Första snön!

somebody

Ny medlem
Första snön!
Snö är ett återkommande fenomen och nu verkar det som att det har dykt upp igen både i Åre och Funäsdalen! På Rammundbergets webbkamera såg man att Skarsfjället var vitt imorse!

Senast ändrad:

FF

Aktiv medlem
Första snön!
Woop woop! Kan det bli ännu ett fantastiskt snöår månne?

Se nu till att släpa upp era rövar och lägga några krystade svängar i en skreva nånstans och starta upp den här säsongen. Bilder obligatoriska. Mårten? Upp och undersök snön!

U

user133436

Guest
Första snön!
Ligger nysnö kring Katterjaur/Katterjåkk, sågs när jag vandrade. Fanns även massor fråb förra året.

Heddious

Aktiv medlem
Första snön!
Om någon lyckas krysta fram några svängar inom en överskådlig framtid (läs: så tidigt att det är lite oväntat) får ni jättegärna dra iväg ett mejl till redaktionen. *blinksmiley*
I synnerhet om det finns bildbevis.

Heddious

Aktiv medlem
Första snön!
OlManRiver: ja de rackarns norrbaggarna :)
såg artikeln imorse.. de borde inte få räknas eftersom en så oändligt mycket större procentuell andel av deras befolkning bor nära snö och berg.

B

bokategefjall

Guest
Första snön!
Skutan från Tegefjäll tisdag 24 september 10.41

Senast ändrad:

Corin

Aktiv medlem
Första snön!
Ryfjället är tydligen helt vitt, och idag föll första snöbyn nere i på bynivå (450 möh tror jag). Känns dock jävligt långt bort då det fortfarande är typ 23 grader i vattnet och 28 i luften här. Hyfsat swell också, igår var fantastiskt.

Hentzel

Ny medlem
Första snön!
Ja det blev allt en haik för att få känna lite på den beryktade snön ! Nu är det inte långt kvar innan man kan ta sina första svängar ner för skutan. Snart kan man börja leva igen. Önskar alla en riktigt bra säsong med mycket snö. Glada hälsningar från mig och Åre!

oorsa85

Ny medlem
Första snön!

"Actionbild" från inatt! Dock var detta bara en provkörning av det nya snösystemet. Hamrafjället såklart!

Senast ändrad:

Heddious

Aktiv medlem
Första snön!
nu kör de snökanoner i Idre också. bilden är tagen tidigt imorse.

tbxojnenqg0lzttsswwi.jpg

(Foto: Idre Fjäll)

waxoff

Aktiv medlem
Första snön!
Noulja Abisko idag. För klent med snö för lagg så det blev topptur medelst fotmarsch. Rekar Gränsenområdet imorgon... Har hög laggberedskap..! :D

waxoff

Aktiv medlem
Första snön!
Då är den svenska alpinsäsongen härmed officiellt öppnad! Mitt första åk för säsongen blev en offpistrepa på Nordals. Helt lift- och lyftfritt med hudande från Katterjåkk gjorde det till förbannat välförtjänta svängar på nervägen. Visst fick jag markkänning ibland men inget extremt. Försökte hitta hudväg upp som möjliggjorde åkning ner. Ja, ja, nu är det iaf spårat...

Premiärspåren, grunt ibland, knädjupt som mest.

På vägen upp. Blåkupa, nån enstaka minusgrad och i princip vindstilla. Sämre kan man ha det! Öppna jokkar styr vägvalen rätt ordentligt.

På toppen, fortfarande kanonväder! Vassitjåkkas tre toppar i bakgrunden.

Här finns spåret om nån har vägarna förbi... Mer snö är visst på ingående..! :D

CookieMonster

Aktiv medlem
Första snön!
Kåbdalis sprutar och ska öppna den 26e.
Här i hemavan har vi haft 6-9 minus i två dagar och det ska komma mer kyla men inte en enda snökanon igång..
snöar dessutom utanför fönstret nu.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp