För långa skidor

chrille50

Ny medlem
Hej, jag ska nu köpa ett par ny skidor. Kör bara park! så funderar på Salomon suspect 13 eller ett par K2 domain 13

Domain=169 cm
Suspect= 171cm

SÅ frågan är vilka av de är bäst ? och jag är 169cm och 171cm med pjäxor på ungefär. vilka bör jag köra med längdmässigt och vilka är bäst i park ?

Jarle

Ny medlem
chrille50 sa:
Hej, jag ska nu köpa ett par ny skidor. Kör bara park! så funderar på Salomon suspect 13 eller ett par K2 domain 13

Domain=169 cm
Suspect= 171cm

SÅ frågan är vilka av de är bäst ? och jag är 169cm och 171cm med pjäxor på ungefär. vilka bör jag köra med längdmässigt och vilka är bäst i park ?
2 cm längdskillnad blir 1 cm längre tip och tail, ingen direkt skillnad.

K2 mäter kort och domain 179 är troligtvis några cm längre än angivet om de inte ändrat sina mätmetoder på en del av sina skidor. Pettitor 189 är en bit över 190.

albinpb

Ny medlem
Domain har tip- och tailrocker och Suspect har det inte (om det nu inte är så att det kommer till i år med tror inte det). Är väl egentligen det du bör fundera över, om du vill ha det eller inte, ifall du väger mellan just dessa lagg.

Senast ändrad:

chrille50

Ny medlem
Ja det är just dem jag funderar på. Tänkte bara att suspect kostar 6500 och domain 4500. Blir det behagligare med tip and tail rocker ? har aldrig provat. Så efter mina behova vilken blir bäst. Ska vara mjucka popiga och skönkänsla i dem.?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp