[FILM] Äckelgubbe utan stavar dampar i Falköping.

linder

Aktiv medlem
plz ge er, moderator lås tråden .

detta va säsongen 2005/2006 och helt inaktuell .

hoppet som va då va bra ett tag sen blev det kass och livsfarligt, jag har ingen aning när detta är filmat.

Stig aka "äckelgubbe" är ordförande i Falköpings alpint som äger backen samt en av tränarna i klubben och han har all rätt att dra in kortet och porta vem som helst från backen.

Så istället för att spy skit på ett forum så kan man ju snacka seriöst med honom innan man gräver, få tillåtelse (som jag fick 06/07) och sen gräva bäst fan man vill...

// linder

ekdahl

Ny medlem
men han verkar vara en rätt äcklig typ, sätter 100 kr på att det var han som valt musiken i bakgrunden med.

linder

Aktiv medlem
ekdahl sa:
men han verkar vara en rätt äcklig typ, sätter 100 kr på att det var han som valt musiken i bakgrunden med.
hehe du får la kika förbi nångång till vintern ;P U-hamn ligger ju inte så långt borta :D

han är lite kinkig till hopp men efter att jag o 2 kompisar drog varsin backflip i tåg framför honom så fick vi gräva och fixa hur mycket vi ville och om vi ville ha nått pistat så skulle vi bara säga till så fixade dom det dagen efter :D

dock kan man ju aldrig säga att vi haft nått riktigt hopp som ni <_< men ni har ju även kevin bäckström...

edit: för du (ekdahl) bodde la runt ulricehamn?! eller är det helt fel :S

Senast ändrad:

ekdahl

Ny medlem
linder sa:
ekdahl sa:
hehe du får la kika förbi nångång till vintern ;P U-hamn ligger ju inte så långt borta :D

han är lite kinkig till hopp men efter att jag o 2 kompisar drog varsin backflip i tåg framför honom så fick vi gräva och fixa hur mycket vi ville och om vi ville ha nått pistat så skulle vi bara säga till så fixade dom det dagen efter :D

dock kan man ju aldrig säga att vi haft nått riktigt hopp som ni <_< men ni har ju även kevin bäckström...

edit: för du (ekdahl) bodde la runt ulricehamn?! eller är det helt fel :S
jo bor utanför uhamn så hänger där runt 3 dagar i veckan

H

Hjalles

Guest
"Det där har vi tagit upp i SLAO så många gånger så det äääär bara så!"

Logiken flödar.

linder

Aktiv medlem
TheFibretech sa:
Hahahahah!!! Hur gick det sen??
filmen "spelades" in 05/06... Det vi hade då va skitkass...
06/07, då fick vi en kulle som vi kunde göra vad vi ville med...

07/08, park är planerad! Kanske kommer folk från svenska skidförbundet (?) och hjälper till, även folk från ulricehamn skulle hjälpa till om jag har fattat allt rätt.

E

ergoAllan

Guest
Jag gillar att hoppa lika mycket som alla andra men jag är också väldigt medveten om att man i det absolut flesta backar inte får bygga hopp till höger och vänster. Om det nu redan finns hopp men landningen är hård så fixa den istället.

linder

Aktiv medlem
erikallanson sa:
Jag gillar att hoppa lika mycket som alla andra men jag är också väldigt medveten om att man i det absolut flesta backar inte får bygga hopp till höger och vänster. Om det nu redan finns hopp men landningen är hård så fixa den istället.
Problemet i detta fallet va att landningen va både hård, för kort och för brant .. så man hoppade typ över den varannan gång.. :p

linder

Aktiv medlem
brorkanin sa:
CrashX sa:
Det roliga är ju att killen vinner så jävla hårt, liftgubben har ju inte ett skit att säga till om.
han har faktiskt nått att säga till om...även om jag hatar såna damp gubbar så finns det typ 87 åringar som kan bryta all aben i kroppen...fixa parken i stället...de får ju dessutom inte gräva i backen och det är ju inget att böla för...bygg hoppet i offpist i stället
sen att han är slalomtränare, liftvakt, samt ordförande i falköpings alpint kanske gör att han kan säga till lite extra :p

Men han har faktiskt planerat en park till detta året.. tänkte snacka med honom om detta någon dag.. :)

B

Boogiroot

Guest
HAHA.. Vikken javla gubbe.. men HAN kan ju faktist skada sig på hoppet eftersom han inte ens kunde åka till dig och ta det der javla liftkortet .. haha :p

kujanpaa

Ny medlem
Boogiroot sa:
HAHA.. Vikken javla gubbe.. men HAN kan ju faktist skada sig på hoppet eftersom han inte ens kunde åka till dig och ta det der javla liftkortet .. haha :p
Filmen är fortfarande 2-3 år gammal. Absolut inte nödvändigt att dra upp tråden.

A

A-L

Guest
Supersub sa:
Det är svårt att skrika när man är i målbrottet. Håller med LemmeL helt och hållet. Och Jag tror att Gubben kan faktiskt säga åt dig att sluta att filma, ni befinner er på privat mark.

Dialekten var bäst...
befinner sig på privat mark? va har det med saken att göra? o föresten så tror jagf att kommunen äger backen.

Martin_Tapper

Ny medlem
1. Det hände inte så mycket efter tjafset med Stig "part two", han tog kameran och sa att jag skulle stänga av den (det är jag som filmar). - Vi dissade backen i två år.
2. Killen som tjafsar känner Stig för han har haft honom som slalomtränare.
3. Killen heter Allez på Freeride.
4. Filmen är gammal och nästintill urtråkig nu.
5. Nej det var inte vi som hade sönder Stigs nya pistmaskin, det var några andra äckel.

Cheers!

Martin_Tapper

Ny medlem
lloydan sa:
Supersub sa:
Det är svårt att skrika när man är i målbrottet. Håller med LemmeL helt och hållet. Och Jag tror att Gubben kan faktiskt säga åt dig att sluta att filma, ni befinner er på privat mark.

Dialekten var bäst...
befinner sig på privat mark? va har det med saken att göra? o föresten så tror jagf att kommunen äger backen.
Kommunen äger marken, Stig är ordförande i Falköping Alpin (Ansvarig) Jag får filma hur mycket jag vill där...

Skiller

Ny medlem
jjag harinte orkat läsa vad alla har skrivit.
Jag tycker filmen är klockren för att dom tjafsar om typ världens minsta hopp, musiken i bakrunden, stavlöse stigs vuxna överlägsenhet och lillkillens tonårskaraktär. Asroligt!

jibber_wanabee

Ny medlem
men som i går i falköping alpin stig stövlar in i cafet å bara :är det ni grabbar som har flyttnat nätet så man kan åka på det gamla hoppet( det så kallade hoppet är en kant upp till pisten) svar nej det var liftkillarna som tyckte synd om oss å fixa till det 10 minuter senare man kommer tillbaks till liften där står lifvakts killarna å blir skarpt till sagda av stig för att dom öppnat upp det lilla taskiga hoppet..

men man får itne glömma att stig nu har köpt in 4 st rails från scandnavianshaper men dom resterande pengarna som han fick för att göra det gick nog till nya slalom portar det hade nog alla pengar gjort om typ sånna kidz som martin inte funnits.

Oscuro

Ny medlem
Trist att det ska ta så sjukt lång tid för videon att ladda bara...
men annars bra...på gubbarna!:)

linder

Aktiv medlem
jibber_wanabee sa:
men som i går i falköping alpin stig stövlar in i cafet å bara :är det ni grabbar som har flyttnat nätet så man kan åka på det gamla hoppet( det så kallade hoppet är en kant upp till pisten) svar nej det var liftkillarna som tyckte synd om oss å fixa till det 10 minuter senare man kommer tillbaks till liften där står lifvakts killarna å blir skarpt till sagda av stig för att dom öppnat upp det lilla taskiga hoppet..

men man får itne glömma att stig nu har köpt in 4 st rails från scandnavianshaper men dom resterande pengarna som han fick för att göra det gick nog till nya slalom portar det hade nog alla pengar gjort om typ sånna kidz som martin inte funnits.
Alex! Man får inte heller glömma vem som sa "Ta vilken ni vill" när vi frågade om vi fick sätta upp nån av dom nya railsen/boxarna ;D och vem som va först upp på boxen :D

Stig är sjyst .. men det är klart.. folk vill väl fortfarande kolla på denna gamla skitfilmen

Senast ändrad:

cookaduck

Ny medlem
Han kan skita ner sig till kragen.

"man får faktiskt inte gräva i backen" - resonemanget som dyker upp här och var känns sjukt gubbigt. Ungefär som tråkpelle själv i filmen.

Alla små anläggningar borde hantera jibbers och kids med silkesvantar som allmän praxis, för att värna om sin egen överlevnad. Om sen gamlingar ramlar och bryter benen i småhopp och stänger, tja... tiderna förändras. Ser man illa får man ägna sig åt annat. Blindbock eller dyligt.

icemann

Ny medlem
Haha rätt åt dem, helt rätt att sätta dessa irriterande jibbers på plats. En backe är ingen jävla sandlåda som man kan gräva i hur som helst.

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp