filmnamn

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

JWester

Medlem
Kom igen u och kläm fram ett bra namn på kommande free radicals film som fortfarande saknar namn! ett simpelt men skönt namn behövs, det är idétorka på down film!
//J

Jespr

Ny medlem
Free Radicals - Molecules that are composed of atoms bonded together. This bonding process is accomplished by the sharing of electrons. When two atoms come together and their electrons pair up, a bond is created.

It is a general principle of quantum chemistry that only two electrons can exist in one bond. Specifically, each electron must have opposite “spin“ from the other. Like male and female animals, “up“ electrons pair up with “down“ electrons, and bonds are created. Paired electrons are quite stable; nearly 100% of all electrons in the human body exist in a paired state.

When a bond is broken (by radiation, for example), the electrons can stay together (i.e., both go to one of the atoms and the other atom gets none) or they can split up (one electron goes to each atom). If they stay together, the molecular fragments are called ions, and they are electrically charged (the atom with the electrons is negatively charged and the one without the electrons is positively charged). A good example of this is sodium chloride (salt) which splits up into a chloride anion (Cl–) and a sodium cation (Na+).

If the electrons split up, the atoms are free radicals (molecules with an unpaired electron). The unpaired electrons are highly energetic and seek out other electrons with which to pair and stealing them in the process. This electron “rip off“ is what makes free radicals both useful and dangerous.

Since most electrons exist in a paired state, free radicals often end up reacting with paired electrons. When they do so, one of the electrons pairs with the (former) free radical and the “odd electron out“ becomes another free radical (odd plus even equals odd). Only when a free radical pairs up with another free radical is the free radical terminated (odd plus odd equals even).

Antioxidants (also known as free radical scavengers) function by offering easy electron targets for free radicals. In absorbing a free radical, antioxidants “trap“ (de-energize or stabilize) the lone free-radical electron and make it stable enough to be transported to an enzyme which combines two stabilized free radicals together to neutralize both

varför inte?

Joye

Medlem
Var det inte en snubbe som vann den där "kom-på-ett-namn-på-filmen-tävlingen"?

Sixth sense tror jag väl att det var?

blom

Ny medlem
jag tycker "reunion" den var mitt bidrag till tävlingen i höstas. Tänk att man samlar några "klassiska" åkare, med Jesper Rönnbäck i spetsen. De behöver väl inte göra så extrema grejer, bara de är med. Sen fyller man på med andra mer aktuella åkare.
Någon mer som gillar det förslaget?

/Blom

FredrikB

Ny medlem
Vertical emotions, Vertical passions eller The Big passion

...mmmm, det var ju någon som vann i höstas!? Fattar ingenting. Om nått av mina namn används så ska fanimig mitt namn stå med i filmen. Men det är nog ingen större risk att dem gör det, mina namn alltså.

Besse

Medlem
Ja, fast killen som vann (med Sixth Sense) åkte bara skidor på längden...

Greetings From A Snowy Day

marcus_hansen

Ny medlem
sixth sense ska inte namnet vara, kanske för det e sämst? svårt och uttala osv. Jag tycker freaky wester låter bra. passar in på filmen när jacob e med.. hehe

JWester

Medlem
sixth sense går fetbort, det finns redan en film som heter sick sense, och så går det inte uttala sixth sense. prova själva.

FredrikB

Ny medlem
Mmmm...

mushin: Det finns en film som heter Snowbiz. Men det är en vanlig komedi, kanske inte räknas. Kul som in i helvete är den iaf.

Joye

Medlem
Varför vann han i så fall med det namnet?

Precious Powder var mitt förslag i tävlingen, kan väl dra det här med.

Nojlas

Ny medlem
jag hade ett jävulskt bra namn på lager innan men glömde givetvis bort det.

får jag bonuspoäng för det?

FredrikB

Ny medlem
Nojlas: Haha...

Tar upp mina förslag igen, så ingen glömmer bort dom... =D
Vertical emotions, Vertical passions eller The Big passion

Prof

Ny medlem
För att spinna vidare på epitetet White Trash, men utan att gå så långt som till Euro Trash - som påminner lite väl mycket om förra filmnamnet, kan jag väl föreslå Freak Power. Liksom White Trash knyter begreppet bland annat an till en amerikansk begreppsapparat och syftar till en slags pseudopolitisk ansats av drogande hippies och misfits runt 1970. Rörelsen kröntes antagligen av den framstående journalisten Hunter S. Thompsons försök att bli Sheriff i Aspen 1970.
Men Down film vill måhända inte bli förknippade med gamla avdankade drogliberaler, och om jag inte missminner mig har Robert Olsson förkunnat att svenska friåkares framgångar de sista åren beror på att de inte röker knark i tid och otid…

SannaO

Ny medlem
Tror fortfarande på nåt med powder, med tanke på att dom lovat mer puder i denna film än i någon av de tidigare.

varför inte PROMINENT POWDER ?

blom

Ny medlem
fick den där pajasen alla priser iallafall? Var det först efteråt som man kom på att namnet inte gick att säga, i alla fall borde ju den som kom tvåa/kom nära få sitt namn, och massa priser?

/Jonas

SannaO

Ny medlem
FredrikB: Jorå. Men jag läste det om inte här att de lovat, låt mej tilläga; ÄNNU mera puder.
Jag skulle ialf vilja ha mer jibbing o spontana gronkor. Inte hela tiden skidåkning. Iofs är det ju det free radicals filmerna är till för men.... det skulle va trevligt med lite variation. Lite mer Swedish Posse över det hela :D

wavepimp

Ny medlem
tror folk glömmer att wester snackar om den kommande 7:e filmen då passar väl ändå inte sixth sense in? ..jag återkommer med egna förslag, måste klura lite på saken.. piis

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp