[FILM] Äckelgubbe utan stavar dampar i Falköping.

linder

Aktiv medlem
Bergh sa:
Vill nog påstå att vi fick upp ett riktigt bra Big Jump för 2 säsonger sedan då jag och sebastian "efternamn kommer ja inte ihåg" pistade upp ett kanon hopp.
Har för mig att de då blev klagomål på hoppets storlek (för stort)
det va de hoppet som va vid gamla repliften va?
kan säga att det va inte alls för stort.. satte min första 3'a i det men patetisk som man va så va det ju på snowblades... skulle det funnits ett sånt hopp i backen nu så skulle det varit guld men nu gör det inte det, utan nu är det en kulle som är bra mycket större men det finns ingen kick.. alltså tar det större plats men det är sämre.. menmen FAIK är ju lite lustiga..

mattiaas

Ny medlem
jag HATAR sådan där jävla äckel gubbar som leker statshjältar så jävla fula o dumma kommer o förstör för alla kids, hade ja varit martin hade ja fan vart nära på nita gubb fan.
fan ett litet jävla hopp är ju okej?

Bjurlid

Ny medlem
Dags att ta och skriva lite regler från SLAO igen, ni som inte vet vad SLAO är och varför man ska följa deras regler bör inte vara i en backe.

* Bana, hopp och dylikt får ej uppföras utan tillstånd av ansvarig personal.

Så liftwaffe gör helt rätt, om man inte har frågat så får man inte gräva eller motsvarande i backen.

http://www.slao.se/ak_och_liftregler.asp

J

JoInt-1992

Guest
gillar musik i slutet passar ju jättebra Sommartider hej hej..

H

Hasse

Guest
Bjurlid: Tror du allvarligt att killarna kan läsa överhuvudtaget?

//H

Bergh

Ny medlem
linder sa:
Bergh sa:
Vill nog påstå att vi fick upp ett riktigt bra Big Jump för 2 säsonger sedan då jag och sebastian "efternamn kommer ja inte ihåg" pistade upp ett kanon hopp.
kan säga att det va inte alls för stort.. satte min första 3'a i det men patetisk som man va så va det ju på snowblades... skulle det funnits ett sånt hopp i backen nu så skulle det varit guld men nu gör det inte det, utan nu är det en kulle som är bra mycket större men det finns ingen kick.. alltså tar det större plats men det är sämre.. menmen FAIK är ju lite lustiga..
Tror inte vi pratar om samma hopp, i de hopp vi byggde kunde man inte köra snowblades.
skulle aldrig fått upp den farten.

enda nackdelen med hoppet var att de låg lite för långt upp så de va svårt att få fart.

linder

Aktiv medlem
Bergh sa:
linder sa:
Bergh sa:
Tror inte vi pratar om samma hopp, i de hopp vi byggde kunde man inte köra snowblades.
skulle aldrig fått upp den farten.

enda nackdelen med hoppet var att de låg lite för långt upp så de va svårt att få fart.
knepigt.. då det knappast va 2 hopp på den sidan i bigjump storlek ... och det va nämligen 04/05 jag satte 360 med snowblades i just det hoppet.

05/06 byggdes ju hoppet i "mittlöparn" och det är det stig i filmen tycker dom ska hoppa på men det va allderless för brant landning (om man nu kan räkna det som landning då man alltid flög över...)

edit: fast när du säger att det låg för långt upp så det va svårt att få fart kan jag då inte fatta då jag pajade snowblades'en när jag tog fart ända uppifrån och flög över landningen ...

Senast ändrad:

bya-jibbarn

Ny medlem
jag satt o skrattade hela filmen. vilka svin vissa liftvakter är. såklart att nya jibbsverige ska få bygga hopp. säger ju sig självt. hade gött. stå på dig nästa gång också martin. hej

linder

Aktiv medlem
bya-jibbarn sa:
jag satt o skrattade hela filmen. vilka svin vissa liftvakter är. såklart att nya jibbsverige ska få bygga hopp. säger ju sig självt. hade gött. stå på dig nästa gång också martin. hej
problemet är väl att han är Ordförande i Falköpings Alpint som äger backen, vilket indirekt gör att han "äger" backen ... >_>

linder

Aktiv medlem
Diresnire sa:
linder sa:
alwaysCrash sa:
asså lås tråden nu !!! !!!
bra förslag... lösningen är iaf att jag ska börja samla in namn nu för att sedan se om man kan starta en hoppavdelning i falköpings alpint.
Har ni ingen park i falköping?
I så fall tycker jag synd om er:(
nej vi har ingen park .. :S det närmaste hopp vi har är detta...

http://www.linder.be/film.php

tillräckligt högt för att man skulle lära sig bakåtvolt men det är för smalt för att man ska kunna snurra i det och landningen är för ojämn ..

sen finns det ett rail nu med typ konformad kick :S men det är grymt mycket skönare än inget alls ... :)

sen om man vill snurra typ 360, 540 så kan man göra det över en snökulle ^^

Snoeret

Ny medlem
linder sa:
Diresnire sa:
linder sa:
bra förslag... lösningen är iaf att jag ska börja samla in namn nu för att sedan se om man kan starta en hoppavdelning i falköpings alpint.
Har ni ingen park i falköping?
I så fall tycker jag synd om er:(
nej vi har ingen park .. :S det närmaste hopp vi har är detta...

http://www.linder.be/film.php

tillräckligt högt för att man skulle lära sig bakåtvolt men det är för smalt för att man ska kunna snurra i det och landningen är för ojämn ..

sen finns det ett rail nu med typ konformad kick :S men det är grymt mycket skönare än inget alls ... :)

sen om man vill snurra typ 360, 540 så kan man göra det över en snökulle ^^
Då förstår jag värkligen var för ni byggde ett hopp :D
men kämpa nu så att ni kan få hopp i baken :)

Senast ändrad:

MrErik

Ny medlem
Kan någon hjälpa oss här i falköping så vi kan få en snowpark?
Någon som man komma o prata med pist gubbarna här, dom är inte så snabba.

Har pratat med dom men hännder inget. I år har dom äns inte sprutat snö i den backen der snowparken ska ligga.

VI BÖVER HJÄLP!

linder

Aktiv medlem
MrErik sa:
Kan någon hjälpa oss här i falköping så vi kan få en snowpark?
Någon som man komma o prata med pist gubbarna här, dom är inte så snabba.

Har pratat med dom men hännder inget. I år har dom äns inte sprutat snö i den backen der snowparken ska ligga.

VI BÖVER HJÄLP!
Jag o 2 kompisar ( barkis o tom ) åkte i söndas och då va även stig (han i filmen) där och åkte lite. Kan säga att han är jävligt duktig på att åka! men iaf när han stog uppe och snackade med några så bestämde vi tre för att slå lite med stavarna för att få uppmärksamheten och sen gjorde alla tre backflips på rad... han åkte genast ner och snackade med oss om vad vi tyckte om hoppet.

Slutresultatet av detta blev att han hämtade spade och även en skyffel så vi kunde shapa till hoppet lite, samt även bredda det... Stig lovade att Pista över och under hoppet (det som är längs till höger uppifrån) och jag ska dit ikväll eller imorgon förmiddag och fortsätta breddningen av hoppet.

Nu går det iaf att göra sköna 3'or, 5'or och har även lyckats komma runt 720 ..
Backflip är inga problem heller.

Pappa skickade även denna länk till komunen och om intresse finns så skulle jag skriva ihop en lista med namn som vill vara med och starta en hoppgrupp inom faik.
Jag känner dock inte så många i stan och har bara 2 kompisar (jag åker skidor med) och dom är givetvis med men det behövs ju fler.. dessa kompisar ska snacka med deras kompisar osv men vi behöver nog vara iaf 10-20pers för att detta ska funka. Och då folk över 15 så det blir lite åkning av det hela.. visst folk under 15 får gärna vara med men tror att det behövs runt 10-20 folk över som är hyffsat seriösa.

Dock blir det ju inga större hopp detta året då det helt enkelt är försent, men man kan ju alltid förbättra dom vi har.

Adda min msn så kan vi snacka där :)

Senast ändrad:

MrWickwire

Ny medlem
Hahaha!

Ett proffs i konflikthantering! Den där Stig verkar vara begåvad både med en konversationsteknink utöver det vanliga samt en schteeeekhet & stavlös stil. Klockrent! Och vilket munläder! Välsmort! Karln härjade väl hej vilt direkt från första stund, inte sant? Vad hade han förväntat sig för gensvar? Vilket snöre...

Jajajaaaa...man kanske inte får gräva här och där...såg ju ut som om detta inträffade vid en kvällsåkning med följd av att en pistmaskin, säkerligen, inom en snar framtid mosat det lilla hoppet.

Men, som sagt, han kan tala folk tillrätta på ett smidigare och respektfullare sätt än vad han gjorde. Oavsett ålder på "våldsverkarna"...hehehe.

Vilket snöre... *flin*

linder

Aktiv medlem
Sanouk sa:
hur den är?.. Det där ÄR Falköpings park. ;)
Njae.. men så mycket mer är det inte.. :p
Kan ta kort och slänga upp ikväll :D

Dock åker man ju till skövde om man har tid.. >_>

Sen är faktiskt Stig både bra på att åka skidor och trevlig så sluta kritisera.. sen så garanterar jag att dom började spela in efter att det hade gått över från vanlig till oacceptabel diskussion...

Jag har iaf fått tillstånd att gräva och fixa till dom hoppen som finns, sen om man vill göra det eller bara låta det vara är en annan femma.

linder

Aktiv medlem
jison89 sa:
Den här posten stängs aldrig eller! Hoppas backen blir bättre till vintern.
Hoppas kan man göra så mycket man vill...
men en sak är säker, dom kommer inte göra ett skit om inte vi frågar snällt om dom kan spruta upp en hög nånstans där man kan få göra lite kickar .. sen en hög för landningar.. annars kommer det bli skit som vanligt..

Victors

Ny medlem
LemmeL sa:
Stackars liten kille.. han (martin) börjar ju nästan böla. Stackars liten.
Det är ju liftwaffe säger, ge fan i att gräva i backarna. Lämna in ett önskemål om att ni vill ha ett jävla hopp som går att hoppa på. Sluta förstöra för de som vill ha en hoppfri backe. Vad skulle ni säga om jag stack in på eran tomt och tyckte att det hade varit jävligt fint utan den där jävla granen som stör mig så mkt? Martin och Co har ingen som helst jävla rätt att gräva i backen, oavsätt varför dom gör det.

snorungar är vad ni är. Vet hut.
ah det är ju rätt logiskt.. enda skillnaden är att backen är public medans en gräsmatta är inte..

v-larsson

Ny medlem
LemmeL sa:
lenals sa:
smallan sa:
hahahaha vilken snubbe, hoppet va ju inte större än en vanlig puckel som bildas i dom flesta större backar på eftermiddagen... men stig o LemmeL verkar ha problem med att lyckas svänga runt ojämnheter i backen, så mitt tips e att ni två slipar på skidtekniken istället för att tjaffsa med några skidglada kids!!!!
haha precis, eller varför inte börja me längdskider.. där e ju ännu minder ojämnheter =)
Stackars små söta ungdomar.. Jag åker skidor, jag hoppar gärna på big jumps, jag gillar längdskidåkning oxå, det är bra träning. Det är bara det att Martin har så jälva fel. Han äger inte backen. Han är inte ansvarig för big jumps. Han förstör en skidbacke för att han och hans små vänner tycker att anläggningens hopp suger. Well, då behöver ni inte åka där. Det är ert val.
Liftwaffe däremot är ansvarig för backen, kanske inte själv, men nån måste säga till om några hormonstinna tonårsfjun börjar gräva i backen, oavsätt anledning. Gubbfan har det ansvaret. Säger han inte åt de små glinen så blir hans överordnade arg på honom, och så vidare. Han har rätt att skälla på er, han gör det förvisso rätt osmidigt, men han har helt jävla rätt.

Småglin (jag antar att ni är det iom att ni inte ser att det är nötterna i filmen som har fel) som ni som säger att gubben har fel måste nog.. tänka om. Eller växa upp. Gärna båda två sakerna. Det är lite som att gnälla på fortkörningsböter; du vet om vilken hastighetsgräns som föreligger, du väljer själv att bryta mot dom, skyll dig själv om du åker fast.
Ge fan i att förstöra andras prylar, snorungar. Det finns dina saker, dom skiter jag i om du förstör. Det finns även andras saker (tex mina), ge fan i helvetet att förstöra dom!

Jag vet inte vart smallan har fått sina gudabenådade kunskaper i min åkteknik, men det vore kul att veta vad jag gör för fel så att jag genast kan korrigera detta. Antagligen har jag åkt mer skidor än vad lill-smallan har gjort i sitt ynka 18åriga liv. Jag tycker det är såå härligt med konstruktiv kritik av andras åkstilar innan man ens har sett hur den andre åker. Det ger så mycket. Tack. Hoppas jag inte använde för svåra ord i mitt inlägg. Inga "lixom", "bah", "typ", "cp", "damp" eller andra coola ord, men jag hoppas att min åsikt går fram, även till er, småkids. Med hopp om frälsning, mvh LemmeL

[fixade lite grejor]
Men vad du är duktig och mogen på alla sätt och vis. där,ser man vilken översittare du är och menar på att vi ungdomar är för korkade för att förstå vad dus kriver.

T

tekan

Guest
jag älskar sådanna gubbar som tjafsar de e så jävla nice.. för man kan alltid äga dem när man skriker tillbaka:)

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp