Försäkring säsong Verbier

MajaMilton

Ny medlem
Hej! Jag ska åka ner till Verbier efter nyår och stanna säsongen ut. Kollar på försäkringar men förstår i princip ingenting, någon som kan förklara detta? Jag har if och ringt och pratat med dem. Deras reseförsäkring täcker inte offpiståkning och gäller inte heller om man jobbar. De har hänvisat till ERV, någon som har erfarenhet av dessa? Har även kollat på försäkringar som täcker om man behöver transport ner från pist/offpist. Finns en insurance snow assist som man kan köpa till när man köper liftkort, men vad jag fattar täcker denna inte offpist? Har även kollat REGA, är det detta man bör ha?? Blir antagligen några dagar i Chamonix och REGA täcker ju bara Schweiz. Finns det något som täcker både Verbier och eventuellt Chamonix då?

Jobbar du i Schweiz (mer än X timmar/vecka, kommer inte ihåg exakt) måste arbetsgivaren sköta din olycksfallsförsäkring. Om inte, och du bor längre tid i Schweiz måste du skaffa den själv ihop med sjukförsäkringen.
REGA är värt att ha, tänk på att tanken är att du i första hand ska täckas av annan försäkring. De står för helikopterräddningskostnaden om du stödjer dem, om försäkringen mot förmodan inte täcker.

Olangu

Medlem

DSV Classic Plus
50€ för ett helt år.

Verkar väldigt värt, åker på den i år och åkt på den tidigare.
Vet dock inte hur den är när det verkligen gäller. Någon annan med erfarenhet?

OskarSalonen

Ny medlem
Har haft ERV när jag bott och jobbat utomlands. De har levererat i alla fall, både vad gäller operationer i Kanada och sjukhusvistelser i Europa.

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp