Film: Snowboard puder åkning i Obergurgl, Österrike.

Lägger upp min film från Januari 2020 precis innan covid-19 braka lös i världen.

Var där v5 och näst sista dagen på resan så kom det ca 3-4 dm. Första snön sen före nyår 2019. Åkte tidigt på morgonen tills liftarna stängde, jag tror vi skippa lunchen. Det hade vi inte tid med.... :D Se å njut

Kungpulan

Medlem
Grym film ! Och tack för att du skippade "Bilresan/flyget"-segmentet som många andra ska tramsa med och gick direkt på åkningen :)

Hur var Obergurgls system utöver offpisten? Har varit nyfiken på Obergurgl ett tag

MarkusO

Aktiv medlem
Nice! Trevlig ort dessutom.
Inte den tightaste editen vi sett kanske, men bitvis trevlig åkning helt klart!

Jag åker ca 1 vecka vartannat år. Före Obergurgl var jag i Tignes 2017, å före det, Val Thorens 2015. Åker inte snowboard i Sverige, finns ingen offpist. Haft samma snowboardkläder å hjälm sen 2008. Snowboardskorna är från 1999. Hjälmen kanske man borde byta nu hehe...värsting blir jag aldrig.

Finns ju de som inte gör annat i livet än å åka snowboard/skidor......Hade man haft mer tid på bräda och ny snö varje dag skulle man faktiskt kunna filma någe riktigt fränt. Tycker alltid det är stressigt att få några schyssta åk på film innan det blir uppkört.

Min känsla var att det var mycket "danskar" i backen i Obergurgl jämfört med de populära skidorterna. Kanske för att det inte finns någe uteliv i Obergurgl på kvällarna.

MnO

Aktiv medlem
Trevligt, trevligt. Undrade först var det utlovade pudret var någonstans, men det ordnade ju till sig ordentligt :)

Filmade dagen det dumpa som värst....lite mjölkig sikt men lika bra å chansa tänkte jag. Inte mycket av dem filmen som gick å klippa med inte, kastade 99%....Utan nysnö, sol och blå himmel blir klippen riktigt dassiga kan jag tycka.

fredw

Aktiv medlem
Tack! Ren njutning att titta på.
Från en amatörfilmare, ursäkta noob frågor... Hur lyckas ni hålla er själva centrerade i bilden? Övning? Är kameran monterad fast direkt på staven utan finess typ gimbal? Någon digital stabilisering gjord efteråt i dator?

Tack! Ren njutning att titta på.
Från en amatörfilmare, ursäkta noob frågor... Hur lyckas ni hålla er själva centrerade i bilden? Övning? Är kameran monterad fast direkt på staven utan finess typ gimbal? Någon digital stabilisering gjord efteråt i dator?
precis. lite övning. Sen kommunikation när vi filmar tillsammas, hålla ihop för bästa film (gäller väl mest sista åket i slutet på filmen).
Jag hade gopro 7 black som har bild-stabilisator (från å med gopro5). Brorsan hade en gorpo 4 silver. Båda kamerorna tendera å frysa å man fick rycka ut batteriet för att starta om kameran. 4an krångla mer än 7an. Brorsan tröttna så han låna min 7a i de flesta klippen.

På snowboard är det lättare att ha selfie staven framför dig för du håller mest balans med höger hand om du åker regular. Att filma med vänster hand känns weird balansmässigt samtidigt som du inte vet vart kameran pekar. När man åker och filmar neråt i backan måste man ha i tanke att hållas staven så vinkeln blir snett uppifrån och filmar neråt. Annars blire helt fel anser jag. Brorsan hade sönder 3 selfie stavar på 1 vecka. Så köpte big pack från ebay kina till nästa resa.

fredw

Aktiv medlem
precis. lite övning. Sen kommunikation när vi filmar tillsammas, hålla ihop för bästa film (gäller väl mest sista åket i slutet på filmen).
Jag hade gopro 7 black som har bild-stabilisator (från å med gopro5). Brorsan hade en gorpo 4 silver. Båda kamerorna tendera å frysa å man fick rycka ut batteriet för att starta om kameran. 4an krångla mer än 7an. Brorsan tröttna så han låna min 7a i de flesta klippen.

På snowboard är det lättare att ha selfie staven framför dig för du håller mest balans med höger hand om du åker regular. Att filma med vänster hand känns weird balansmässigt samtidigt som du inte vet vart kameran pekar. När man åker och filmar neråt i backan måste man ha i tanke att hållas staven så vinkeln blir snett uppifrån och filmar neråt. Annars blire helt fel anser jag. Brorsan hade sönder 3 selfie stavar på 1 vecka. Så köpte big pack från ebay kina till nästa resa.
Ok tack. Så ni använder inte skidstavar utan vanliga selfiestavar typ radioantenn? Eller ngt annat? Har du en länk till lämpligt eBay köp?

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp