[FILM] Äckelgubbe utan stavar dampar i Falköping.

Patrik_L

Ny medlem
Hehe kul att se att även den yngre generationen får stöta på "surgubbar" när man bygger hopp i backen . Påminner mej om den gammla goda tiden då man blev utslängd och av med liftkortet för man inte ville sluta åka skidor i "snowboard landet".. Respekt till surgubbar..

S

smallan

Guest
snälla nån dom ska inte ha vm i strötlopp dagen efter i den där backen, sen e det aldrig direkt trångt i dne där backen

S

smallan

Guest
och en sak till, ja tog en titt på dina bilder Lemmel.. såg inte ut som du va grymmast i landet på skidor direkt så sluta tjaffsa hahahahahaha

LemmeL

Ny medlem
smallan sa:
och en sak till, ja tog en titt på dina bilder Lemmel.. såg inte ut som du va grymmast i landet på skidor direkt så sluta tjaffsa hahahahahaha
Till skillnad från dig så har jag iaf några bilder.. Du vågar inte visa dig antar jag. Och du har helt rätt, jag är inte grymmast i landet.
Visst är det enastående att så fort folk inser (för det har du väl gjort) att dom har förlorat en diskusion så tar dom till ganska dåliga personangrepp. Om du inte har nåt att komma med så föreslår jag att du låter händerna vila brevid tangetbordet.

Senast ändrad:

LemmeL

Ny medlem
Filleee sa:
LemmeL dra ner på svordommarna är du snäll
Nämen tjenare filleee. kul att du kunde titta förbi. Har du vuxit upp sen ditt senaste lilla tilltyg eller ska du kommentera hur "cool" jag är som hoppar i tshirt igen?

TwinZip

Ny medlem
okej , man kanske inte ska gräva hopp i backen men va fansen.. gubben kan ju ta det lite lungt, ge på grabbarna så :/ nae.. Håller med martin =)

superunknown

Ny medlem
men jävlarr, vilken cp gubbe. och eftersom ni har filmen lär ju martin knappast bli av med liftkortet med tanke op hur Gubbjävlen sa till dom

stora PROPS till martin som stod på sig och kämpade hela vägen

Gaass

Ny medlem
Jag tycker Lemmel ska chilla ner lite, ta ett glas cola å njuta av livet i stället för att använda en otrevlig ton mot andra:)

hah..

Senast ändrad:

Fredrik-Ahlin

Ny medlem
smallan sa:
hahahaha vilken snubbe, hoppet va ju inte större än en vanlig puckel som bildas i dom flesta större backar på eftermiddagen... men stig o LemmeL verkar ha problem med att lyckas svänga runt ojämnheter i backen, så mitt tips e att ni två slipar på skidtekniken istället för att tjaffsa med några skidglada kids!!!!
haha så jävla rätt sagt. åk till åre så äre de pucklor efter alla nollor som inte vet vad stål kant är..... å sen tycker jag att en vuxen ska vara så mogen att han inte ska bry sig men martin trycker ju helt klart på rätt knappar å får igång gubb jäveln riktigt:D

C

Charlees

Guest
Det som var absolut roligast i den här filmen var när gubben säger " då är det färdig åkt för dig martin", och han svarar "ja, Hejdå". grymt roligt ;D

LemmeL

Ny medlem
Gaass sa:
Jag tycker Lemmel ska chilla ner lite, ta ett glas cola å njuta av livet i stället för att använda en otrevlig ton mot andra:)

hah..
Så.. det är helt ok att hoppa på handikappade personer? Med alla era uttryck som "damp" och "cp".. Det är ändå en svår sjukdom/handikapp och inget man bör göra narr av. Så.. Chilla lite själva, ta en cola och njut.
Jag har en väldigt trevlig ton om man jämför med andra. Kolla min GB så förstår du säkert.

linder

Aktiv medlem
När va detta? Om det va i år så måste man ju bara fråga gubben vilket hopp som man ska hoppa i annars då det inte finns något..

Och det som va förra året va ju typ bra i en vecka sen pistade dom sönder det och efter en vecka i åre så kommer man hem och ska hoppa... Då är hela landningen bortpistad och man landade typ på en flak ishög =/

Det som är synd med Falköpingsbacken är att den ägs av FAIK ... och det som är fel med det är att det inte finns någon avdelning där som hoppar... Medans i vitesse (skövde) så har dom en sådan avdelning och där har dom t.o.m. köpt in rails från http://www.scandinavianshaper.com/news.php

Så om vi ska få rätt till ett bra hopp ska vi nog börja kolla runt omkring oss istället för att gapa på "liftvakter" ... Och med runt omkring menar jag då framförallt hur åkarna i Ulricehamn och Skövde har gjort då dessa båda anläggningarna har bättre hopp än oss även om dom kanske inte har fler nerfarter.

Tror iaf inte dom filmat det hela och sen tycka det hela varit skitskoj ...

Själv tycker jag nästan det är tragiskt då man gör så folk inom FAIK tycker sämre om dom som hoppar, vilket indirekt blir att dom inte vill ha massa hopp ...

Detta är dock som ni förstår bara 100% mina åsikter och dom stämmer säkert inte men det är iaf vad jag tror och tycker.

/Linder... är gärna med och fixar med en "jibbgrupp" om intresse visas.

Senast ändrad:

Gaass

Ny medlem
LemmeL sa:
Gaass sa:

hah..
Så.. det är helt ok att hoppa på handikappade personer? Med alla era uttryck som "damp" och "cp".. Det är ändå en svår sjukdom/handikapp och inget man bör göra narr av. Så.. Chilla lite själva, ta en cola och njut.
Jag har en väldigt trevlig ton om man jämför med andra. Kolla min GB så förstår du säkert.
Vadå sjukdom, erkänn att du inte alls vet vad du snackar om. Är det någon som har det så borde det iallafall vara du som "antagligen" är ensam om att vara emot hoppbygge i backar..

LemmeL sa:
Stackars liten kille.. han (martin) börjar ju nästan böla. Stackars liten.
Det är ju liftwaffe säger, ge fan i att gräva i backarna. Lämna in ett önskemål om att ni vill ha ett jävla hopp som går att hoppa på. Sluta förstöra för de som vill ha en hoppfri backe. Vad skulle ni säga om jag stack in på eran tomt och tyckte att det hade varit jävligt fint utan den där jävla granen som stör mig så mkt? Martin och Co har ingen som helst jävla rätt att gräva i backen, oavsätt varför dom gör det.

snorungar är vad ni är. Vet hut.
haha...

P

pizzaaugust

Guest
-jag tror att de e LemmeL som är surgubben!!!!!!

bra gjort av martin och jävligt rolig filmm

P

pizzaaugust

Guest
är det för att de e farligt?
-ja..
men e de inte farligt att hoppa i en stenhård landning då??
- men nu e de så..

fan va ägd gubben vart.
men nu e de så är inte ett bra argument, martin jämför två nästan exakt lika dana saker,
lr nåt?
jaja jag tycker martin har rätt

Bjorsberg

Ny medlem
fan va ja älskar att när gubben åkt upp för kullen och är påväg iväg så plogar han!!! hahahaha vikken jävla looser

E

Ewasx

Guest
det roligaste var ju dialekten och att gubben kände martin.

LemmeL

Ny medlem
Gaass sa:
Vadå sjukdom, erkänn att du inte alls vet vad du snackar om. Är det någon som har det så borde det iallafall vara du som "antagligen" är ensam om att vara emot hoppbygge i backar..
Du har helt rätt i att Cp egentligen inte en enhetlig sjukdom utan ett samlingsnamn för en rad olika symtom. Så jag kan med god säkerhetsmarginal säga att jag vet vad jag snackar om. Om du inte vet det så ta en titt här: http://www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=3205
Det verkar dock som om en del av er lider av det om man läser symtomen; "Ett rörelsehinder orsakat av en skada eller utvecklingsrubbning i den ännu omogna hjärnan är den gemensamma nämnaren. Ni verkar iaf vara rätt omogna när ni inte ens kan hålla er till sak utan hoppa på mig med diverse personpåhopp..

Vad det har med mig att göra förstår jag dock inte .
Jag gillar era argument som säger "gubben äger inte backen". Nej, gör ni det då? Nä.. tänkte väl det. Han jobbar dock för dom som äger backen och har ansvaret för att alla ska kunna åka där. Tydligen har dom en park/big jump där. Är ni inte nöjda med utformingen av hoppen så får ni ta och säga till och erbjuda er själva att fixa det. Inte bara göra det utan godkännande. Varför inte skriva ett brev/gå till de som styr i backen och säga det? Så slipper Martin spräcka sin ljuva tonårs-sopran för att han skriker så mkt i panik över att han har skitfel.

Vad hade ni gjort om ni hade byggt ett hopp var som helst och jag hade kommit och grävt i det för att jag hellre ville ha en iglo/grotta där?

Varför förstår ni inte skillnaden mellan "mitt", "ditt", "deras" och "vårt"?
Är det ok att slänga iväg era skidor för att jag tycker att dom är i vägen? Får jag riva ert hopp i er backe?
Hur resonerar ni?

Jag och stig är inte samma person, det har säkert ni redan förstått, däremot så förstår jag stig mycket väl, han kude varit lite smidigare bara.

H

Hjalles

Guest
Lite roligt att se en del användare i den här tråden som verkar leva under filosofin "jag har rätt, för jag är gammal." Kanske borde träna lite på det där med respekt.

Senast ändrad:

Storsnasen

Ny medlem
Hmm...gammal och rätt har ingenting med varandra att göra.

Apropå gammal, tänk om någon morföräldrar skulle bryta benet på ett hopp mitt i en backe. Vad skulle du tycka då?

Och om jag nu behöver tillägga....jag älskar att hoppa och jag tycker också Stig är osmidig och rätt elak.

Senast ändrad:

brorkanin

Ny medlem
Hej
Jag vill bara medela att Stig bara gjorde sitt jobb och att ungdomarna borde veta hut!
Jag är själv en mycket god vän till honom och tycker att ni behandlar honom avskyvärt!
De har ingen anledning att gräva i backen, det finns en park att hoppa runt i och där kan de hålla sig.

/Göran

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp