Första snön

Fillefox

Ny medlem
Första snön
Tjena,

Satt och kollade på termometern här om dagen i det grå mulna Stockholm. 10 grader. Började nästan gråta på bara tanken. Hur var det egentligen förra åt, när kom snön för att stanna i huvudstaden? Behöver man bara orolig eller kommer allt lösa sig?

Tack på förhand

Mvh// Philip

SSyk

Ny medlem
Första snön
Har åkt skidor två helger, först Kåbdalis, sen Gällivare.

K

KungMartin

Guest
Första snön
som du sa så är det kört.

jag fäller en tår för stockholm.

leksakspojken

Ny medlem
Första snön
Snön kom nästan aldrig förra säsongen. Eller jo. det kom ett tidigt fall i November. Men sedan dröjde det. Först runt den 23/1 la sig ett snötäcke som varade till slutet på februari.

vougga

Ny medlem
Första snön
californien har mer snö än sthlm, trots att det ligger på samma breddgrad som kairo.
Våra asatrogudar här i norden är Cepe!

JL76

Aktiv medlem
Första snön
Finns inga berg i Stockholm så vad skall vi med mycket snö till? Brukar ju alltid bli lite isskorpa i våra småbackar också från januari nån gång. Åkte en dag förra säsongen i Flottsbro , helt fruktansvärt, hade haft roligare hemma städandes badrummet...

K

KungMartin

Guest
Första snön
de har börjat snöa här i uppsala :D

JoPet

Ny medlem
Första snön
Har lagt sig lite snö på bilarna och gräsmattorna i huvudstaden också.
Inte för att det spelar så stor roll, blir ju ändå bara slask av alltihop.

Men blir ju lite mindre trängsel när man är ute och joggar :)
Stockholmarna är bra klena :rolleyes:

P3h

Medlem
Första snön
Åk iväg... Du har samma problem som jag och många andra, bor i helt fel ände i detta avlånga trista land. :) Bor själv i Linköping, förvisso en timmes bilfärd till Tolvmannadalen i Kisa sim funkar någon dag då och då.
I mitt "nästa liv" bor jag i Åre (sitter fast nu med fam. och barn...) :)

JoPet

Ny medlem
Första snön
Ronnbaeck - Cool bild! Spec när man fick veta att den är gjord i Paint :)
Men får hoppas du får snö snart. Alternativt ett vettigare ritprogram ;)

P3h sa:
Åk iväg... Du har samma problem som jag och många andra, bor i helt fel ände i detta avlånga trista land. :) Bor själv i Linköping, förvisso en timmes bilfärd till Tolvmannadalen i Kisa sim funkar någon dag då och då.
I mitt "nästa liv" bor jag i Åre (sitter fast nu med fam. och barn...) :)
Så är det. Och att flytta norröver är det som fyller mina tankar dagtid, och drömmar nattetid. Men vill man ha ett "K" och inte ett "L" på examen så är det bara att hålla ut ;)

Tur att man ska iväg och åka lite lagg över jul och nyår. Och så illa har jag det faktiskt inte, brukar bli ungefär en månad i backen / säsong. :)

mangeD

Ny medlem
Första snön
Det är väl ungefär en halv dm snö här i Muppsala, snöar på lite nu också. Men som någon annan nämnde, det blir ju ändå bara slask här i den tråkigt platta och varma halvan av landet...
Man ska flytta norr ut, den saken är klar.
Ska upp te stugan i Lofsdalen nu nästa helg, då blir det förhoppningsvis lite åkning! de har ju haft öppen lift gratis två helger nu!

K

KungMartin

Guest
Första snön
mangeD sa:
Det är väl ungefär en halv dm snö här i Muppsala, snöar på lite nu också. Men som någon annan nämnde, det blir ju ändå bara slask här i den tråkigt platta och varma halvan av landet...
Ska upp te stugan i Lofsdalen nu nästa helg, då blir det förhoppningsvis lite åkning! de har ju haft öppen lift gratis två helger nu!
Peta du nyss din egen stad ? Smoove.

Förresten, hur stor del av anläggningen är öppen? Funderar på att åka typ mitten av december, men de kanske är värt att åka tidigare ?

mangeD

Ny medlem
Första snön
KungMartin sa:
mangeD sa:

Förresten, hur stor del av anläggningen är öppen? Funderar på att åka typ mitten av december, men de kanske är värt att åka tidigare ?
Haha ja, muppsala är ju en jävligt tråkig stad och förbannat platt så ja, jag peta precis staden jag bor i;)
Till nästa vinter blir det flytt norr ut!
Nja för tillfället är det bara loffeliften som är öppen vad jag vet, kan inte lova något men det är vad jag har hört.
Men dom har ändå en del snö där uppe nu! Jag va uppe i mitten av nov och tog mina gamla, slitna lagg och körde årets första svängar i backen utanför stugan! Fick ett par riktigt feta repor men vad gör man inte för att få dra några svängar!;)

K

KungMartin

Guest
Första snön
mangeD sa:
KungMartin sa:
mangeD sa:

Haha ja, muppsala är ju en jävligt tråkig stad och förbannat platt så ja, jag peta precis staden jag bor i;)
Nja för tillfället är det bara loffeliften som är öppen vad jag vet, kan inte lova något men det är vad jag har hört.
Men dom har ändå en del snö där uppe nu! Jag va uppe i mitten av nov och tog mina gamla, slitna lagg och körde årets första svängar i backen utanför stugan! Fick ett par riktigt feta repor men vad gör man inte för att få dra några svängar!;)
Haha, Uppsala är rätt härligt om man är student iaf ;) Men ja, over all så är Uppsala rätt kasst. Föredrar Sthlm. Känner mig mer hemma eftersom jag i stort sätt växte upp där.

Men ärligt talat, palla bo i Norrland? Skitfin natur både vintertid och sommartid, och riktigt härligt folk där uppe (om man känner rätt folk, såklart). Men fan eller att jag skulle vilja BO där. Skulle få fnatt.

Men lycka till när och om du flyttar dit :p

Senast ändrad:

mangeD

Ny medlem
Första snön
KungMartin sa:
mangeD sa:
KungMartin sa:

Haha, Uppsala är rätt härligt om man är student iaf ;) Men ja, over all så är Uppsala rätt kasst. Föredrar Sthlm. Känner mig mer hemma eftersom jag i stort sätt växte upp där.

Men ärligt talat, palla bo i Norrland? Skitfin natur både vintertid och sommartid, och riktigt härligt folk där uppe (om man känner rätt folk, såklart). Men fan eller att jag skulle vilja BO där. Skulle få fnatt.

Men lycka till när och om du flyttar dit :p
Haha, tackar!
Ja Uppsala är ju en studentstad, ingenting annat! Så det är klart, är man student så diggar man säkert denna hålla;) inte jag!
Får se vart jag landar, känner en hel del fölk uppe i Oppdal i Norge och att flytta dit skulle ju inte skada! Där har dom haft tillräckligt med snö för att tura en hel del nu senaste veckan(veckorna) och liften har varit öppen gratis vid något tillfälle!

FBacklund

Ny medlem
Första snön
kaos i uppsala, alla ul- och sj-tåg inställda söder om uppsala samt alla regionsbussar. fick taxi hem från skolan till knivsta...
landsvägarna snötäckta, om man har tur finns det kvar hjulspår från tidigare bilar. E4an delvis avstängd

allt pga SNÖ! Äntligen! :P

Senast ändrad:

Jepen

Ny medlem
Första snön
Lika kaos i huvudstaden.. Nästan all lokaltrafik avstängd, ordentliga bilköer (hörde jag). Stannade hemma då bilen var begrav och jag kände mig väldigt lat plus att man visste att inte en jävel skulle vara i plugget. Fick skotta snö i ett par timmar istället :) haha, hörde av grannen som hört det på radion att de bilar som kört av vägen efter 12 kunde lämna bilarna där och vänta tills imorgon då bärningsbilarna hade fullt upp. lol

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp