Första säsongen ever. I chammonix / Sallanches

wessozi

Medlem
Hej!
Jag, frugan, bebisen och hundvalpen har bokat boende 4 jan till 25 april 30 min utanför cham. Första gången vi "säsongar" och första gången vi är borta hemifrån så länge. Ska bli sjukt spännande. Jobb är fixat (distans via datorn). Vi funderar över vad man behöver gällande visum osv. Hur länge kan man stanna utan att behöva åka hem? Lr gäller inte sådant med tanke på att det är EU. Vad rekommenderas att man tar med osv? Boendet var ganska dyrt tyckte vi men vi kanske kollade på fel ställe, rekommendationer? Vad är ett rimligt pris om man vill ha ca 110 kvm markplan? Behöver inte vara lyx direkt. Och vi tänkte ta bilen kan va relevant att nämna.

wessozi

Medlem
Är frågan bättre ställd i skibums forumet?

Ivo

Aktiv medlem
Om ni har tänkt er 110kvm i Chamonix så spelar väl priset ingen roll...? 🤔 (för egen del skulle jag leta en studio på 20-30kvm om fru och bäbis ska med)

JanN

Medlem
Det är rätt långt mellan Sallanche och Chamonix.... Personligen skulle jag välja att bo trångt i Chamonix/Argentiere/Les Houches; betydligt smidigare ifall ni båda vill skida.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp