Fint dump i Alperna den 19e! (förhoppningsvis)

Dejvy

Ny medlem
Gjorde min dagliga vända på snow-forecast (St Anton) och trodde först att jag skulle mötas av den sedvanliga synen med plusgrader (i byn) och ingen snö. Men nu så verkar snögudarna gjort sitt jobb, ser ut att komma 30 cm snö i byn och nästan 50 cm på de högre höjderna den 19e! Dock är det väl som vanligt och prognosen slår om och visar solsken men men, nu håller iaf jag tummarna för en riktigt fin öppningsdag den 28e!

http://www.snow-forecast.com/resorts/St-Anton/6day/bot Byn
http://www.snow-forecast.com/resorts/St-Anton/6day/mid 2000 m

Senast ändrad:

v-larsson

Aktiv medlem
hoppas jag klarar min uppkörning på tisdag då så är det bara att sätta sej i bilen direkt och dra neråt :P

unlaboured

Ny medlem
Det tokdumpade på hintertux igår och jag ska ta bussen ner ifrån münchen i morgon bitti, väderleksrapporterna visar solsken ;D Ville bara göra er lite avundsjuka

D

Deleted member 50799

Guest
är rätt mycket snö i südtirol med

Dejvy

Ny medlem
.....och nu är det totaländrat, inte en snöflinga. Fy fan för snow-forecast. Men men, lite kortvarig glädje ändå =/

aepe

Ny medlem
Enligt snow forecast just nu blir det till helgen minusgrader ända ner på havsnivå och upp till nästan 50 cm nysnö i val thorens :)

Dejvy

Ny medlem
och 44cm nysnö i St Anton (byn) i helgen och 60 cm nysnö på 2000 meter. SNÄLLA låt detta hålla i sig nu. :)

aepe

Ny medlem
de är helt klart ett riktig snö(o)väder med kyla som drar in över stora delar av alperna till helgen. SNödump i många orter

Ska dumpa satan i Hintertux o hela zillertal i IGEN helgen också :D Fan bara 2 veckor kvar sen står man där och är maxat nöjd med livet :D

Eric_W

Aktiv medlem
Lite OT- : Finns det någon bra vädersite för St Anton där man kan spana på förväntade mängder snö, risk för nedebörd, vindar, snö-regn-grenser och annat matnyttigt?

Dejvy

Ny medlem
Eric_W sa:
Lite OT- : Finns det någon bra vädersite för St Anton där man kan spana på förväntade mängder snö, risk för nedebörd, vindar, snö-regn-grenser och annat matnyttigt?
Det står ju allt på de länkarna som jag skrev i början av tråden, eller har jag missat något?

T.ex. fredag eftermiddag på 2000m: Vind 50 km/h, 16 cm snö, -4 grader som varmast och -9 som kallast, vindkyla -20, snö-regn-gränsen ligger på 1500 meter.

Eric_W

Aktiv medlem
Dejvy sa:
Eric_W sa:
Det står ju allt på de länkarna som jag skrev i början av tråden, eller har jag missat något?

T.ex. fredag eftermiddag på 2000m: Vind 50 km/h, 16 cm snö, -4 grader som varmast och -9 som kallast, vindkyla -20, snö-regn-gränsen ligger på 1500 meter.
Nä, de var jag som missade dem tror jag. Verkar vara riktigt bra.
Hur är st antons egen hemsida i jämförelse?

Dejvy

Ny medlem
Eric_W sa:
Dejvy sa:
Eric_W sa:

Nä, de var jag som missade dem tror jag. Verkar vara riktigt bra.
Hur är st antons egen hemsida i jämförelse?
haha, ok. :)

tycker snow-forecast är grymt mycket bättre än alla alpbyars egna glädjerapporter.

Carled

Aktiv medlem
Snow-forecast is the shit, diggar sidan skarpt! Man kanske ska splitta på ett medlemskap med några polare...

delta

Aktiv medlem
hur det ser ut?

det blir totalt kaos till helgen..:)
stormvarning, stark vind, svinkallt. massor med snö 50-100cm under natter till lördag, snödrev, lavinfara, knäckta träd..
men det blir väl bra till nästa helg da :)

wetter.orf.at/oes/warndetail?tmp=10650
wetter.orf.at/bwx/main?tmp=6098

Soophie

Ny medlem
Gurra_ski sa:
Hur ser det ut där nere nu? Någon på plats som kan berätta?
Vaknade nyss upp till 4-5 dm ny snö här nere i byn, uppe på berget är det ca 10-15 grader o snöar på. Snudd på snöstorm så svårt att säga "Hur snön lägger sig". De har kört i veckan med snömaskiner i osthang så där borde de finnas gott om snö.

Men som sagt 4-5dm nu o de vräker fortfarande ner.

aepe

Ny medlem
Citerat snow forecast: "Snowfall warning issued 22 Nov at 3am GMT. Expect a severe wintry blast to affect much of Central and Western Europe including the North Sea coastline of Britain. Especially cold in the Alps this weekend. In the US very unusual pre-Thanksgiving snow and bitterly cold north winds will affect the eastern Seaboard almost to the Gulf of Mexico. Most snow will be light but locally very heavy lake effect snow will continue to fall on shores south of the Great Lakes. Japan is also experiencing an early start to winter. 2008 is following the snowy pattern of last season. "

underbart :)

elin3

Ny medlem
Är i verbier nu och här har det snöt flera dygn, liftarna var tvungna att stänga idag. kommet nog bli asfint imorgon när det lgnat sig lite :)

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp