Förvara skidorna i fodral?

triggy

Medlem
Kan man förvara slalom/längdskidor i ett stängt fodral i källaren? Sådant från xxl.. eller ska dom stå "nakna"? Tänkte enkelt att ha allt i ett fodral kan man bara lassa in allt i bilen enkelt..?

Kanske en dum fråga, men lever efter principen: Finns inga dumma frågor, bara dåliga svar ;)

pd

Aktiv medlem
De enda dumma frågorna är de som aldrig blir ställda. On a side note, hur kul som helst att ställa "dumma frågor" och få se lättade leenden från de som hellre lever i okunnighet än ställer en "dum" fråga.

Glöm inte att torka ur pjäxorna ordentligt också. Ur med innersko, sulor m.m. och gör rent och torrt. Mina pjäxskal brukar först få ljummet vatten och lite tvål. Brukar även skicka in skidorna på service innan de åker ner i fodralet för sommaren. Så är allt klart.

Mountain_Man

Aktiv medlem
Haha ... bra fråga. Jag skulle aldrig förvara ett par skidor i fodral förutom när de transporteras. Risken finns ju att kvarstående fukt på skidor och i fodral kan ställa till det under en längre förvaring i ett tätt fodral. Borde vara klart bättre att ha dem utanför fodralet ... men alternativet skulle kunna vara att ha dem i fodralet men inte stänga det. Då borde eventuell kvarvarande fukt ventileras ut.

That´s all kids!
MM

triggy

Medlem
Haha ... bra fråga. Jag skulle aldrig förvara ett par skidor i fodral förutom när de transporteras. Risken finns ju att kvarstående fukt på skidor och i fodral kan ställa till det under en längre förvaring i ett tätt fodral. Borde vara klart bättre att ha dem utanför fodralet ... men alternativet skulle kunna vara att ha dem i fodralet men inte stänga det. Då borde eventuell kvarvarande fukt ventileras ut.

That´s all kids!
MM
Jo, har ett rätt litet förråd så rätt enkelt att ha det "ihoppackat".. men jag kör med fodralet lite öppet så borde det vara lugnt? :)

OskarSalonen

Ny medlem
Brukar lägga på ett lager vax som de får stå med under sommaren, sen är det bara sickla och borsta så är de redo att åkas på nästa vinter.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp