Hej. Jag är besviken och frustrerad. Köpte mig ett par o-åkta och o-borrade fina skidor och en begagnad Dynafit bindning. Lämnade in dem för montering på en seriös butik/verkstad. de monterade dem fel, snett som tusan och det gjorde givetvis att de löste ut alldeles för lätt då man fick lov att bända för att få i hälen.. Gör om gör rätt tänkte jag, redan där lite besviken på att få onödiga hål borrade i skidan. Försök nummer två lyckades de med konst-stycket att inte helt få en av skruvarna och dessutom dra skruven helt rund (en torx-skruv!). Se Bild:

Då fick det vara nog och jag kände att jag fick försöka fixa till det själv istället. Jag borrade bort skruvskallen som de dragit rund och fick demontera hela bakbindningen såklart. När jag gjorde det fick jag den mindre trevlig överaskning. Min Oborrade skida har numera så mycket som 10 st pluggade borrhål och det är endast vid ena bakbindningen!! se bild:

Vad skulle ni göra? Vad har man för rättigheter till ersättning? De har inte ens betalat tillbaka avgiften för monteringen! /sjukt missnöjd kund

Då fick det vara nog och jag kände att jag fick försöka fixa till det själv istället. Jag borrade bort skruvskallen som de dragit rund och fick demontera hela bakbindningen såklart. När jag gjorde det fick jag den mindre trevlig överaskning. Min Oborrade skida har numera så mycket som 10 st pluggade borrhål och det är endast vid ena bakbindningen!! se bild:

Vad skulle ni göra? Vad har man för rättigheter till ersättning? De har inte ens betalat tillbaka avgiften för monteringen! /sjukt missnöjd kund