Flatspin 540

gardiner

Ny medlem
Flatspin 540
tja, jag är 12 år och försökte flatspin igår nåra gånger, på skidor alltså. Jag ramla ju varje gång, men jag låg ganska bra i luften. Hur kommer man runt på ett bra sätt? Ungefär vart ska jag kolla i kicken så att det blir enklare att komma in i tricket?

tacksam för svar!:)

nissse96

Ny medlem
Flatspin 540
jag undrar också det. I början i kicken hur ska man slänga sig då? Jag börjar nästan som en bakåtvolt fast slänger mig mer åt sidan samtidigt? Är det rätt?

GrabsForFun

Ny medlem
Flatspin 540
Kommer du inte runt eller? Landar du ca 450? I så fall är det bara att fortsätta slänga dom och låta rotationen ha sin gång så landar du switch

nissse96

Ny medlem
Flatspin 540
om man landar på sidan, vad gör man för fel då?

har bara testat på air bag så kanske därför

maxi97

Ny medlem
Flatspin 540
Om du kan lincoln är det ungefär samma bara att du ser till att få rotation i uthoppet. Jag brukar bara luta mig åt sidan på kicken och gå ner och försöka göra Japan då kommer flatspinen nästan av sig själv.

maxi97

Ny medlem
Flatspin 540
Om du kan lincoln är det ungefär samma bara att du ser till att få rotation i uthoppet. Jag brukar bara luta mig åt sidan på kicken och gå ner och försöka göra Japan då kommer flatspinen nästan av sig själv.

WingStAR

Medlem
Flatspin 540
Tänk att du ska sparka en fotboll som är vid din axel.

Snurrar du vänster så är det vänster axel du ska "sparka fotbollen" och vice versa om det är åt höger du snurrar

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp