Försäkrings Pengar för sne arm

C

chompan

Guest
För några år sen cyklade jag omkull och bröt armen. Nu några år senare har morsan börjat ta tag i försäkring för detta. Armen är alltså sne, och kan inte vrida den lika mycket som min andra arm, samt att den är väldigt öm. Läste på sporthoj om en snubbe som hade exat samma problem och fick ut 115k. Kan det stämma ? Man måste ju kunna få ut ganska mycket efter som det är ett men i livet, läkarna säger att jag inte ska belasta armen, det är ju kul när man åker bräda och sånt att inte kunna vissa saker, eller träna ordenligt.

Nån som vet nånting om sånt här, med försäkringspengar osv ?

Tack på förhand !

C

Carl-Jan

Guest
omg det låter precis som min arm, fast jag bröt den nyss så jag hoppas jag får tillbaka rörligheten! :eek:

115k låter jävligt mkt, jag hade inte ens tippat på hälften men om det stämmer är det ju bra

mans1

Ny medlem
man kan få sjukt mkt pengar för sånt, min kompis bröt tummen å den blev 1 cm kortare typ, han fick runt 16 000 tror jag:p

jibbkrille

Ny medlem
woot, hur brutalt bröt du armen egentligen?
hehe nice om du kan få ut 115k vad ska du göra med dem då?:p
min arm kändes fan bättre efter att ha brutit den.:p

Senast ändrad:

SverigeTomten

Ny medlem
Ja men den där killen hade säkert specialförsäkring. Tex, 115000 får du vid men som består under hela livet om det gäller icke livsnödvändiga (vitala) organ/kroppsdelar.
Du kan räkna med en tiondel (ca 11K) av försäkringspengarna om du har otur...

C

chompan

Guest
jibbkrille sa:
woot, hur brutalt bröt du armen egentligen?
hehe nice om du kan få ut 115k vad ska du göra med dem då?:p
min arm kändes fan bättre efter att ha brutit den.:p
Jaa du jag bröt den på två ställen, men den läkte ihop fel.

Och sen blir det en livsstående men, armen är sne bröt den för 3 år sen. Kan inte röra den ordentligt, kan inte ta riktigta barea akord på gitarr heller för jag inte kan vrida den helt.

Hoppas fan på få iallafall 20. Folk med några små ärr kan få ut typ 30 tusen, och hela min arm är helt fucked up så mer än det måste man ju fan få.

Victors

Ny medlem
Pengar kan du få ut, no doubt men tvivlar på att du får 115k. Min polare bröt handleden i Hemsedal när han åkte snowboard i parken, efter de tog väck gipset så blev hans handled sne pga slarv av doktorerna. Han funderade på att stämma dem men tror att han struntade i det av ngn anledning.

Aleeex

Ny medlem
SverigeTomten sa:
Ja men den där killen hade säkert specialförsäkring. Tex, 115000 får du vid men som består under hela livet om det gäller icke livsnödvändiga (vitala) organ/kroppsdelar.
Du kan räkna med en tiondel (ca 11K) av försäkringspengarna om du har otur...
en sne arm är väll precis en "vital kroppsdel"

let the system pay!!! dom har nog så det räcker eftersom dom har tagit pengar oavbrutet i snart 4 år, om nu inte våra kära riksdagmän har bränt dom på nöjen...

eHogstrom

Aktiv medlem

Fick inte ett skit för den där fuckade armbågen. Har problem och göra tricepsövningar och lite allt möjligt ibland. Så förvänta dig inte mkt.

Ja jag är lite grinig över att jag inte fått något då den ser helt mongo ut och när det var läkarna som gipsade fel :>

C

chompan

Guest
hur fan kan du inte fått ut nått för det där ? verkar ju helt sjukt, en tjej polare fick 36 tusen för ett ärr som knappt syns på armbågen efter hon ramla i en trappa.

Jontex

Ny medlem
jag bröt armen på 2 ställen och den väste ihop snett. jag kan inte vrida den lika mycket, men jag fick ut 16700 för den(Y) det var utvärderat till 2% invaliditet och var man helt invalid i hela kroppen så kulle man få, som jag fattade det, 800 000 nånting... så dendär snubben lär ju inte ha fått 115 000 för sin arm... Dock så beror det på vilken försäkringsbolag du har, jag hade IF förut och ajg fick inte ut ett skit när ajg ramlade ner från taket och fick ett båtankare inköttat i ryggen 3mm från ryggraden..

Kiels

Ny medlem
chompan sa:
hur fan kan du inte fått ut nått för det där ? verkar ju helt sjukt, en tjej polare fick 36 tusen för ett ärr som knappt syns på armbågen efter hon ramla i en trappa.
Ni får gärna lägga till vilket försäkringsbolag som betalar ut ersättningarna. 36000:- för skrubbsår på armbågen vill jag försöka undvika att min premie går till.

NBorg

Ny medlem
Jag fick bra med cash för mitt 9 cm är på knät efter en knäoperation för 2 år sen.

Senast ändrad:

eHogstrom

Aktiv medlem
chompan sa:
Det enda jag fick var och slösa massa tid hos folk som undersökte den. Idioter hela bunten.
Dom sa något i stil med att jag kunde använda den fullt ut vilket jag inte kan och vilket jag sa även.

RDH

Ny medlem
Hur mycket pengar du kan få ut beror på vilket försäkringsbelopp du har på din försäkring.
Ex. om du har ett försäkringsbelopp på 100 000 och får en invaliditet på 10% får du ut 10% av ditt försäkringsbelop alltså 10 000. Detta under förutsättning att du har en olycksfallsförsäkring och inte någon annan typ av försäkring typ hemförsäkring. Viktigt också att försäkringen var gällande när du skadade dig och inte är teckad senare.

Ring ditt bolag och fråga, alltid lättast och du slipper spekulera och drömma dig bort om säsonger utan att jobba.

Lunne

Ny medlem
har en polare som också bröt armen, han fick 360000kr :O men hans arm är &%$#? cp fick operera den flera gånger och den är fortfarande långt ifrån bra :(

Jontex

Ny medlem
Lunne sa:
har en polare som också bröt armen, han fick 360000kr :O men hans arm är &%$#? cp fick operera den flera gånger och den är fortfarande långt ifrån bra :(
100% invaliditet ger ungefär runt 800 000 pinnar... så det var nog dendära armen måste ha varit riktigt jävla sargad om han fick ut 360000 spenn..

Fat-O

Ny medlem
Vet en som fick kring 50 för ett finger han brutit och fick försämrad rörlighet i!

martindahmartin

Ny medlem
jag har fått sy mellan ögonen, nu har jag fått 21500 av mitt kära försäkringsbolag:D sen har man ju hört flera historier om folk som har fått runt 100000 för sina skador, men det tror jag inte på :p

C

chompan

Guest
aa fan verkar som en hel djungel, men snacka med mamma precis och jag har Olycksförsäkring på Folksam. Hoppas ändå att dom är villiga att lägga ut några kronor på än, är väll ändå det dom är till för. Jag som spelar väldigt mkt gitarr också, kan inte ta barea akord ordentligt eftersom jag inte kan vrida armen helt och hållet. Plus att den är väldigt sne och ful :p

JonathanF

Ny medlem
skicka till många försäknings bolag om du har..min brosa skicka till 4st tror jag och fick ungefär 40k för ett ganska stort ärr på knät :p

P

Pussss

Guest
Min polare fick ett städ rätt in i benet, hade den hamnat nån mm ner hade knäskålen vart åt helvete! stack nästan ut på andra sidan även!
Han har riktigt stort ärr och fick ca 11 gustav vasa papper!

C

chompan

Guest
aja man får väll hoppas på nånting iallafall, annars får man väll bara leva med det.

osst

Ny medlem
tjena, jag bröt armen på 2 ställen på skolan, så då kunde jag utnyttja skolans försäkring och min privata så det blev en massa pengar. fick operera och fick 2 feta är som är typ 15 cm långa samt invalidietet på 2 % fick även pengar för smärta och värk när jag hade gips och för kläder som klipptes sönder. sammanlagt tror jag att jag fått runt 130000, det är ju ganska mycket hehe, 70 000 vanprydande ärr, 50 000 invalidetet samt lite plus för annat. hälften från trygghansa min egen och skolans AIG. så det är klart det går att få pengar bara man snackar med försäkringsbolagen. det måste även gå en viss tid efter skadan innan du kan få cashflow i fickan. PEACE

Jairon

Ny medlem
Jo mycket pengar kan du nog räkna med, Lyckades skära mig själv i handen över knogarna när jag var liten har lite sexiga ärr nu och fick ut ca 20 lax. :)

jibb1

Ny medlem
jag bröt lårbenet förra veckan,får se om de blir nå försäkringspengar för de
men jag fick penagr tilll nya kläder av försäkringskassan för dom klippte sönder mina kläder

D

Dave

Guest
Beror helt på Försäkringsbolag, du kan dessutom teckna flera försäkringar på olika bolag. Och ja, med rätt försäkringar kan man få ut en hel del pengar. Se till att ha en bra försäkring.

C

chompan

Guest
aa verkar som att det är helt och hållet försäkringsbolgen som bestämmer, att alla är olika. Hoppas Folksam Olycksförsäkring täcker ut nånting iallafall :p

oscarius

Ny medlem
Få ut pengar hit och få ut pengar dit. Vet ni inte var pengarna kommer ifrån?

Suta ta massa pengar för ärr och trams. Fine om ni är invalida och vill ha lite ersättning för rullstolarna eller hembiträden.

Steezor

Ny medlem
Jag bröt min tumme, Doktorn bröt inte tillbaka den efter det hade hänt.. så nu har tummen växt fel och är sne. : /

433

Ny medlem
oscarius sa:
Få ut pengar hit och få ut pengar dit. Vet ni inte var pengarna kommer ifrån?

Suta ta massa pengar för ärr och trams. Fine om ni är invalida och vill ha lite ersättning för rullstolarna eller hembiträden.
haha :D så du menar att även fast man har en olycksförsäkring och betalar en massa pengar för den, så ska man då ändå inte försöka få ut pengar av försäkringsbolaget om man nu skadar sig...?? att man bara borde göra det om man typ brutit ryggen... även om man nu får ut pengar på försäkringen för mindre saker...??? låter lite olågiskt...

Jag kan säga att det känns rätt skönt att få ut lite ersättning när man bryter armen mitt i sessongen och får sitta inne och göra nada i 6 veckor när polarna är ute och kör...

henning2

Ny medlem
Själv är jag inne på samma fråga!

Bröt nämligen armbågen på 3 ställen, 3 opertioner och saknar cirka 30-40% av rörligheten. Sedan var det så att under första operationen så satte läkaren ett stifft genom "cp nerven" så halva handen har jag ingen känsel i och kommer inte få det, tack vare hans slarv...

MVH crhsitanistnaso

oscarius

Ny medlem
433 sa:
haha :D så du menar att även fast man har en olycksförsäkring och betalar en massa pengar för den, så ska man då ändå inte försöka få ut pengar av försäkringsbolaget om man nu skadar sig...?? att man bara borde göra det om man typ brutit ryggen... även om man nu får ut pengar på försäkringen för mindre saker...??? låter lite olågiskt...

Jag kan säga att det känns rätt skönt att få ut lite ersättning när man bryter armen mitt i sessongen och får sitta inne och göra nada i 6 veckor när polarna är ute och kör...
Olycksförsäkring bygger inte på att få pengar för ärr.

chompan sa:
lill-spektakel sa:
en som jag känner fick diabetes och han fick 123 000 kr ;D
Jairon sa:
Jo mycket pengar kan du nog räkna med, Lyckades skära mig själv i handen över knogarna när jag var liten har lite sexiga ärr nu och fick ut ca 20 lax. :)
martindahmartin sa:
jag har fått sy mellan ögonen, nu har jag fått 21500 av mitt kära försäkringsbolag:D sen har man ju hört flera historier om folk som har fått runt 100000 för sina skador, men det tror jag inte på :p
Fat-O sa:
Vet en som fick kring 50 för ett finger han brutit...
Kruxelidux_gangsta-thug sa:
min kära bor fick 10 000 för ett är vid ögat då jag kasta en sten på han :D
Niklas_Borg sa:
Jag fick bra med cash för mitt 9 cm ärr på knät...
Sen förstår jag inte hur barn kan få kompensation för ärr då ärr utvecklas under en lång tid - Åt det bättre eller sämre.

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp