Fernie, uselt med snö!?!

texas

Ny medlem
Fernie, uselt med snö!?!
När åker du?
Jag har bokat utresa den 11 Feb. Får hoppas vädret skärper till sej tills dess!!

/jensa

AOs

Medlem
Fernie, uselt med snö!?!
Jag åker på tisdag 25/1
Red Mountain såg lite bättre ut. Kicking Horse verkar ha klarat sig från regn.

T-Boner

Ny medlem
Fernie, uselt med snö!?!
Usch! Det närbelägna Castle mountain har t o m stängt pga skitvädret. Jag åker nästa vecka och hoppas på att det vräker ner. Vi har dock bil och lär börja med Lake Louise och Kicking Horse där det har snöat istället för regn. Om det inte blir någon bättring lär det inte bli Fernie för vår del den här gången.

GHK

Ny medlem
Fernie, uselt med snö!?!
Jag har två kompisar där just nu! dom hade pratat med någon lokal "siare" å han "lovade" fyra veckor med snö fram över!

AOs

Medlem
Fernie, uselt med snö!?!
Idag 24 januari är 5 av 10 liftör öppna och 15 av 107 backar:(
Enligt Fernie hemsidan. Välj något annat om ni kan!!!
Eller kolla noga om det blivit bättre innan ni drar ditt.

Robert51

Ny medlem
Fernie, uselt med snö!?!
Känns skönt att man inte ska dit nu. Väntar tills 4 Mars. det verkade ju vara bra innan regnet kom.
Nå´n som vet om Whistler "klarat" sig?

PisseNisse

Ny medlem
Fernie, uselt med snö!?!
Fan..ja tycke ja hörde att dom hade nån snöstorm i USA..den värsta på 100år..då kanske den kommer bort mot Fernie också, de är väl bara o hoppas för din skull

Guy

Ny medlem
Fernie, uselt med snö!?!
Jag befinner mig i BC. Det är illa i Fernie, jag var där i början av jan. men det var innan det började regna.
Det ser onekligen inte bra ut. Tröst kan väl vara att när det väl snöar här så kan det komma väldigt mycket
på kort tid. någon frågade om hur det är i Whistler. jag var där i lördags och det var en riktig katastrof. Det
har regnat i över en vecka och det ska fortsätta hela denna veckan också. Whistler är nästan alltid den som
INTE klarar sig. Regn hör tyvärr inte till ovanligheterna även om det är extremt just nu. Lake L ser ok ut, i
Vancouvers närområde verkar Big White ha klarat sig bäst. har fortfarande ca 180 cm snö och jag drar dit på
torsdag. De väntar snö på tors och fredag.

Skantz

Aktiv medlem
Fernie, uselt med snö!?!
Blåsjön i norra jämtland har bara 180cm snö i dalen. Okej säsong hemma i sverige.
Jag har avbokat min alp resa och får se fram över om det blir nåt till söderns höjder.
Man får helt enkelt hålla sig där det är snö.
Alperna ingen snö
Canada ingen snö

mattmar

Ny medlem
Fernie, uselt med snö!?!
Ja, vad ska man säga?
Så gott som all snö är borta och om det inte kommer någon snö innan helgen kanske dom stänger ner systemet helt tills det börjar snöa igen.. Dom säger att det ska komma snö till helgen men jag som befinner mig på plats vet att det är vårväder och kommer att krävas en hel del snö o kyla för att det ska bli åkdugligt...
Men det snöar o andra sidan jävligt mycket när det snöar så det är väl bara att vänta och hålla tummarna..
Trevlig resa!

spa

Ny medlem
Fernie, uselt med snö!?!
verkar som om snö produktionen i världen ligger på halv fart, här i hemavan har det kommit snö
varje dag sedan den 15 december fram tills i förgår , kungs och kobåset är riktigt fina men innebär lite knatande, även skogs åkningen är kanon fin .

Peter_K

Medlem
Fernie, uselt med snö!?!
Runt Genève har det dumpat 70-80 cm senaste dagarna. Har i och för sig främst kommit i de "mindre" orterna typ Avoriaz, Megève, Les Contamines, Grand Bornand, etc.

adamoscarson

Ny medlem
Fernie, uselt med snö!?!
Ar i Fernie nu, kom i fredags. Det ar helt bedrovligt illa assa, och enligt rapporterna verkar det som att det inte kommer bli battre de narmnasta tva veckorna. Kanns javligt surt att ha dragit hit a brant en massa pengar pa att inte gora nagot... Drog till Kicking Horse igar, de hade visserligen sno, men slaskig pa botten och hard dar uppe samt dimma och flatljus... Blir det inte battre snart sa borjar jag grata. Varfor maste jag altid vara sa javla otursforfoljd????

Forresten, nagon i Fernie som har en plats over den 19-24 feb? DEn condon vi har ar uthyrd da sa vi maste hitta nagot annat for de dagarna. Skicka ett e-mail till adam.oscarson@spray.se

jonasR

Ny medlem
Fernie, uselt med snö!?!
Så där då ordnade det till sig med "lite" snö. Fredagen bjöd på en hårlig snöstorm i Fernie...
Overnight: 23 cm / 9 in Week: 58 cm / 23 in
24 Hour: 34 cm / 13 in Snow Pack: 186 cm / 73 in
48 Hour: 52 cm / 20 in Year to Date: 407 cm / 160 in

Vamos!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp