Första säsongen.
Nu har jag bestämt mig, första säsongen ska bli av i vinter! Fast det sa jag ju faktiskt förra året också men tog mig inte längre än till dom lokala fjällen. Men nu är det kanske dags. Är det någon som har några tips på vart man ska bege sig? Skogsåkningen är väl prio ett. Men jag har fler frågor, hur mycket pengar behöver man räkna med för en säsong i alperna? Hur svårt är det att få tag på jobb om man inte har andra språkkunskaper än Svenska och Engelska? Boende? Lättare på mindre orter antar jag. Största problemet nu känns som ekonomin och bristen på resesällskap. Det går ju att äta nudlar och sova i bilen men det är rätt tråkigt att åka skidor själv. Men men den biten lär väl lösa sig. Och nu när jag ändå är inne på det, är det någon här som har sovit i bilen under en längre period? Jag har ju en kombi och med takbox kan det funka. Får man bara tag på el till kupévärmarn så ska de väl funka. Så alla tips mottages, vart jag ska åka, hur jag ska kunna leva extremt billigt, hur jobbutsikterna ser ut för mig som är totalt obegåvad när det kommer till språk (förutom engelska då) och allt annat som ni vill tipsa om!