[FILM] Äckelgubbe utan stavar dampar i Falköping.

brorkanin

Ny medlem
CrashX sa:
Det roliga är ju att killen vinner så jävla hårt, liftgubben har ju inte ett skit att säga till om.
han har faktiskt nått att säga till om...även om jag hatar såna damp gubbar så finns det typ 87 åringar som kan bryta all aben i kroppen...fixa parken i stället...de får ju dessutom inte gräva i backen och det är ju inget att böla för...bygg hoppet i offpist i stället

H

Hjalles

Guest
Jag känner igen "martin" så jäävla hårt! är 99.9% säker på att han har en freeride också.

S

smallan

Guest
hahahaha vilken snubbe, hoppet va ju inte större än en vanlig puckel som bildas i dom flesta större backar på eftermiddagen... men stig o LemmeL verkar ha problem med att lyckas svänga runt ojämnheter i backen, så mitt tips e att ni två slipar på skidtekniken istället för att tjaffsa med några skidglada kids!!!!

jison89

Ny medlem
Problemet var att dom inte gjorde nåt åt "bigjumpet" (obs det var ett svin litet hopp!).
Det var en stor ishög typ och dom gjorde inte nåt åt det på hela säsongen.
Dom försökte pista det, men då blev det bara sämre.

MedlemJapaner

Ny medlem
SÅÅÅÅÅ JÄÄÄÄÄVLA RÄTTTT!!
Skitgubben ska väl förihelvete inte komma o tjata. Blir faktiskt ledsen att jag inte var med själv. JÄVLAR vad jag hade flippat ur!!!

lenals

Ny medlem
smallan sa:
hahahaha vilken snubbe, hoppet va ju inte större än en vanlig puckel som bildas i dom flesta större backar på eftermiddagen... men stig o LemmeL verkar ha problem med att lyckas svänga runt ojämnheter i backen, så mitt tips e att ni två slipar på skidtekniken istället för att tjaffsa med några skidglada kids!!!!
haha precis, eller varför inte börja me längdskider.. där e ju ännu minder ojämnheter =)

B

BigAir

Guest
Hoppas han ser tråden och förstår hur dum i huvudet han är!
Bra Martin!

S

Sparf

Guest
en sak till han kan inte säga åt er att stänga av kameran. Vilken idiot.

Jag tror inte precis att en 85 åring åker på hoppet. Förutom dem som är nybörjare.

Senast ändrad:

LemmeL

Ny medlem
lenals sa:
smallan sa:
haha precis, eller varför inte börja me längdskider.. där e ju ännu minder ojämnheter =)
Stackars små söta ungdomar.. Jag åker skidor, jag hoppar gärna på big jumps, jag gillar längdskidåkning oxå, det är bra träning. Det är bara det att Martin har så jälva fel. Han äger inte backen. Han är inte ansvarig för big jumps. Han förstör en skidbacke för att han och hans små vänner tycker att anläggningens hopp suger. Well, då behöver ni inte åka där. Det är ert val.
Liftwaffe däremot är ansvarig för backen, kanske inte själv, men nån måste säga till om några hormonstinna tonårsfjun börjar gräva i backen, oavsätt anledning. Gubbfan har det ansvaret. Säger han inte åt de små glinen så blir hans överordnade arg på honom, och så vidare. Han har rätt att skälla på er, han gör det förvisso rätt osmidigt, men han har helt jävla rätt.

Småglin (jag antar att ni är det iom att ni inte ser att det är nötterna i filmen som har fel) som ni som säger att gubben har fel måste nog.. tänka om. Eller växa upp. Gärna båda två sakerna. Det är lite som att gnälla på fortkörningsböter; du vet om vilken hastighetsgräns som föreligger, du väljer själv att bryta mot dom, skyll dig själv om du åker fast.
Ge fan i att förstöra andras prylar, snorungar. Det finns dina saker, dom skiter jag i om du förstör. Det finns även andras saker (tex mina), ge fan i helvetet att förstöra dom!

Jag vet inte vart smallan har fått sina gudabenådade kunskaper i min åkteknik, men det vore kul att veta vad jag gör för fel så att jag genast kan korrigera detta. Antagligen har jag åkt mer skidor än vad lill-smallan har gjort i sitt ynka 18åriga liv. Jag tycker det är såå härligt med konstruktiv kritik av andras åkstilar innan man ens har sett hur den andre åker. Det ger så mycket. Tack. Hoppas jag inte använde för svåra ord i mitt inlägg. Inga "lixom", "bah", "typ", "cp", "damp" eller andra coola ord, men jag hoppas att min åsikt går fram, även till er, småkids. Med hopp om frälsning, mvh LemmeL

[fixade lite grejor]

Senast ändrad:
H

Hasse

Guest
Som LemmeL säger så får man inte gräva i backen hur man vill utan tillstånd. Men han kanske skulle vara mer sympatisk herr Stig

//H

Ps. Tänk på vad ni skriver. Person påhopp är ej tillåtet Ds.

Senast ändrad:

skidnarkoman

Ny medlem
grym liftwaffe, han äger ju dampfjortisen martin! :p

men allvarlig nu... han har faktiskt en poäng. man får inte gräva hopp mitt i backen.

har varit med om incidenter då småungar byggt småhopp mitt i backen... och när de senare undgår en krock med nån millisekund med en racingåkare som har träning i samma backe så har deras pubertala hjärnor inte fattat att det inte går hem att skrika "Va fan! Ni ska inte åka bana i VÅRAN landning!".

rätt ifall han blev av med kortet... och att han isf lärt sig läxan käbbla emot liftvakten är faktiskt ingen bra idé.
och det är väl knappast gubben som för ett dampliknade utbrott... snarare tonårsgrabben.

Senast ändrad:
A

annna_H

Guest
Helt rätt Martin :D FORTSÄTT MOBBA SÅNA LODARE SOM HAN !

( Haha, det påminner mej om när jag stod å skällde ut min mattelärare för ett tag sen ;P ... De slutade me att han kände sej ÄGD å drog från klassrummet xD )

Supersub

Ny medlem
Det är svårt att skrika när man är i målbrottet. Håller med LemmeL helt och hållet. Och Jag tror att Gubben kan faktiskt säga åt dig att sluta att filma, ni befinner er på privat mark.

Dialekten var bäst...

H

Hjalles

Guest
Kul med konservativa män i medelåldern. Min favorit.

henning2

Ny medlem
skidnarkoman sa:
grym liftwaffe, han äger ju dampfjortisen martin! :p

men allvarlig nu... han har faktiskt en poäng. man får inte gräva hopp mitt i backen.

.
Vad jag fattar för så är det precis längst upp i backen, för på en bild så ser man att liten slutar där:p

H

Hasse

Guest
Fortfarande i den pistade nerfarten så då är det förbjudet så..

//H

Todd

Ny medlem
GUBBEN ÄGER!!! Skall lätt också bli en gammal gubbe som åker runt och skäller på alla på ett osmidigt sätt bara för att jag vet jag har rätt.. "Stavlöse Stig"=min idol i pistträsket.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp