¤¤< FILM -> Beyond Boarders <- FILM >¤¤

MnO

Aktiv medlem
Legenden fortsätter. Paznaun Project-gänget är tillbaka...
Läs om projektet här: http://www.freeride.nu/content/772/

Story:
Paznaundalen har översvämmats av törstiga säsongare som hänsynslöst
spårar allt i deras väg. För filmteamet återstår endast en utväg.

Sökandet efter den perfekta bummarorten måste fortsätta, men på andra sidan gränsen.
Lyckades de? Fann de ett nytt paradis?

Twins Peak Productions presenterar ödmjukt årets säsongsfilm.
Den tredje amatörfilmen från skaparna av Paznaun Project I och II:

BEYOND BOARDERS - Where Hope Survives

EDIT: Se filmen direkt i forumet tack vare de nya forumfunktionerna. Gå till Googlevideo och få fler funktioner (bla fullscreen) genom att använda länkrutan i nedre högra hörnet.

[googlevid]http://video.google.com/videoplay?docid=-2216840207683063780[/googlevid]

Kontakta mig för nerladdning av version i full upplösning.

Senast ändrad:

Dampen

Ny medlem
Äntligen! Dags för killarna att bekänna färg igen,

Åkningen är i mitt tycke än vassare i år, får ta och gratulera skaparna :)

K

Kallberg

Guest
Härligt, håller på att dra ner den nu men går lite segt ;/

Fippe

Ny medlem
bra skit alltså, kan inte tänka mig att nån spöar den i en ev tävling. Synd att man var så svag att man missa festen.....

Bertborge

Ny medlem
riktigt najs! mycket bra filmad och outstanding åkning!
och den förmedlar vad skidåkning handlar om, att ha kul! riktigt kul tillsamans med vänner!

5 flingor av 5 *****

FredrikB

Ny medlem
Skön film. När jag såg all snö som föll och skogsåkningen så blev man lite smått avis. Grymt!

Bertborge

Ny medlem
kolla in filmen för andra ggn nu, grym rulle! Jag avgudar Jon Olsson komentaren mitt i och senn V-stilen på krash hoppet.

hanberg

Ny medlem
Grym film! Verkligen!

Ni kanske skulle kunna lära free radicals nånting? Ni har det som de saknar, glädje!

KalleBalle89

Ny medlem
Mycket skickligt gjord! Bra material också! :) Man blir riktigt glad när man ser den!

Är det du som har redigerat den MnO? Snyggt jobbat iaf..

Klockrent, precis som jag väntade mig.
Snyggt och roligt intro, riktigt bra ladd i åkningen och mycket humor.
Det jag saknade lite var att alla åkare inte hade egna sessions, blir lättare att hålla reda på allt då.

Peter_K

Ny medlem
Ruskigt bra film, baklänges-filmningarna när man skymtar ett par Fischer Big Stix är så jäkla bra! Hur satte ni fast kameran för att det skulle funka?

"Vår"-åkningen var också imponerande, vad vallade ni med? :)

Just ja, även små granar gör ont ibland...

MnO

Aktiv medlem
Tack för alla omdömen!

Vi är på skidtestarhelg i Tandådalen. Svarar lite kort med mobilen bara... Återkommer på söndag.

Hoppas det funkar skapligt att ladda, hårt tryck på den stackars servern.

Många bra skidor i år för övrigt kan jag säga! Ett par TestTanker totalkrajade och några mäktiga tjuvsläpp är annars facitet än så länge.l

Heinz_p

Ny medlem
Riktigt bra killar!
Nu sitter ju backflipen som smort=)

Bra intro, bra klipp, riktigt sköna linjer. Saknade dock lite av en röd tråd. Exempelvis åkare för åkare el liknande.

Men linsen ni har satt på skidor/hjälm/stavar är verkligen lyftet!

5 myror av 4 elefanter!

Erik

Ny medlem
bra film,riktigt bra film..
jag tycker att det är tråkigt att titta på massa puder för länge,men den här filmen är den bästa puder film jag har sett,har iofs inte sett så många men ändå,den var välkdigt välgjord och bra.
mer sånt!

Grilljanne

Ny medlem
Bra jobbat! Mycket bättre än förra filmen må jag säga och mycket bättre åkkvalitet denna gång!
Jävligt grymma vinklar ni har fått till alltså. Då tänker jag främst på de när ni har satt fast hjälmkameran (skulle jag i alla fall tro att det är) bakom bindningen på skidan, grymmt snyggt! Både den scenen när han hoppar i hoppet och man ser den andra sitta under hoppet och den/de scenerna när man bara får se när (vem det nu är) åker med kameran där bakom bindningen offpist...asgrymm vinkel!
Det jag saknar är precis som vissa innan har skrivit, typ "en del för varje åkare" eller vad man ska kalla det. Blir lätt lite rörigt annars...

filmen får en 3a på en skala från ett till tio, där ett är bäst och 10 sämst...(för omväxlingens skull)

MnO

Aktiv medlem
Då var skidtestarhelgen avklarad...

KalleBalle> Ja, det är jag som har haft huvudansvaret för redigeringen. Jag har gjort det mesta, men har fått hjälp med en låt av min bror (MarkusO här på Fr).

Tjakkie, monoski_kicks_ass> Det hade varit bättre att ha en del för varje åkare så att man kunde lära känna stilarna lite, men tyvärr har vi inte material till det. Nivån på åkarna skiljer för mycket och om varje åkare ska ha sin egen del blir det lätt så att vissa klipp "måste" tas med för att det ska bli tillräckligt för en egen del för någon, samtidigt som en del andra klipp kanske inte kan tas med trots att dom egentligen är bättre än andra. Vi vill till varje pris undvika känslan av att "alla ska vara med" och istället väljer vi de bästa klippen oavsett åkare för att få så bra kvalitet som möjligt rakt igenom.

PeterK, monoski_kicks_ass> Vi hade precis som m_k_a är inne på en liten, smidig bulletcam som vi kopplar till analog-in på dv-kameran. Den lilla kameran kan man tejpa på hjälmen eller vart man vill och i fallet med bakåtkameran hade vi den tejpad högt upp på pjäxan. Bildkvaliteten blir långt från perfekt, men jag är ändå imponerad av vad den klarar av så länge ljusförhållandena är bra.

MnO

Aktiv medlem
ralf_moller> Hmm... det kan bli ett sådant inlägg, men jag vet inte om jag hinner med. Jag har noterat åsikter om alla skidor som jag testade och om tid finnes ska jag sammanställa det till något läsbart. Antingen drar jag full-on och skriver ett stadigt inlägg, eller så skippar jag det.

Sn0wrider

Ny medlem
Grym film! Måste säga att jag blir redigt sugen på att åka när man ser de schyssta linjerna och det sköna pudersprutet!

Många riktigt roliga och fiina vinklar oxå. :)
Redigt fina grässvängar osså. Ser bra ut. Kanske blir den nya sporten? :p

Eloge till MnO som har lagt ner så mkt jobb på den här filmen!

/Sn0wrider

Perka

Ny medlem
Åhh btw, jag glömde. En eloge att ni tagit med scenen där Sam dricker stekfett. En underskattad kostvana som fler borde prova. Själv brukar jag norpa åt mig med fingret när det stelnat i en odiskad panna och har fått många sneda blickar för det. Skönt att se att jag inte är ensam.
hoho ensam, en sam.

Live long and prosper
per

zodah

Ny medlem
Åh, aaaaaaaahbstinens!

Stort tack till ni som gjort filmen. Jag fick så mkt adrenalin att jag, bokstavligen, var tvungen att göra 10 armhävningar snabbt bara för att bli av med lite överskottsenergi. Det är ett bra betyg det.

Fantasi, åkglädje och humor. I bästa kombination.

Skiersdown

Ny medlem
Den här filmen hade man gärna betalat för i bättre kvalitet..

(kvaliteten är grym för att vara amatörfilm, vill bara påpeka att den somsagts innan är minst lika bra som dom stora teamens filmer)

Nenne

Ny medlem
Grymt som fan!
DuoSki :)

Tokbra redigerat, bra intro, ja allt som redan sagts =)
Abstinensen är iprincip total nu!!! En vecka kvar.....

Skaffa spons o släpp på DVD =)

Robbott

Ny medlem
en JÄVLIGT bra film.
Fan vad ni är grymma. Ut med mästerverket på dvd;)

Duo ski, das neue freeride hit, hahaha

Aja keep up the good work FFS!

Tom

Ny medlem
ett typiskt Twin Peak film, :) Med ett vassare intro än förra årets film får jag säga. överlag var den grym. en riktigt bra film. mest är jag imponerad över alla kameravinklar och sekvenser. måste ha tagit ett helt år att filma allt. det är härlig stämmning och snyggt. filmen slutade precis innan man hunnit tröttna och åkarna bjöd på riktigt gryma åk.

Jag ser våra kända svenska skidfilmteam varje år i Alperna. De står där i sina kamouflagekläder och skjuter lössnöscener med snygga tjejer och balla killar. De står där i sina kamouflagekläder och saknar allt som filmmakarna till den här filmen har - talang, kreativitet, en vilja att göra något bra samt humor.

Den här var kanon, så här åksugen har jag inte blivit på att åka lagg sen Åsa Nisse var i Årefjällen. Mkt bra jobbat, ser fram emot nästa!

thom8

Ny medlem
Kung film, grymt bra. lätt i klass med dom stora filmerna.

filmen innehåller allt, en klar 5:a!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp