Fot avdomnad Pjäxa

dlars

Ny medlem
Hej,
Ovan skidåkare men körde 9h i fredags. I min värld är det aldrig "skönt" att ha på sig en pjäxa så när det tryckte och klämde lite reflekterade jag inte över det. Dock när jag skulle ta av pjäxan är min ena fot helt avdomnad. 2 tår samt i stort sett halva foten. Upplever även att den är betydligt kallare än vanligt. detta var nu fyra dagar sen och känner inte förbättring över huvudtaget.

misstänker att det är någon form nerv i kläm. någon som har erfarenhet? vad kan jag göra? extrremt obehagligt känsla detta.

tacksam för all form av återkoppling.

pd

Aktiv medlem
Förmodligen är det väl som du skriver en nerv som kläms. Är foten fortfarande kall så kan det vara en blodåder som kläms. Men fyra dagar är en ganska lång tid så ring din vårdcentral.

olddjara

Medlem
Skulle gå till en naprapat till att börja med, mer sannolikt de kan fixa det än någon vårdcentral ...

Pillard

Aktiv medlem
Skulle gå till en naprapat till att börja med, mer sannolikt de kan fixa det än någon vårdcentral ...
Ja varför gå till en vetenskapligt utbildad person när man kan betala mångdubbelt till någon annan. Är det väldigt svårt att få tag i en läkare via vårdcentralen skulle jag rekommendera en sjukgymnast (fysioterapeut heter det visst numera)

detsamma

Ny medlem
Har haft samma upplevelse och då var det mycket riktigt en nerv i foten som klämts. För mig var det en nerv precis under fotknölen, känslan vid tryck liknar den man kan få i handen när en nerv i armbågen kläms. Enligt en vårdcentralsläkare var det ingen fara men det tog ganska lång tid innan det gick över helt, cirka en månad eller så. Inför min nästa skidtur gick jag till en bootfitter som löste problemet, var ganska vanligt med sådana besvär enligt henne.

olddjara

Medlem
Ja varför gå till en vetenskapligt utbildad person när man kan betala mångdubbelt till någon annan. Är det väldigt svårt att få tag i en läkare via vårdcentralen skulle jag rekommendera en sjukgymnast (fysioterapeut heter det visst numera)
Är du sjuksyrra eller, sorry om jag trampade på birkenstocktårna.
Menade inte att ställa olika discipliner mot varandra, to each his or her own.

Pillard

Aktiv medlem
Är du sjuksyrra eller, sorry om jag trampade på birkenstocktårna.
Menade inte att ställa olika discipliner mot varandra, to each his or her own.
Haha! Jobbar inte inom vården alls. Jag misstänker även att alternativ medicin ibland kan hjälpa folk men jag skulle alltid föreslå någon att börja i den vetenskapliga vården. Om den sen saknar svar ser jag inga konstigheter med att testa sig iväg. Mina egna besök hos naprapater och andra har dock haft en tendens att vara väldigt dyra och man märker att de väldigt gärna vill sälja på en "abonnemang"

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp