Forum Destroyer, felaktigt belag eller trasigt?

padbmx

Ny medlem
Hej

Har hittat en skum grej på min bräda, på belaget i närheten av ena stålkanten så har lite av belaget försvunnit fläckvis och under har det kommit fram stål?

Det är heller inte hål ner i belaget utan stålet sticker upp ur belaget, även belaget som är precis runt den värsta delen är "bulligt" vilket syns lite på en av bilderna.

Jag har railat med brädan som såklart sliter på belaget mer än pist men tycker skadan ser konstigt ut. Jag tycker det ser ut som något blivit fel i tillverkningen.

Bilderna blev tyvärr inte bättre med min mobil men ni kanske kan få en uppfattning om hur det ser ut.

Jag undrar helt enkelt om man får räkna med sånt här om man railar eller är det nått knäppt med belaget?

T

The_Snarf

Guest
Jag skulle gissa på fabriksfel.

D

Deleted member 117581

Guest
Enligt bilderna så får jag fram två möjligheter!

1. Du har railat och på något vis dragit sönder belaget vid kanten på kanske en spik, skruv eller något som stack ut från railen...

2. att i metall kantens tänder (som håller fast kanten i brädan) har varit snea och då nästan gått igenom belaget och sen när du åkt och lagt tyngd där så har det gått igenom!(Fabriksfel)

Men det är svårt att säga, maila Forums distributör här i Sverige och fråga!

Senast redigerad av en moderator:

padbmx

Ny medlem
Okej, jag har väl tyvärr inte kvittot kvar så det är la kört iaf men får göra ett försök iaf!

Har du railat med brädan är nog chansen lika med noll att få det reklamerat

iLd0tt0re

Medlem
Är kanten rak eller har den blivit skruvad och deformerad? Om den är rak så är det bara att byta ut det skadade belaget i samband med en slipning.

Perra88

Ny medlem
Det där är ingen fabrks skada, har antagligen blivit av en sten eller när du railat.
Så skulle säga att det är onödig id o lägga ner på o reklamera den.
Ta den till ne bra ski tec så årdnar dom det lätt som en plätt!

padbmx

Ny medlem
Jo jag misstänker att reklamation blir knepigt. Men det konstiga är att partiet buktar utåt, hade jag däremot slitit ner igenom belaget hade de inte vart nått snack om saken. Men nu ser det ut som belaget slitits pga att den delen av brädan har buktat utåt och har utsatts för mycket mer påfrestning då.

Det ser i mina ögon inte heller ut som den skulle ha fastnat i nått då det inte är någon reva i brädan utan det är bara "topparna" på dom små bulorna som har slitits ner till metallen, men jag har inte heller någon erfarenhet av sånt här.
Jag ser inga tecken på att stålkanten är vriden utan den ser rak ut.

Någon som vet något ställe i falköping-jönköping med någon som är duktigt på att laga sånt här? Jag litar inte på dom vanliga sportbutikerna :p

AxelB

Ny medlem
min chansning är att du har landat lite för kraftigt på kant på ett rail och mosat till och böjt sidewallen vilket i sin tur har böjt upp stålkantens fästkrokar och skapat bulorna som du beskriver. när dom sen står upp slits dom snabbt ner och blottar krokarna som håller fast belaget.

Tror ej du får igenom nån reklamation och tycker helt ärligt inte du ska ha nån heller

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp