Finns det ett seriöst hotel i Engelberg ?

Slaktaren

Medlem
Att Engelberg har bra skidåkning är vi alla överens om…. Frågan är var bor man i byn om man ska bli tagen på allvar? Kempinski känns inte mycket mer seriöst än ett svenskt asylboende? finns det något annat eller ska man bara tänka annan alport om man prioriterar ett helhetskoncept?

farsan56

Aktiv medlem
Äntligen någon som tänker rätt här.
Vad är det med folk som delar lägenhet med flera andra, sen på dagarna är dom ute och dunkar sönder det stackars berget.
Löjligt!
Näe, tagen på allvar det blir man om man lite nonchalant "råkar" lägga rumsnyckeln till sitt uberdyra hotell på bardisken.
Bo billigt och fjanta omkring på berget hela dagarna det ger ingen cred.

Nänä vänta här nu, fredagstråd och jag gick på det trollet.
Men kalendern säger ju Måndag, nu fattar jag ingenting.

Med dom varmaste hälsningar: den gamle fd. fattigsäsongaren.

NyslipadeKanter

Aktiv medlem
Att Engelberg har bra skidåkning är vi alla överens om…. Frågan är var bor man i byn om man ska bli tagen på allvar? Kempinski känns inte mycket mer seriöst än ett svenskt asylboende? finns det något annat eller ska man bara tänka annan alport om man prioriterar ett helhetskoncept?
Hmm, vilken märklig frågeställning. Vem ska ta dig på allvar och hur påverkas det av vilket hotell du bo på?

KaitsuH

Aktiv medlem
"Livet är människans bästa tid", sade Matti Nykänen. Han sade också: "Elämä on laiffii!" Ca. "Livet är life!" på svenska. Och Matti visste allt.

Om man har råd, varför borde man bo i nån billig skithåla med medelklassiga wannaberika Tesla-bilister? Om jag vore rik, då Gstaad, Verbier, St. Moritz många veckor varje vinter. Varför borde man räkna slantar, om man har pengar?

Kolla Gstaad Palace Hotel!

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
🤷‍♂️"Livet är människans bästa tid", sade Matti Nykänen. Han sade också: "Elämä on laiffii!" Ca. "Livet är life!" på svenska. Och Matti visste allt.

Om man har råd, varför borde man bo i nån billig skithåla med medelklassiga wannaberika Tesla-bilister? Om jag vore rik, då Gstaad, Verbier, St. Moritz många veckor varje vinter. Varför borde man räkna slantar, om man har pengar?

Ja, håller med. Finns inget för det klientelet i Engelberg. Inte ens en vettig klockbutik (då räknar jag ändå in den uppe på Titlis), inget LV, Cartier etc. Inte sett riktig Champagne på en endaste terass i skidområdet heller. 🤷‍♂️
Ska man prompt åka skidor i Eberg får man bo nere i Luzern, ännu hellre i Zürich, och se till att chaffören har koll på när liften öppnar.

fredw

Aktiv medlem
Engelberg???
Vad har det blivit för fel på Lech???
🤔
Just det, skoja inte med Lech, orten är både under- och överskattad. Eftersom den typiska målgruppen är så fiin och inte vill bo för billigt så brukar där finnas plats på trestjärniga boenden till normala priser. Och konkurrensen om den pistnära offpisten är lägre än bortemot St Anton i samma liftsystem. Samma gäller Cortina. Fint trestjärnigt hotell mitt i stan (Montana), kostar knappt mer per natt än Ibis i Rostock.

Kungpulan

Aktiv medlem
11 inlägg har han skrivit, var av 6 nämner han hotell på något sätt. Helt klart en borgare som åker lite på förmiddagen (om ens det) och åker hem till hotellet så fort det blir lite uppkört. Väl där sätter han sig i hotellbaren för att ta en spritlunch och ladda för apresski på något riktigt dyrt ställe. Dvs varje premium alports drömresenär.

Emmis

Aktiv medlem
"Livet är människans bästa tid", sade Matti Nykänen. Han sade också: "Elämä on laiffii!" Ca. "Livet är life!" på svenska. Och Matti visste allt.

Tällä kertaa ei lähtenyt lapasesta, vaan lähti jalat alta
Eller hur det nu var😋 ( denhär gången föll det inte ut händerna, det slog undan fötterna)

farsan56

Aktiv medlem
Precis, men vaddå! Man måste ju leva lite.
Sen tillkommer lite annat. Köp av häst, stallplats, hästskötare, rum till hästskötaren men sånt småkrafs räknar jag inte in 😉

PatrickSthlm

Aktiv medlem
Eftersom du börja skoja så antar jag att man får skoja tillbaka.

Men kul för Engelberg att Kempinski äntligen är färdigbyggt! Ser ju väldigt fint ut och efter att ha bott på deras nybyggda hotel på Bali så kan man nog förvänta sig en trevlig vistelse!

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp