Flytta på Bindning

Haggwe

Ny medlem
Flytta på Bindning
Hej!
¨
Jag slog till och köpte ett par mad_trix nu när de hade rea på Stadium.

Och jag lät de montera bindningen men jag är inte säker på att de har monterat den rätt han föreslog att den skulle monteras som (vanligt) alltså bindningen sitter en bit bakom mitten. Han sa att mittmontering är för de som åker lika mycket bakåt som framåt.

Och eftersom jag är en nybörjare som nu efter att ha åkt bräda i 5 år inte har en blekaste hur bindningarna ska sitta så fick han montera de så.

Jag åker mest vanligt i pist men det kommer att bli mer och mer hopp ju bättre jag blir.

Så jag undrar sitter de rätt?

Är det annars lätt att flytta de?

Och är det bra bindningar som följde med, de heter tyrolia T9td om jag kommer ihåg rätt.

Mvh: Johan H

S

solstace

Guest
Flytta på Bindning
Tjenare,

Säljer själv Mad_trix där jag arbetar, dock med Mad Flex bindningen... När jag säljer dessa skidor frågar jag kunden hur de ska användas, en alltför bakmonterad skida blir tråkig om man ska leka i lekparken hela dagen, iaf enligt Heads leverantör Interski, Åre.

Det råd som vår säljare på Interski gett oss är att flytta fram bindningen 3-4cm för att det ska bli optimalt, detta gäller även fetare skidor i deras sortiment såsom iM85. Allt enligt Interski själva.

Själva ommonteringen är inget problem men åkt på skidan först och se vad du tycker, blir dte problem är det bara att plugga och borra på nytt.

Lycka till

Rodney

Ny medlem
Flytta på Bindning
hur är det med hållbarheten när man flyttar en bindning ?
jag hade tänkt att byta från salomin til ett annat märke o då hade jag tänkt att flytta fram hela paketet kanske 3 cm, jag har salomon 1080

Haggwe

Ny medlem
Flytta på Bindning
solstace,

Det låter bra, men vars kan man lämna in de för att montera om de? Gör de sånt på en vanlig stadium eller intersport butik?

Bor i Umeå så vet inte om det finns några andra ställen som gör sånt här omkring.

mvh: Johan H

evil

Ny medlem
Flytta på Bindning
solstace

rekommenderar de att flytta fram bindningen på en mer eller mindre puderskida? lät ju helt skevt

fuent3SS

Ny medlem
Flytta på Bindning
Jag köpte ett par Mad_trix och fick en platta med och dom frågade om inte jag ville ha plattan kvar så är det bara komma in så fixar dom de...men man kanske ska ha ett kvitto o visa att man köpt skidan på deras butik.

Lunchboy

Ny medlem
Flytta på Bindning
Hållbarheten på pluggning är asbra på dyrare Headmodeller. Metallcap! Men flytta dem så att hålen inte är för nära varandra. Brukar satsa på minst en cm.

Haggwe

Ny medlem
Flytta på Bindning
beerge, det lät ju inte bra, men är det för alla tyrolia bindningar, för jag fick med en annan bindning än den som egentligen var tänkt sa försäljaren, den heter typ td9t eller något sådant, har inte hittat någon information om den på internet, vet bara att den kostade typ 1799:- på stadium.

Mvh: Johan h

beerge

Ny medlem
Flytta på Bindning
hm jag vet inte riktigt säkert hur det ligger till med de!
Det var inte mina skidor utan en kompis som åkte på dem!
Bindningarna släppte även fast skruvat dem i botten och ett halvt varv ur! kAn dock inte svara vilken modell av tyrolian det var. Men de akn man kolla upp om de ksulle vara så!

Haggwe

Ny medlem
Flytta på Bindning
beerge, Det skulle vara bra om du kunde kolla vilken bindning de var.

Undrar även om någon sitter på någon information eller erfarenhet av Tyrolia TD9T har inte hittat någon information någonstans om denna bindning.

Mvh: Johan H

g0nz0

Ny medlem
Flytta på Bindning
Har ett par Mad_Trix (181 cm) som jag flyttat fram bindningen 5 cm på.

Orginal var dom lugna och stabila framåt men lite oroliga bakåt.

Mittmonterade är dom stabila bakåt och lite oroliga framåt men jävligt sköna i luften.

Kör dom som du har monterat dom tills du tycker att du vill ha lite mer stabilitet bakåt eller neutralare egenskaper i luften.

H

H-T

Guest
Flytta på Bindning
beerge om din kompis hade ett par mad_trix köpta på stadium under rean på dom så va de nog ett par tyrolia sl100 som han har som löser ut sej min kompis å ja har såna å dom kan lösa ut sej ibland närsomhelst =S

pontus208

Ny medlem
Flytta på Bindning
Har ett par Mad_Trix (181 cm) som jag flyttat fram bindningen 5 cm på.

Orginal var dom lugna och stabila framåt men lite oroliga bakåt.

Mittmonterade är dom stabila bakåt och lite oroliga framåt men jävligt sköna i luften.

Kör dom som du har monterat dom tills du tycker att du vill ha lite mer stabilitet bakåt eller neutralare egenskaper i luften.
Jag är bara 14år och hoppar rättså mycket och undrar Hur man så enkelt som möjligt gör när man ska flytta fram bindningarna till mitten av skidan

Jarle

Aktiv medlem
Flytta på Bindning
Jag är bara 14år och hoppar rättså mycket och undrar Hur man så enkelt som möjligt gör när man ska flytta fram bindningarna till mitten av skidan
Du behöver montera av bindningen, sätta igen de gamla hålen med plugg, borra nya hål där du vill ha bindningen och skruva dit den. Förutsatt att inte är något integrerat bindningssytem på din skida.

Oavsett vilket så kan närmsta skidbutik säkerligen hjälpa dig.

Snödjup

Topp