Flytta till Åre

veve

Ny medlem
Hej!

Nu är det dags för en livsförändring och jag och min sambo ska permanent flytta till Åre på slutet av februari! :)

Mellan möbler, samlade grejer i 1000 år och några par skidor har vi en del saker att flytta och undrar om någon har gjort samma resa och kan då tipsa om en prisvärd firma som kan hjälpa oss med flytten mellan Stockholm och Åre?

Tack för tipsen!
Vi ses däruppe! :)

/RV

L

limegreen

Guest
mitt råd: flytta inte dit, såvida ni icke är (eller inte har några problem med) reinfeldts lakejer. nej, våga & satsa lite högre, är mitt råd. en alpby, eller lite närmre geografiskt; gedigen plats i norge med närhet till sköna berg.

dock bör tilläggas att de flesta i åre i grunden är vanligt hederligt folk: småbarns-familjer, förvärvsarbetare etc. dock präglas mycket i byn av de högervridna (eller önskvärda sådana iaf), och med-följande socialt osäkra, vindar som dessvärre har blåst i vårt land sedan det i politiken säreget media-tränade & mentalt stressade anletet fick sitt ansikte utåt (vi kan kalla de för gräddan av svenssons materiella mumbo-jumbo/förljugenhet). detta i kombination med vilsna ungdomar i regnbågens alla färger, samt jämten å dennes högst tveksamma inställning till att bjuda till (men framför allt deras, i generationer ned-ärvda, märkligt snedvridna s.k. stolthet).
förvisso, stunder kommer att komma av eufori uppe på skutan den fina, såvida ovanstående variabler har lämnat ert tanke-centra för stunden. men i det stora hela så kan åre-dalen alltså enklast beskrivas med ett ord: oro.

alltså (obs!): tänk om, och gärna klarare ang. er flytt.

men, nu är det jul. därför skall jag lägga vapnen åt sidan, ta en sipp glögg och minnas tider av mer frid-fullhet, värme och solidaritet. brusfritt (ej läsk) åt folket!.

Senast ändrad:

havreboll

Aktiv medlem
Lime, tycker du tar ditt bittra kommunistsnack och flyttar utanför Sveriges gränser. Varför inte en trevlig alpby eller vårt kära grannland som faktiskt har råd att sponsra utsugare som dig.

Det är väl bra om lite normalt folk flyttar till Åre om det nu är så illa som den bilden du målar upp

Jonte-Gille

Ny medlem
Flyttade permanent hit till Åre i slutet av Maj och hade en massa saker. Hyde mig ett släp hos Thule Rental i Göteborg "Hyr här lämna där" (finns i hela landet) sedan så lämnade jag släpet i björnänge här uppe som ligger ett stenkast från Åre. Kostade mig ungefär 1200 kr för 2 dagar. Kollade med flyttfirma men de var extremt mycket dyrare !

L

limegreen

Guest
man skall i sammanhanget ha klart för sig att verkligheten är mer nyanserad än den bild som jag alltså tidigare delat med mig av. det slog mig faktiskt under tiden jag skrev mitt tidigare inlägg att det är riktigt det som sägs, att byn skulle må bra av att mer sunt jordnära (som man alltså kallar normala) människor styrde sin kosa dit. för sådana, vilket historien visat, har sakteligen dragit sig därifrån. det är lustigt det där med ordet bitter. en viss typ av människor har en förmåga att slå på stora trumman och skandera bitterhet så fort ev. sanningar kastas mot dem. men det är antagligen som mycket annat vad beträffar våra beteenden, dvs något som kommer hemifrån. själv så är jag en säreget lättsam ung man med nära till skratt, ofta. det talas i sammanhanget om utsugare. här blir jag mycket nyfiken och undrar följaktligen vad herrn syftar på?

hejkon

Ny medlem
Mycket ofta gör vi transport. Användning www.flyttfirmaistockholm.nu företaget är definitivt pålitligt! Vi har redan använt sina tjänster många gånger-vi måste transportera varor från ett lager till ett annat från tid till annan, och när vi flyttade till ett nytt kontorsutrymme. Företaget levererar bilar i tid, rörelserna är alltid snygga och försiktiga med sina uppgifter. Du kan inte vara rädd att de kommer att slå något någonstans eller släppa något - din produkt kommer att vara helt säker. Särskilt tack från mig för de otroligt konkurrenskraftiga transportpriserna - jag har träffat många företag,men det fanns ingen sådan finansiell stabilitet någonstans!!

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp