Flyg/frakt USA <--> Sverige

fisk-nitrox

Ny medlem
Ska över till usa och jobba och tänkte köpa med mig en bräda till sverige.
Har hört att det är nån extra kostnad om man vill ha med den på flyget?
vad vet ni om detta ( flyger med sas)

Kommer även ta med mitt fodral till brädan.

Giro

Ny medlem
det beror på.

Många flygbolag har policyn att du får endast ha två resväskor + handbagage med dig. Med det menar jag att du får endast ha en vanlig resväska och en skid/snowboardbag. Om du har en resväska till så är du tvungen att betala extra.

Så var det iaf för mig när jag reste till canada.

Coldis

Medlem
Jag var i usa för lite mer än en månad sen, jag tog med en bräda hem utan problem. Jag la den bara i en kartong och slapade på en lapp och la på bandet sen va det klart. Annars är det väldigt vanligt att man får ta med sig skid/snowboardutrustning istället för en väska, så står det 2 resväskor + handbagage så kanske du får ta en resväska och brädan. Annars får du betala ett litet tillägg men det brukar inte vara några större summor precis. Vet flera som bara har tagit med brädan också utan att att ha fått betala..

Senast ändrad:
S

Sandlake

Guest
Coldis sa:
Jag var i usa för lite mer än en månad sen, jag tog med en bräda hem utan problem. Jag la den bara i en kartong och slapade på en lapp och la på bandet sen va det klart. Annars är det väldigt vanligt att man får ta med sig skid/snowboardutrustning istället för en väska, så står det 2 resväskor + handbagage så kanske du får ta en resväska och brädan. Annars får du betala ett litet tillägg men det brukar inte vara några större summor precis. Vet flera som bara har tagit med brädan också utan att att ha fått betala..
Oftast brukar man fa betala extra iom att det ar specialbagage, men arligt talat sa ar det olika varje gang.

klarar

Ny medlem
vart över i USA ett par gånger, då har man fått ha med sig 2 väskor (32x2kg) + handbagage, och det har inte spelat någon roll hur väskorna har sett ut... dvs en kan vara en snowboardbag... jag var iofs nära att åka fast i tullen på kastrup, då jag trött o "jetlagad" kom ut bagagebandet, dom har tydligen rättigheter att ta betalt right there and now och har man inga pengar blir man utan ny fin bräda och/eller skidor... men om dom frågar om du har köpt ngt så är det bara att stå på sig och säga att man har haft allt med sig dit, som hem... och att man inte fattar danska såklart :P

oscarius

Ny medlem
Som ovanstående säger varierar det som fan.
Mycket varierar på damen/lökens humör som sitter vid disken. Åkte hem med 35kg+30kg+två par skidor utan kostnad, då limiten egentligen var 20kg+20kg.

Så... Jobba på léendet och sätt på dig turkalsongerna. (ha åtminstone turskidorna i bagaget).

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp