Förstaårssäsongare tips boende fest

Hej!
Jag kommer göra min första säsong till vintern i Sälen. Har ni några tips på vad man måste göra och veta för ha lite koll inför man kommer upp?
Vart bor de flesta säsongare? Känner till gubbis och rönningen. Vilka är det som bor på de ställena? Vart är det mycket respektive lite fest bland säsongsboendena? Jag förstår att det beror på vilka som bor där fast vissa områden har ett visst rykte kan jag tänka mig. Om någon känner till områdena så skriv gärna lite kort om dessa. Typ om man jobbar på skistar, restauranger tex, vad för typ av boende som lägenhet stugor osv. Samt om det är mycket fest och lätt att ta sig till anläggningen därifrån.

Jag är mest nyfiken på Tandådalen och Lindvallen fast högfjället kanske med har mycket boende för säsongarna? Jag önskar alla former av tips och info kring boende för säsongare.

Får samtliga som jobbar(oavsett företag) nån form av personalrabatt/personalkort och finns det några företag som tex taxi som erbjuder rabatt för de som jobbar säsong?

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp