommer i år göra om vår resa fast nu med flera åkare och sponsorer! kolla gärna in www.longboardresan.com !
Ni kanske kan haka på oss när ni börjar närma er västkusten! ;)
Aah kung! Vi tänkte typ köra längs sverigeleden mellan stockholm - malmö. Den trippen blir det och enligt kartorna på sverigeleden ser det faktiskt ut som att man åker längs kusten i stort sett hela vägen. Skulle va fett o hooka upp nånstans på vägen! Dock så tänkte vi inte hetsåka igenom skiten, utan typ chilla genom trippen och bara leva livet på en longboard! Är detta ni kanske btw?

Longboardresan

Ny medlem
Aah kung! Vi tänkte typ köra längs sverigeleden mellan stockholm - malmö. Den trippen blir det och enligt kartorna på sverigeleden ser det faktiskt ut som att man åker längs kusten i stort sett hela vägen. Skulle va fett o hooka upp nånstans på vägen! Dock så tänkte vi inte hetsåka igenom skiten, utan typ chilla genom trippen och bara leva livet på en longboard! Är detta ni kanske btw?
Haha ja det stämmer! Det var andra gången vi åkte! Väldigt flumig film!
Första gången vi skulle åka sträckan vurpade jag i Hallandsåsen! Så vi fick ställa in halvvägs.
Nu i år (tredje gången) styr vi ihop \\\"Longboardresan\\\" och bjuder med lite fler folk och försöker få tag i lite sponsorer

MarkusO

Medlem
Nåt säger mig att det här kommer vara en rullande festival med typ tusen pers om några år... :)

maxi4ever

Ny medlem
Har svårt att bestämma mig.... Ska man ta
Avenger Complete
SKU AV-COMP Vikt 9.00 lbs
Trucks: Randal RII 180mm 42degree truck (Raw); Wheels: Abec 11 Classic Flashbacks 70mm - 75a [Add US$43.00]; Grip Tape: Vicious Grip Tape Clear; Bearings: Abec 5 eller Dr Longboard Thor med samma hjul osv. Vilken verkar bäst? bara ca 500 i prisskillnad :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp