Första säsongen och den kan bära vart som hellst.

somebody

Ny medlem
En Östersunds grabb på 20 år är jag och tänkte dra iväg på min första säsong nu i vinter men jag vet inte vart jag ska eller med vem/vilka jag ska åka. Som sagt så är jag helt färsk på det här med säsongande och även helt färsk när det gäller åkning i alperna. Jag vet inte direkt om jag skulle kalla mig avancerad eller medelmåttig eller vad jag nu är då jag inte ens har styrt ett par skidor ner för en alp så jag vet inte riktigt vad jag ska vänta mig men men det ska nog säkert gå bra då jag åker en hel del skidor här på hemmaplan och även om pudret inte är skitdjupt så står träden fortfarande tätt så lite skidor kan man allt åka. Tyvärr har jag ju inga kunskaper om laviner eller utrustning för detta men det finns böcker att läsa, kurser att gå och utrustning att köpa så det problemet går nog också det att lösa. Förövrigt så åker jag telemark så det vore ju hel skoj om någon telisåkare nappade.

Nu då till planen, jag åker för skidåkningen och inte för festande eller något sånt. Visst jag tackar inte nej till en blöt kväll eller två men skidåkningen är mitt huvudsakliga mål. Jobba måste jag ju såklart göra då min ekonomi är ansträngd till det grövsta men iväg ska jag allt ta mig. Jag funderar på en lite mindre ort, en doldis kanske som inte är smockad med supande turister och puder pumpande bummare. Skulle ju vara trevligt om pudret låg kvar längre än en timme efter en dump haha. Jag gillar ju att åka runt i skogen och latja så bra skogsåkning är ju något jag prioriterar.

Nu har jag väl inte så mycket mer att skriva nu för stunden men ja om någon går i samma tankar och känner sig sugen så hör av er vettja, gammal som ung tjej som kille det spelar ingen som hellst roll. Så länge ni gillar att åka skidor och inte prioriterar alkoholen utan skidåkningen under vistelsen där nere så är ni hur välkomna som helst att börja planera den här säsongen med mig!

somebody

Ny medlem
Tråden får gärna flyttas till skibumkompisar istället för att den ligger här.

Senast ändrad:

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp