FINNS: Säsongsboende i Les Arcs

Carolajner

Ny medlem
Hallå alla ni som forfarande letar säsongsboende :)

Jag och Grillo här på fr har en toppenlägenhet på g i Les Arcs för 4-7 personer. Vi har tänkt oss fyra permanenta säsongare i lägenheten och därför finns det ett par platser kvar!

Kostnaden ligger på totalt €5250 och då ingår el, vatten o dyl. Detta ger med fyra pers en kostnad på €1313 vilket är ca 14100SEK/pers för perioden 9 jan - 30 april. Bokning=betalning (alltså bet. i förskott). Ett mycket bra pris för en stor och bra lägenhet med andra ord :) Finns balkong, tv, X-box, skidlås - you name it!

Lägenheten har perfekt läge där den ligger i den mysiga men ändå stora byn Bourg Saint Maurice 250m från "the funicular" - skidtåget som leder upp till berget och når skidsystemet på 7min. Tåget går var 20nde minut från 7.30 till 21. Bourg är det stället där flest säsongare bor i Les Arcs, bra priser och i och med att byn har massor av butiker, restauranger och barer bör det inte vara svårt att finna sig ett extraknäck för den som vill det + att allt man kan behöva eller roas av finns tillgängligt i byn :)

Les Arcs hör till området Paradiski som är ett av alpernas största system då det är länkat även till La Plagne. Sammanlagt 239 pister, 5 parker, 2 glaciärer, massor av offpiståkning i form av öppna ytor så väl som skogsåkning. Endast 2,7mil från Tignes och därmed nära även Val d'Isere. Fantastisk åkning med andra ord!

Bilder med förklaringar:

1: Planlösning. För att förtydliga: vänster bild=nedre våningen, höger bild=övre våningen. Till höger när man kommer in finns trappan till övre våningen. De gula rektanglarna framför köket är i tur och ordning: köksbänk, sittbänk, bord, sittbänk. Bäddsoffa för två i samma rum (för gäster). Bäddsoffa/dubbelsäng för två uppe på mezzaninen. Separat rum med våningssäng. Finns där även utdragbar tredje säng (för gäst).
2: Huset
3: Ingång sedd från balkong
4: Köksbänk, bordsgrupp, cd, tv o X-box, balkong
5: Bäddsoffa i vardagsrummet
6: Bäddsoffa (osäker på om denna är på övervåningen eller om det åter igen är den från bild 5)
7: Badrum - badkar med dusch, handfat, toa
8: Utsikt fr. balkongen
9: Området huset ligger i (poolen stängd på vintern)

Hör av dig du som är intresserad, jag utlovar en episk säsong! ;)

Senast ändrad:

Grillo

Ny medlem
Shit, det här kommer bli GRÜMT!! Hur kan man inte vilja åka när man läser det här ;P

erisve

Ny medlem
Ska på intervju för langley inom kort, blir det inget där så är jag intresserad! Återkommer nästa vecka:)

Carolajner

Ny medlem
*bump*
Kom igen nu hörni, bokning stundar och intresset hittills har varit svalt (What? Är det möjligt? ;)

sotsur

Ny medlem
Har ni redan fått jobb där eller?
eller ska ni bara ner och chilla?
Helt klart ett allternativ om man lyckas hitta ett jobb där...

Grillo

Ny medlem
Jag vet inte hur Carro har tänkt, men jag ska bara chilla :p

Och som carro skrev, det finns så mycket grejer i Les Arcs, så att hitta ett jobb borde inte vara allt för svårt.

Senast ändrad:

Carolajner

Ny medlem
sotsur sa:
Har ni redan fått jobb där eller?
eller ska ni bara ner och chilla?
Helt klart ett allternativ om man lyckas hitta ett jobb där...
Som sagt, bör inte vara allt för svårt. Jag har tänkt leta mig något disk- eller serveringsjobb men bara som extraknäck några timmar i veckan för att dryga ut kassan. Sedan har jag lite kvar av en kurs jag läser på distans som jag ska göra färdig där nere också. I övrigt blir det bara skönt chillande, umgänge och självklart åkning så gott som varje dag! :)

Edit: Kan nämna också att enbart Bourg har 150 butiker. Vet inte antalet barer och restauranger men jag tippar på att så länge som man inte är kräsen med vilken sorts jobb man vill ha så får man ett bara man letar!

Senast ändrad:

Carolajner

Ny medlem
För den pudersugne (är vi inte alla?) kan jag nämna att prognosen säger att det kommer att falla drygt 60cm snö i les arcs under den kommande veckan ;)

Carolajner

Ny medlem
Haha, tack det samma! Såg att det blev Engelberg för er till sist - härligt! Fast det är väl inte helt fixat för oss ännu, 3 spikade till 4 platser - jag, grillo och twintipskidor.

En plats kvar gott folk, en plats kvar!

U

user101770

Guest
Hej! Jag och min pojkvän är intresserade finns det några platser kvar?

Carolajner

Ny medlem
saar4 sa:
Hej! Jag och min pojkvän är intresserade finns det några platser kvar?
Hej Sara! Roligt att ni är intresserade. Egentligen söker vi endast en till permanent säsongare för boendet men rent tekniskt sett har vi två sängplatser över då vi är tre permanentingar spikade och det tillkommer två till under 6 veckor. Det skulle då dock bli väldigt trångt. Planerar ni att stanna hela säsongen? Du får gärna berätta mer om era planer och om er som personer för att se hur pass väl det skulle klaffa :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp